Birma masker.... Hvordan ser I forskel

Så skal du vist lige forbi Lone´s kokardestand i Brædstrup, mon ikke :slight_smile:
VH
Susanne

Ja kom endelig forbi danmarks næstbedste kokardestand LOL og nej jeg aner ikke om andre kokardestande er dårligere eller bedre, men jeg er jo jyde og vi jyder praler jo ikke.

hihihi :høhø: vi kommer :hjerte:

Meget interessant tur til det svenske, men ingen bimser i lommene denne gang! Hun var show korrekt men slet ikke kælen nok til os. Så vi leder videre. Jeg tager en ekstra lomme med til Brædstrup (læs: transportkasse) skulle der nu være en modig bimse der ikke kan leve uden en skør, skaldet familie :slight_smile:

Hvor gammel er bimsepigen ? Er de under 6 uger kan de godt være lidt løfte op skræk, men omkring 8 ugers alderen plejer de at være så spindende og kælne. Fra 10 ugers alderen kan de have vældigt travlt med at lege istedet for…sååå ergo kan de være lidt svære at vurdere, især hvis der er mange legekammerater i hjemmet. Men du må kigge videre…kunne være du fandt en dansker istedet :slight_smile:

Og også hvor længe man er på besøg kan være afgørende… For er man der kun midt i et hyper flip (der fra de 9-10 uger og op) så kan det godt være at man ikke har ramt putte-nusse perioden… :slight_smile: Selvom de stadig har dem…

Vi havde killingekøbere ude i weekenden og tror det tog det meste af 3 timer før alle små og store var færdige med at enten sove og vågne, eller være fræset af så de havde tid til at kæle.

Men bare så skægt at se at det ofte er mændende kattene er helt vilde med…jeg har set det så mange gange, at det ikke kan være tilfældigt nu. Damerne kan have 1 - 2 katte / killinger omkring sig, hvor manden er dækket helt til :slight_smile:

[QUOTE=Chicabee;769506]Vi havde killingekøbere ude i weekenden og tror det tog det meste af 3 timer før alle små og store var færdige med at enten sove og vågne, eller være fræset af så de havde tid til at kæle.

Men bare så skægt at se at det ofte er mændende kattene er helt vilde med…jeg har set det så mange gange, at det ikke kan være tilfældigt nu. Damerne kan have 1 - 2 katte / killinger omkring sig, hvor manden er dækket helt til :)[/QUOTE]

Ja, lige præcis :slight_smile: Da vi sidst havde killingekøbere var de heldigvis aktive og kælne da de kom, og faldt så i søvn på skødet af parret mens vi sad og snakkede… God timing :tihi:

Men det var da pudsigt, det synes jeg ikke så meget jeg har oplevet… :slight_smile: Men nu har vi jo også en del gæster generelt

Hun er 4mdr. gammel og jeg var på besøg i 4 timer. Madmor var nu meget enig i at netop denne pige er til den sky side, foretrækker andre katte frem for mennesker, meget selvstændig og ikke rigtig en skødekat, så eh… :slight_smile: Vi er meget åbne for en dansk kælepotte :slight_smile:

Hvad del af Danmark kommer du fra - og hvilke farver er på ønskelisten ? ( Jeg ved som regel lidt hvad opdrætterne går og gemmer på i hjemmet )

De her Backkara katte synes jeg er rigtig, rigtig smukke:

B chokolade

N brun masket

N21 brun tabby

B21 chokolade tabby

H21 chokolade tortie tabby

G21 blå tortie tabby

Stort plus hvis handsker, kiler og aftegninger er korrekte :ups:

:stuck_out_tongue:

Okay…så ved jeg hvilken type du kan lide. Hvis nu altså ikke Susanne har en kuffert lækkerier med til brædstrup…hun går jo ofte og gemmer på guldet.

Ja netop, det kan du tro jeg også har tænkt meget på, …ôm hun har…Susanne???

Jeg lærte SÅ meget igår, der var jo mange katte og killinger deroppe at se på. Forstår også bedre nu at det ikke duer man udstiller en kat der ikke er “ordentlig” at det naturligvis smitter på opdrætters ry, havde jeg ikke tænkt på før, “navnet” følger jo katten. :dokdok:

Haha, nej denne gang har jeg kun europe killinger med - de er skam også meget lækre :slight_smile: Fille A Delphia er godt nok tilmeldt i mit navn, men hun smuttede hjemmefra forleden, vinkede ikke engang men indtog bare sit nye hjem med højt løftet hale og ingen tegn på at savne mig. Kunne ikke rigtigt beslutte om hun var en bliver eller ej, men det var hun så pludselig ikke, da Helene fik grønt lys derhjemme til at hente hende. Og Cup Cake kommer IKKE med denne gang - lidt skal jeg vel have lov at beholde til mig selv :slight_smile:
VH
Susanne

Lige her kan du nu godt tillade dig at række armene i vejret Lone :slight_smile:
Og en serviceoplysning: Seneste nyt i kokardestanden er Simon´s Cat bøgerne! Vi har alle 3 på lager, dog kun få styk af hver.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;769627]Haha, nej denne gang har jeg kun europe killinger med - de er skam også meget lækre :slight_smile: Fille A Delphia er godt nok tilmeldt i mit navn, men hun smuttede hjemmefra forleden, vinkede ikke engang men indtog bare sit nye hjem med højt løftet hale og ingen tegn på at savne mig. Kunne ikke rigtigt beslutte om hun var en bliver eller ej, men det var hun så pludselig ikke, da Helene fik grønt lys derhjemme til at hente hende. Og Cup Cake kommer IKKE med denne gang - lidt skal jeg vel have lov at beholde til mig selv :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Hvem er Cup Cake?

Et forkælet blåmasket kræ, som sneg sig med de andre til Vorbasse selv om hun ikke var til salg. Og selv om hun stort set ikke har hvidt på forpoterne, så har der været en del hjertesuk fra folk der rigtigt gerne ville købe hende… men nu smuttede både Fille og French Kiss, så Cup Cake må nødvendigvis blive hjemme hos mig :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;769697] Og selv om hun stort set ikke har hvidt på forpoterne
Susanne[/QUOTE]

Skal bimser da nu også have hvidt på forpoterne ? Hvad er det nu for noget nymodens stads :slight_smile: :slight_smile:
Den viden er ikke nået herud på bøhlandet til mange af mine kræ. :høhø:

Præcis, noget overvurderet sludder. Blåmasket Cup Cake lyder dejligt sagde pålbållerne i kor

[QUOTE=Susanne W;767519]Det er det også. Jeg sælger ALDRIG en killing og lover at den er til udstilling! Jeg kan finde på at sælge en killing som jeg tror måske kan blive en pæn kat og give folk lov til at udstille den, men i mine kontrakter står der altid kælekat…! Det er nemlig rigtigt svært at se hvordan en killing udvikler sig.
VH
Susanne[/QUOTE]

Enig! Der står osse “kælekat” på de kontrakter jeg har fået med på mine. For selv en lovende killing kan jo udvikle sig … anderledes. Ozzy f. eks. har aldrig HELT fået den hovedfacon JEG havde forventet i forhold til hvordan han så ud som killing. Men han blev nu heller ikke købt med tanke på udstilling, det kom først senere - men derfor vil man jo alligevel gerne ha’ en kat der ikke ser HELT tåbelig ud i forhold til standarden.

Selv Ib (Mette… det er fis :wink: ) ser hæderlig ud. Han har i al fald en rigtig flot farve og perfekt profil. At hans ører så er … mindre flappede end ønsket… er en anden ting. Alt andet på ham (ok minus hans lille haleknæk, som er tilladt på kastrater) er faktisk vældig fint

Men han er vokset til det, han så ret alternativ ud som killing. Og Ozzy så omvendt perfekt ud :slight_smile:

Og UUUH Housie… hvis du får en bimse så flytter jeg ind hos dig!