Billig sommerferie

Hvert år står vi med det samme problem,hvad gør man lige med alle dyrene. Og hvordan bærer man sig ad med at holde en ferie uden at blive ruineret?

Måske findes der her på kattegale,nogen der har det på samme måde og kunne tænke sig at bytte menageri for en uges tid.

Bare en tanke- så bor du i Jylland eller på Fyn,eller andre eksotiske steder,og kunne tænke dig at bytte hus og dyr ud med hus og dyr på Sjælland.

Er jeg helt tosset eller kunne det være en måde at holde ferie på?

Hvad synes du,kunne du finde på at lade en vildtfremmed bo i dit hus?

Tine

Ideen om at bytte bolig synes jeg er rigtig god :slight_smile:
MEN jeg ville ikke gøre det med vildt fremmede, og jeg vil ikke gøre det med det antal dyr jeg har nu :slight_smile: Men det er bestemt en ferieform jeg kunne finde på at bruge i fremtiden :slight_smile:

Jeg synes ideen er rigtig god! :smiley:

Der er masser af muligheder for den slags. Prøv at søge på “byt hus i ferien” på google. For slet ikke at tale om de mange udenlandske sider, der findes.

Om der også er nogen af dem, der involverer at bytte dyr, ved jeg dog ikke :slight_smile:

Det er der faktisk - der var på et tidspunkt en dokumentar på en eller anden kanal, hvor man fulgte x antal familier, som havde byttet huse og der var da flere af dem, der havde hund og/eller kat :slight_smile:

Jeg synes for øvrigt, idéen er rigtigt god og kunne godt finde på at benytte mig af den i fremtiden.

Og skulle man have lyst til at se det udført i praksis, kan man se “The Holiday” med Cameron Diaz, Kate Winslet og - ikke mindst :savle: - Jude Law.

Måske ikke helt realistisk, men hey - det er Jude Law :høhø:

Jeg kunne bestemt være interesseret ! Bor lige uden for århus, i et meget lille rækkehus. Bus LIGE uden for døren- tid til århus c- 25 min. Indkøb lige om hjørnet med kvickly og rema.
Har en 140 seng, så et kæreste/ægtepar kan sagtens være her- børn kniber det med, for vil ikke byde nogen at sove på sofaen med banden i huset.

Økonomien er stram så det her kunne være en super måde at komme lidt ud på.
Det ville dreje sig om min mor og jeg /en veninde og jeg, og vi kan sagtens dele en dobbelt seng- begge kombier- min mor har jeg delt med bla i kina og på island som voksen.

Bytte behøver heller ikke være simultant- så mangler i pasning kan jeg komme mens i er et andet sted og i kan komme her når det passer jer- jeg flytter bare rundt om hjørnet til min mor s

[QUOTE=kira v;1016330]Jeg kunne bestemt være interesseret ! Bor lige uden for århus, i et meget lille rækkehus. Bus LIGE uden for døren- tid til århus c- 25 min. Indkøb lige om hjørnet med kvickly og rema.
Har en 140 seng, så et kæreste/ægtepar kan sagtens være her- børn kniber det med, for vil ikke byde nogen at sove på sofaen med banden i huset.

Økonomien er stram så det her kunne være en super måde at komme lidt ud på.
Det ville dreje sig om min mor og jeg /en veninde og jeg, og vi kan sagtens dele en dobbelt seng- begge kombier- min mor har jeg delt med bla i kina og på island som voksen.[/QUOTE]

Næ nej,jeg skal ikke have noget af at bytte med dig. Har lige kigget din tråd med billeder:yikes:
3 kuld på samme tid,orientalere du ikke er kommet af med,og min mand i det hus. Det har jeg ikke råd til:blegne:
Og jeg ville ikke få lukket et øje med Rynke i huset:yikes::yikes:
Spøg til side,familien er nok for stor til dit hus,2 voksne og 2 børn,ellers en rigtig god beliggenhed:ked:

Tine

ha ha ha S
ja jeres familie er for stor
Andre der er med på byttesjov ?

Vi kunne godt finde på at være med :slight_smile: Vi har et nogenlunde størrelse hus på 95kvm… Her er soveværelse med dobbeltseng og et gæsteværelse med dobbelt sovesofa. Men det ville dog først være til sommer engang :wink: Vi bor lige nord for tønder og har en masse natur hernede… derudover er der jo ikke langt til tyskland. Ej heller til Rømø som har danmarks bedste badestrand :wink:

Det tror jeg slet ikke jeg ville turde… Ville være monster bekymret for mine dyr ikke blev passet ordenligt :S
Nu har jeg så også en krævende hund som jeg ikke ville overlade til fremmed mennesker, og slet ikke mænd uden jeg var der til at se hendes reaktioner.

Og så tror jeg mange ville have svært ved at håndtere mine rotter, og stikke hånden ind dagligt til dem for at fodre.

Jeg synes, det er fedt, hvis nogen har mod på det - jeg ville dog aldrig turde overlade min elskede Margrethe og vores fælles “mount everest” til andre… Men nu har jeg så heller ikke noget ønske om at komme på ferie :smiley:

:smiley: Ja så har jeg måske misforstået konceptet :slight_smile: Men jeg rejser ikke uden mine dyr :slight_smile: Der er meget få jeg tiltror at passe dem :slight_smile: Pyldret? 100%
Også derfor jeg ikke liiiige vil bytte bolig lige nu :wink: Men når der ikke er killinger i huset længere, så er jeg frisk :slight_smile: Jeg vil til gengæld ikke have hund i mit hjem :slight_smile: Hellere en familie med 10 katte :slight_smile:

Jeg ville heller ikke bytte med en fremmed- men brugere her inde som jeg “kender” - ingen problem. De er glade for nus, dåsemad og en ren bakke, og er der det mindste så skal folk bare smutte til dr. dyr- har konto der, og de er fosikret
så jeg er helt tryg.
Faktisk har jeg det værre med at få en ikke kattekyndig til at passe, for de kender ikke til hvordan en sløj- ikke syg kat opfører sig og dermed er det svært at være ops på den.

:enig:

Samtidig vil en ikke-kattekyndig heller ikke være helt så opmærksom på åbne døre/vinduer som én, der er vant til indekatte :slight_smile:

Jeg må sige, at det bestemt er en ide’. For mange år siden blev jeg, der var enlig spurgt, af min kollega og veninde om jeg ville flytte ud i deres hus, og passe deres 5 Burmnesere + 2 killinger+ 1 medens de tog på ferie
Huset var så tæt på vores fælles arbejdsplads, så med cykel incl. i aftalen var det bare hyggeligt.
Jeg fik andre omgivelser at gå tur i, og oplevelsen med kattene ( som jeg ikke selv havde på det tidspunkt) var da også en slags ferie for mig!
Hvad jeg ikke anede dengang var , at dette ophold blev årsag til min store passion for Burmeserne , som aldrig senere har forladt mig! ( Jeg blev senere ejer af den ene killing)
Cats og Conni

præcis

er for øvrigt ikke ryger- men man må gerne ryge i mit hjem inden for rimelighedens grænser. man kan også gå ud, og tage kattene med, for min lille have er kattesikret.
Her er læ - bor midt i bebyggelsen, og her er aftensol- grillen står i skuret s