Billigt kattegrus

Jeg kan ik lige finde den tråd jeg tidligere har lavet…

Men, jeg mangler kattegrus og det skal være BILLIGT

Hvad bruger i hvor købes det?

Lige nu bruger vi Vitakraft og det skal gerne være noget som minder meget om dette - klumpende og ikke-støvende…

Hvad er jeres erfaringer med Extreme Classic?

Og med zooplus.de?

Nu kan billig jo tolkes på mange måder.

Skal det være billig i indkøb ?? eller skal det være billig at bruge ??

Jeg har mest brugt Masters golden gray som koster 129kr for 14 kg. Men bruger nu ekstrem classic, som er købt på udstillig og derfor væsentlig billiger end i butikkerne.

Begge 2 er lidt dyre i indkøb, men billig at bruge. Samtidig virker en fyldt bakke ren i forhold til det billige indkøbte grus.

Ja… hvad er billigt…

Altså nu bruger vi jo ca 16kg på omkring en måned… og lige nu giver vi 200 for 32kg - problemet er bare vi ikke kan få fat i det i nærheden af hvor vi bor…

Vil derfor gerne finde noget andet… Gerne noget i samme prisleje eller billigere…

Zooplus.de har 30kg for 220kr…

Begge gode - kan ikke leve uden Extreme Classic :slight_smile:

Bestilte varer fra Zooplus i søndags, de sendte det i mandags, og jeg havde det igår (bor på Sjælland) så det er super hurtigt, syntes jeg [bigloony]

jeg bruger super clump fra maxi zoo der fik vi 5 gange 16 liter kattegrus for 199… det er dælme billigt. og jeg er rigtig tilfreds med det… tror vi lige nu har 6 poser nede i kælderen. de har det tit på tilbud.

Jeg prøvet så meget og tja hva er billigt… Noget er jo lidt dyrer i indkøb men holder meget længere.

Jeg sværger til Extreme Classic. Dyrernes no. 1 i Kalundborg har 10 sække for 1000 kr.

Jeg er også fan af Extreme Classic.

Det er kattegrus på en helt anden måde, hvis du ikke har prøvet det, så prøv det prøv det. Du vil aldrig bruge andet. Man kan heller ikke helt regne med kg-prisen, for Extreme Classic holder i meget længere tid. Men udover det, er det jo faktisk heller ikke så dyrt, igennem zooplus.

Jeg køber også de fleste hverdags-katteprodukter igennem zooplus.de

Købte noget udemærket grus - klumpende og støvfrit - i Petworld i Viborg forleden.

200 kroner for 60 kilo!
Jeg husker ikke navnet, men sækken er blå

Kattene går fint i det, og jeg er også tilfreds. Jeg bruger ellers extreme classic, men det her var FOR billigt!

:wink:

K

Jeg har til mit kattehold prøvet med utrolig mange grustyper og Extreme Classic er helt klart den bedste og mest økonomiske, jeg har prøvet.

I december gik jeg over til det og jeg kører stadig med det samme grus ,som jeg fyldte i dengang. dvs. jeg har endnu ikke måtte udskiftet alt gruset pga. det lugtede. Jeg efterfylder simpelthen bare kasserne jævnligt med grus og de lugter overhovedet ikke, heller ikke selvom jeg har 5 katte der benytter 3 toiletter mange gange dagligt.

De andre grustyper jeg har prøvet måtte jeg gerne kassere efter en måned og lægge nyt grus i, fordi det lugtede. Det er muligt at man synes extreme classic umiddelbart virker dyrt i indkøb, men til gengæld er det det mest økonomiske i længden er min erfaring i hvert fald.

Enig -thumbs

Enig -thumbs

Jeg har også prøvet flere og har sværget til EC i flere år. Men fik så prøvet Golden Grey Master og opdagede det var ligeså godt OG støvede meget mindre. Nogen der har erfaringer med det i forhold til EC ??

Jeg har også prøvet flere og har sværget til EC i flere år. Men fik så prøvet Golden Grey Master og opdagede det var ligeså godt OG støvede meget mindre. Nogen der har erfaringer med det i forhold til EC ??[/quote]Ja, jeg har købt begge.

Man kunne/kan også få EC uden så meget puderduft. Jeg har dog det med puder herhjemme lige nu. Kan ikke helt finde rundt i det.

Golden Grey Master synes jeg kommer til at lugte (af tis) en smule hurtigere end EC. Jeg synes EC indkapsler lugten bedre. Men de to minder meget om hinanden. Men det tilbagevendende for mig var at jeg, hver gang jeg skiftede tilbage til EC, blev imponeret, så derfor køber jeg kun EC idag.

Jeg tænkte ikke på puderduften, tror faktisk det sidste ikke lugtede så meget. Men på støvet når bakkerne bruges. Kasserne står i et værrelse med et sort skrivebord, og det bliver lynhurtigt gråt af støv og det er blevet meget mindre efter begge kasser har Golden Grey - synes jeg.
Mht til lugten så har jeg ikke så meget erfaring med det endnu.

Vi har nu købt 16kg Extreme Classic med babypudderduft (hvilken kæresten synes er meget skægt)…

Nynne har indviet det, Mikkel er lidt mere skeptisk - som altid :stuck_out_tongue:

Jeg har prøvet Golden Grey Master men gik hutigt tilbage til EC. Synes simpelthen ikke det var godt nok til at tage lugten, og når jeg skulle skovle klumper faldt de bare fra hinanden.

Jeg og en anden MCO opdrætter køber en hel palle Olivers…tror det er 600 kg. Så vidt jeg husker er fragten gtaris ved en pallefuld.
OG…så vidt jeg husker er prisen lige under 50 pr. 10 kg. OG gruset er fint fint og støver ikke særligt meget. Men det er ikke så godt som EC…men til den pris er det og så er det enormt nemt, for Jan (den anden MCO opdrætter) kommer med det til min bagdør -thumbs Jan er sød -høhø

Indtil videre er det i hvert fald perfekt… Mikkel har allerede været i bakken 3 gange (som jeg har opdaget), så det er jo skønt :wink: