Birmainfo og -opdrættere i Kbh. søges

Min kusine har forelsket sig i den hellige birma. :hjerte:
Hun har ellers altid været hundemenneske, men kan slet ikke stå for de små pelsbolde.

Jeg har derfor tilbudt hende at hjælpe med at opstøve info og opdrættere, da jeg trods alt ved en del mere om katte, end hun gør (endnu, i hvert fald :høhø:)
Jeg har været i gang med at kigge på birma.dk. Er der andre sider der kan anbefales?

Umiddelbart søger vi opdrættere i København og omegn, der gerne tager i mod et uforpligtende besøg.
Når den rette killing viser sig, er hun dog villig til at køre længere efter den.

Hvis nogen har viden om nuværende eller kommende kuld, med “lyse maskefarver” (altså hverken brun eller chokolade - men meget gerne tabby), er vi også lydhøre.

Er der andet vi bør læse, forberedelser vi bør gøre os, eller andet, så sig endelig frem. :slight_smile:

Jeg er ret sikker på, Julie (kan ikke huske hendes brugernavn herinde) stadig også opdrætter birmaer og lige om lidt bor hun i København :slight_smile: Hun vil garanteret gerne tage imod jer.

Det må være Silky Catz du mener, ikke? :slight_smile:

Yep :slight_smile:

Hun skal lige være forberedt på at Bimser er MEGET socialt anlagte, så hun bør anskaffe sig 2!

Tak, Mette! :slight_smile:

Kan se hun er flyttet til Ringsted … men det er selvfølgelig også bare en køretur. :slight_smile:

Det har jeg talt med hende om - men hun vil kun have en. :S
Håber der findes en asocial bimse derude. :slight_smile:

Ellers er der Backkaras på den anden side af sundet :slight_smile:

[QUOTE=Tea;1215747]Det har jeg talt med hende om - men hun vil kun have en. :S
Håber der findes en asocial bimse derude. :)[/QUOTE]

Ellers skal hun overveje en Ragdoll. Hun risikerer en frustreret og destruktiv mis. Hun bør lede efter en voksen, der vil være alene!

Eller tag en snak med Susanne W, hun ved da en masse om bimser og kan, tænker jeg, give en masse gode råd og vejledning.

Men hun er liiiiige rigeligt langt væk fra København til et uformelt besøg :slight_smile:

Julie flytter til Nørrebro meget snart - jeg kan ikke huske den præcise overtagelsesdag :slight_smile:

Tag din kusine med til Racekattens udstilling i Herlev i næste weekend. Så kan hun se Bimser og snakke med ejere og opdrættere!

[QUOTE=Tea;1215747]Det har jeg talt med hende om - men hun vil kun have en. :S
Håber der findes en asocial bimse derude. :)[/QUOTE]

Nu ved jeg ikke, hvor fast besluttet hun er på, at det skal være en killing.

For ellers så hænder det jo, at der er voksne katte, der har brug for at komme ud og blive forkælet som enekat. Måske er det nemmere at finde sådan én end at få lov at købe en killing til at være alene. Og så gør man jo en god gerning for alle parter ved det… :slight_smile:

[QUOTE=FinnFrode;1215768]Nu ved jeg ikke, hvor fast besluttet hun er på, at det skal være en killing.

For ellers så hænder det jo, at der er voksne katte, der har brug for at komme ud og blive forkælet som enekat. Måske er det nemmere at finde sådan én end at få lov at købe en killing til at være alene. Og så gør man jo en god gerning for alle parter ved det… :)[/QUOTE]
Hun er “desværre” ret opsat på at få en killing. Ved godt at det ville være lettere at finde en voksen enekat.
Men vi får se, måske er opgaven umulig … eller måske finder vi en asocial lille pelsbold til hende. :slight_smile:

[QUOTE=Tea;1215772]Hun er “desværre” ret opsat på at få en killing. Ved godt at det ville være lettere at finde en voksen enekat.
Men vi får se, måske er opgaven umulig … eller måske finder vi en asocial lille pelsbold til hende. :)[/QUOTE]
Spørg hende for hvis skyld hun vil have en ene-killing! Det er i hvert fald ikke i killingens interesse… Selvfølgelig kan de vænne sig til at gå alene, men de bryder sig ikke om det og det kan hurtigt blive synd for en birmakilling at flytte ud alene. Men derudover er der en del opdrættere der automatisk vil afvise at sælge til hende, så måske er problemet ikke så stort.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1215776]Spørg hende for hvis skyld hun vil have en ene-killing! Det er i hvert fald ikke i killingens interesse… Selvfølgelig kan de vænne sig til at gå alene, men de bryder sig ikke om det og det kan hurtigt blive synd for en birmakilling at flytte ud alene. Men derudover er der en del opdrættere der automatisk vil afvise at sælge til hende, så måske er problemet ikke så stort.
VH
Susanne[/QUOTE]
Det er hende og ungerne der ønsker sig én kat, ikke to. :slight_smile:
Vi er forberedt på at opdrættere evt. ikke vil sælge til hende, men håbet er lysegrønt. :slight_smile:

Mener I seriøst at det vil være lettere for en ragdoll at gå alene?

[QUOTE=Tea;1215777]Det er hende og ungerne der ønsker sig én kat, ikke to. :slight_smile:
Vi er forberedt på at opdrættere evt. ikke vil sælge til hende, men håbet er lysegrønt. :slight_smile:

Mener I seriøst at det vil være lettere for en ragdoll at gå alene?[/QUOTE]

Efter hvad jeg har læst er ragdollen en af de katte, der trives bedst som ene kat. Det betyder dag ikke, at den ikke har glæde af en katte ven.

De birmaopdrættere jeg anser for at være dygtige vil (mig bekendt) ikke sælge en killing uden den får en makker. Jeg synes også det er synd. Jeg har for nyligt hjulpet et vennepar. De ville gerne have en birma, da de er vilde med vores. Men det skulle være en killing. Jeg frarådede det derfor, og i dag har de en anden race.
hvis det skal være en birma, så bør de få to killinger/ungdyr eller en voksen, der skal ud alene. En birma er ikke bare en yndig prinsessekat, og det kan være svært at huske når man ser på dem :wink:

[QUOTE=Temple Bar;1215763]Men hun er liiiiige rigeligt langt væk fra København til et uformelt besøg :slight_smile:

Julie flytter til Nørrebro meget snart - jeg kan ikke huske den præcise overtagelsesdag :)[/QUOTE]

Min tanke var at en snak fint kan gøres over tlf eller mail. Og hun kunne muligvis henvise til en opdrætter i Kbh området.

Jeg havde ikke besøg hos Susanne W i tankerne.

Det er så farligt at købe et dyr baseret på udseenet.man er nødt til at sætte sig ind i “indholdet.” vil man have en kat der kan gå alene så lyt til de gode råd her. Ellers skulle hun måske vælge en hund. Nogle hunde racer trives fint med en familie og kan være alene uden det store