![]()
Sugemaller? Dem er jeg lidt pjattet med.
![]()
Sugemaller? Dem er jeg lidt pjattet med.
Ja. Jeg er også vildt fascineret af sugemaller. Jeg har to par, der begge har fået unger i mit gamle akvarie, så jeg er spændt på om de også vil få unger i deres nye hjem.
Desuden har jeg nogle røde neonfisk i det gamle akvarie. Jeg har også købt 8 perle guramier, som lige nu bor hos en ven. Han passer dem, indtil mit nye akvarie er klar til at modtage dem ![]()
Måtte lige google perle guramier, de ser rigtig fine ud. ![]()
Ja jeg synes de er så smukke, så dem blev jeg bare nødt til at købe ![]()
Super flot, det bliver fiskene glad for og ikke mindst dig selv ![]()
Jeg savner stadig mit akvarie og ikke mindst mine røde grenmaller (også sugemaller)
Jeg er så glad for jeg begyndte med det. Jeg trængte til en hobby, efter jeg stoppede med mit arbejde og det her har virkelig fanget min interesse. Jeg kan godt forstå du savner det. Hvordan kan det være du stoppede, hvis jeg må spørge?
Vi havde et par store akvarier. Den i stuen var på 180l. Sønnikes var på 450l, samt jeg havde vel 20 akvarier i forskellige str fra 15l til 50 l hvori jeg havde opdræt af pansermaller og ikke mindst mine røde grenmaller
Mit stue akvarie 180l
Sønnikes 425l
Sønnike startede med en på 54l med krebs og krabber, samt en 128l med fisk
Mine opdræts akvarier
Havde også denne på 128l
Og denne på 250l
Datteren havde en på 54l,
Som blev skiftet ud med en på 160l
Datteren flyttede og skulke dele lejlighed med en veninde og valgt derfor akvarier fra
Jeg lukkede oodrættet ned sidst i 2010, da min mand døde og jeg skulle flytte, så jeg jeg kun havde mit 180 liters tilbage. Desværre revnede den i maj 2011 og de fleste af fiskene døde, sp vi havde kun sønnikes tilbage, som blev lukket ned i 2013/14 da vi nu brugte tiden på katteudstilling
Tak Jeanette for dine flotte billeder og for dit fine skriv
Træls at det skulle ende på den måde ![]()
De røde grenmaller er vel nok flotte og specielle ![]()
Jeg har nogle gule longfin. Her er den ene forælder og en af ungerne.
Desværre har jeg ikke et godt billede af den anden type malle jeg har. De er noget mere sky end de gule, så de er svære at tage billeder af. Det er også en longfin, men sort med hvide aftegninger. Deres finner er simpelthen så flotte.
Takker, det jeg også det elskede ved dem, at de på ingen måde var sky.
De fleste af de røde grenmaller, Lo10a Rineloricaria der i dag er i DK stammer tilbage fra mit opdræt. Den unge mand jeg købte mine af, fik et enkelt kuld med et par overlevende unger. De først kuld jeg fik, var der hellere ikke mange overlevende, men jeg fik knækket koden.
Ingen tvivl om at, hvis jeg får akvarie igen, så er de helt sikker på ønskelisten
Det er vildt spændende, når de får unger, synes jeg. Jeg var heldig at jeg kunne følge lidt med, fordi hulen stod så jeg kunne smugkigge. Det sjove var at både de gule og de sorte havde lagt æg på næsten samme tid i den samme hule, men det var kun den sorte der passede på æggene. Så da ungerne begyndte at komme ud af hulen, var jeg noget overrasket over at der både var gule og sorte unger. Der overlevede 8 sorte og 5 gule unger.
Da jeg fyldte mit nye akvarie med vand, hældte jeg også godt 10 l. vand fra det gamle akvarie i, så bagteriefloraen fra det gamle, følger med over i det nye. For det har tydeligvis fungeret glimrende og det skulle også gøre at jeg hurtigere kan flytte fiskene over i det nye, uden problemer. Hvilket jeg regner med at starte med i morgen.
Så er mine fisk flyttet over i det store akvarie. Mine 9 røde neonfisk og 4 maller, fylder ikke meget i det kæmpeakvarie ![]()
Men så er der jo heldigvis plads til at udvide bestanden… ![]()
Det ser super godt ud! ![]()
Du har nemlig ret. Der er plads til mange flere fisk og jeg glæder mig til mine fine perleguramier flytter ind ![]()
Mine sugemaller ser ud til at hygge sig. De har været meget mere fremme, undersøger det hele og smager på alting. Mine neonfisk boltre sig også i hele akvariet. Jeg er virkelig glad for jeg valgte så stort et akvarie ![]()
Et stort akvarie giver bare mere glæde for både fisk og ejer ![]()
Er sammenføringen gået godt? ![]()
Indeed. Det bliver heldigvis ikke nødvendigt med netdør eller noget ![]()