Billig neutralisation

[QUOTE=DK Lindvig;766571]Det er dejligt for dig, at du har nogle gode priser, men læg lige mærke til, hvem annoncen henvender sig til.
Der står ikke noget om “opdrættere se lige her - superbillige spotpriser”

Jeg synes det er prisværdigt, at en dyrlæge laver et sådan tiltag; at de laver en annonce, hvor de endda berører emner som herreløsekatte og laver en notits specielt til landmænd.
Hatten af for det :juhu: og lad os så lige gemme vores “min far er stærkere end din far” holdninger lidt væk ikk’[/QUOTE]

:enig:

[QUOTE=DK Lindvig;766571]Det er dejligt for dig, at du har nogle gode priser, men læg lige mærke til, hvem annoncen henvender sig til.
Der står ikke noget om “opdrættere se lige her - superbillige spotpriser”

Jeg synes det er prisværdigt, at en dyrlæge laver et sådan tiltag; at de laver en annonce, hvor de endda berører emner som herreløsekatte og laver en notits specielt til landmænd.
Hatten af for det :juhu: og lad os så lige gemme vores “min far er stærkere end din far” holdninger lidt væk ikk’[/QUOTE]

Kunne ikke være mere enig! FEDT at der gøres noget for at minimere problemerne med fritløbene stor producerende katte!! Hvis det da bare kunne sprede sig… Altså ikke
prisen, men indstillingen…

(lidt som vi søger i tråden om at fremme kattestatus)

Jeg synes faktisk også, at det er et god tilbud til den “almindelige katteejer”, der ikke opnår rabat pga. opdræt. Jeg kan også godt lide at tilbuddet også henvender sig til landmændene, og sætter fokus på kattebestanden og en reducering af denne. :ok:

Jeg har i hvert fald sendt til tilbuddet til min lillesøster, som har en hittekat, der skal neutraliseres.

jeg håber de får travlt med neutraliseringer :smiley:
Jeg har lige henvist to, som jeg kender med 2-3 fertile katte hver i området til tilbuddet :slight_smile:

Kanon tiltag, men jeg vil give ret i det med prisen. Sidste år fjorde en dyrlæge her i området det samme og her kostede det 500 for en hankat og 800 for en hunkat, og der blev de neutraliseret og øremærket (og det var inkl registrering). Og de tog så 150 kr ud over for en vaccination - og efterfølgende 100 kr for anden vaccination.
De havde tilbudet i en måned, og de havde mange kunder, og særlig mange landmænd.

Århus er vildt dyr på dyrlægeområdet. Da jeg havde et udstationeringskuld derovre med en killing, der var solgt til København, fik køber den ukastreret og jeg sørgede så for kastration en måneds tid senere. Dælme om jeg ville betale så mange penge for så lille en operation.
Selv hvis jeg skulle have betalt fuld pris hos min egen dyrlæge, ville det stadig have været langt billigere.

[QUOTE=DK Lindvig;766571]Det er dejligt for dig, at du har nogle gode priser, men læg lige mærke til, hvem annoncen henvender sig til.
Der står ikke noget om “opdrættere se lige her - superbillige spotpriser”

Jeg synes det er prisværdigt, at en dyrlæge laver et sådan tiltag; at de laver en annonce, hvor de endda berører emner som herreløsekatte og laver en notits specielt til landmænd.
Hatten af for det :juhu: og lad os så lige gemme vores “min far er stærkere end din far” holdninger lidt væk ikk’[/QUOTE]

AMEN…

jeg er bare så enig med dig, dette er et super godt tiltag for kattevelfærd :thumbup::thumbup:

Selv om andre også kan være med, så er annoncen helt klart målrettet landmænd med gårdkatte… :slight_smile:
Alle initiativer, der medvirker til at nedbringe antallet af forvildede, herreløse katte, er af det gode - og i sidste ende med til at højne tamkattens status.
Stor ros til Skjern Å Dyrlæger - håber de får rigtigt meget at lave.:ok:

Jeg synes det er rigtig godt, at der gøres noget for at få fokus på neutralisering.
Rigtig, rigtig flot at dyrlægen gør opmærksom på problemet (selvom det er en reklame).

Og Ja mange dyrlæger neutraliserer katte til en meget fornuftig pris netop for at prisen ikke skal være alt for afskrækkende, men netop et godt alternativ til p-piller
:slight_smile:

Jeg håber, at flere dyrlæge vil følge efter - og at mange katte bliver neutraliserede :kryds:

Randers dyrehospital, har et lignende tilbud hvert år i februar, marts og april. Både Mikki og Mille blev steriliseret i den periode hvor det tilbud var gældende, men ikke samme år.:slight_smile:

Jeg synes at det er et rigtig godt initiativ :ok:

[QUOTE=DK Lindvig;766571]Det er dejligt for dig, at du har nogle gode priser, men læg lige mærke til, hvem annoncen henvender sig til.
Der står ikke noget om “opdrættere se lige her - superbillige spotpriser”

Jeg synes det er prisværdigt, at en dyrlæge laver et sådan tiltag; at de laver en annonce, hvor de endda berører emner som herreløsekatte og laver en notits specielt til landmænd.
Hatten af for det :juhu: og lad os så lige gemme vores “min far er stærkere end din far” holdninger lidt væk ikk’[/QUOTE]

Dyrlæge 1 er altså “normale” priser, som alle får det til, da jeg kun får opdrætterrabat på vaccinationer hos dem :uha:

Men altså jeg kan da bare lade være med at ytre min mening - hvis det er forbudt herinde? :frowning:

Det er min. 200 kr billigere end hos vores dyrlæge i Odense :slight_smile:

Det er 50 kr billigere end det ellers gode tilbud hos JYRAK (Bygholm i Horsens), og i hvert fald en 300 kr eller mere billigere end min normale dyrlæge :slight_smile:

Synes også det er et superfedt initiativ! :smiley:

Mth. dyrlæge i Tyskland… Må man så godt “bare” tage missen til dyrlægen på den anden side af grænsen?

(jeps jeg flytter til sønderjylland på onsdag, og hvis der kan spares på dyrlægen kan der forkæles andre steder :wink: )

[QUOTE=PivC;766913]Synes også det er et superfedt initiativ! :smiley:

Mth. dyrlæge i Tyskland… Må man så godt “bare” tage missen til dyrlægen på den anden side af grænsen?

(jeps jeg flytter til sønderjylland på onsdag, og hvis der kan spares på dyrlægen kan der forkæles andre steder :wink: )[/QUOTE]

De skal have rabies, pas og mærkning :slight_smile:

[QUOTE=PivC;766913]Synes også det er et superfedt initiativ! :smiley:

Mth. dyrlæge i Tyskland… Må man så godt “bare” tage missen til dyrlægen på den anden side af grænsen?

(jeps jeg flytter til sønderjylland på onsdag, og hvis der kan spares på dyrlægen kan der forkæles andre steder :wink: )[/QUOTE]

Bare… Så længe missen opfylder krav for ind og udrejsning af DK og Tyskland må du :slight_smile: (Og det er som Susanne skriver EU-pas, mærkning og rabies vaccine)

Ja det tænkte jeg nok :slight_smile: Det kan nok ikke svare sig når jeg ikke ville skulle andet (7-9-13) end de normale vaccinationer

Tak for svar :slight_smile:

Til gengæld er det gældende hele året, omend kun på udvalgte dage :slight_smile:
VH
Susanne