Billeder uden katte 2026

Endnu 2 beboere i Spjellerup :ox:

16 Synes om

Hvor er de fine :smelter:
Jeg elsker køer :love:

5 Synes om

Ja, de er fine … og nysgerrige.
Men jeg kender ikke racen, de har begge horn, men slet ikke så imponerende som Highland køerne.

3 Synes om

Hmm snyder farven :gruble: de kunne ligne meget jersy men lige en tand for mørke

Og rigtig mange øko køer har horn

Ny praksis, når du søger tilladelse til afhorning af økologiske dyr eller fjernelse af hornanlæg hos økologiske dyr - SGAV.

Hvis det er bio dynamisk skal de have det

Citat

Biodynamisk landbrug: Inden for det biodynamiske landbrug (som er en strengere form for økologi) har køerne allerede i dag naturligt horn, da de betragtes som vigtige sanseorganer for koen

5 Synes om

Ikke at jeg ved noget som helst om kvæg, men kunne det være limousine?

De har den her hvide aftegning rundt om snuden.

4 Synes om

Jeg kender heller ikke racen.
Køer er bare så nysgerrige.

4 Synes om

Tænkte det samme - Limousine passer bedre på farven, men de er ret store, og det synes jeg ikke lige umiddelbart de 2 ser ud til at være…?

5 Synes om

De er mørke, den forreste mørkere end den anden og så er de ikke ret store … kan selvfølgelige være, de ikke er udvokset endnu :gruble:
Det er ikke så længe siden de er dukket op i haven ved det hus (hvor der også går to heste - dog adskilt) … jeg er jo begyndt at gå ture og nogle gange går jeg den vej.

6 Synes om

Her er så skønne Selma som er Fiona kats roommate. Vores 10 år gamle labrador/schæfer blanding som vi overtog 13 måneder gammel fra en familie ramt af sygdom. Hun er jordens sødeste hund og har altid været det. Dyrlægen siger vi virkelig skal nyde hende nu. Vi håber hun springer gennemsnittet hvad alder angår. :hjerte:




15 Synes om

Hvor er hun fin :smelter:

1 Synes om

Hvor er hun bare fin :smelter:

1 Synes om

Selvfølgelig gør skønne Selma det :heart_eyes:

2 Synes om

Nåh, men … jeg har været ude at gå en tur og det opklarer nok ikke hvilken race det drejer sig om, men der er tale om to tyre!
Jeg er opvokset med kvæg, så fatter ikke at jeg ikke har lagt mærke til den ‘‘lille’’ detalje før nu … :tihi:
Men så tænker jeg de skal fedes op og slagtes … :flushed:

11 Synes om

Så kan det fint være Limousine - tyrekalve fra sidste år, fomentlig til slagtning senere på året…

6 Synes om

Det er helt sikkert ikke limousine. De ligner bøffer allerede fra de er et par uger gamle og er mere gylden/lys røde.
De to fyre på billedet ligner meget jersey i størrelse og bygning, men er noget mørke… måske en krydsning? :thinking:

8 Synes om

:slight_smile:

6 Synes om

Jaja… Jeg kan godt se at det lyder lidt forkert at kalde en nuttet kalv for bøf :sweat_smile:
Men se lige baglårene på den her baby, som umiddelbart ikke er mange uger gammel. Dansk kødkvæg - Limousine :muscle:

Min mors mand har limousiner og de er altså bare virkeligt muskuløse dyr allerede fra en meget ung alder. De har sådan en afrundet firkantet kropsbygning.

8 Synes om

Vi har også lige fået nye genboer - nogen af dem ku’ se ud til at være i familie med dine, @Skattekat:


15 Synes om


Årets første affagato, italiensk vaniljeis med espresso over

15 Synes om

Det er bare så lækkert.

2 Synes om