Blærebetændelse

Jeg har i dag været til dyrlægen med Bubbles. Jeg observerede sent i går aftes at han gik ofte på kattebakken og 2 gange satte han sig i hundens kurv, hvilket han normalt aldrig har gjort tidligere, dog kom der kun et par dråber.

Så i morges var vi afsted med en lille smule urin jeg havde fået samlet i en ren bakke, samt Bubbles og diagnosen var blærebetændelse, vi fik recept på pencillin som han skal have i 10 dage. Min dyrlæge rådede samtid os til at give ham 1 x stærk c-vitamin i dag og i morgen samt en pille, en gang om ugen de næste 4 uger. Har i hørt om dette før ?

Hvor hurtig kan jeg regne med pencillinen virker, har utrolig ondt af min skønne knægt, ved jo selv hvordan det er og have blærebetændelse ?

MVH
Gitte

Ja, her på kattegale har jeg tidligere læst om c-vitamin, der skulle kunne forebygge blære-/urinsvejsproblemer.

God bedring til Bubbles:)

Det råd fik vi også engang fra vores dyrlæge .

Okay, havde bare ikke lige hørt om det før, men er startet med c-vitamin og pencillin i dag så håber han snart er fit for fight igen

MVH
Gitte

[QUOTE=GitteS;592262]Okay, havde bare ikke lige hørt om det før, men er startet med c-vitamin og pencillin i dag så håber han snart er fit for fight igen

MVH
Gitte[/QUOTE]
Det er et af de gamle, gode dyrlægeråd (som jeg har bragt adskillige gange.)
C-vitaminet (en gang om ugen) holder urinen så tilpas sur, at der ikke dannes sten, og så er det tilmed godt for kredsløbet og hjertet.

[QUOTE=Mega;592275]Det er et af de gamle, gode dyrlægeråd (som jeg har bragt adskillige gange.)
C-vitaminet (en gang om ugen) holder urinen så tilpas sur, at der ikke dannes sten, og så er det tilmed godt for kredsløbet og hjertet.[/QUOTE]

Lige det samme fortalt vores dyrlæge den gang , så det blev skrevet ned i min lille sort bog med tips og råd.

Tusind tak, jamen skal jeg så forsætte med at give ham c-vitamin engang om ugen frem over, vil jo gerne undgå han får det igen ?

MVH
Gitte

[QUOTE=GitteS;592278]Tusind tak, jamen skal jeg så forsætte med at give ham c-vitamin engang om ugen frem over, vil jo gerne undgå han får det igen ?

MVH
Gitte[/QUOTE]
Det ville jeg - og for den sags skyld de andre katte også! C-vitamin ophobes ikke i kroppen, men skylles ud via urinvejssystemet.

hvilke piller er bedst? skal det være en særlig type eller er det ligemeget ?

Det må vel i hvert fald ikke være syreneutral C-vitamin :wink: Har jeg set, man kan få på apoteket.

hvad med tranebær …tænker jeg…det er jo det der bruges til mennesker…

jeg tænker de der “GUFFER” der indeholder tranebær…

er der nogen der har erfaringer med dem ?

jeg håber din skønne Bubles snart er fit for fight igen

Hvad med fodret Orijen der er tranebær i … Rigtig godt foder

[QUOTE=Mega;592275]Det er et af de gamle, gode dyrlægeråd (som jeg har bragt adskillige gange.)
C-vitaminet (en gang om ugen) holder urinen så tilpas sur, at der ikke dannes sten, og så er det tilmed godt for kredsløbet og hjertet.[/QUOTE]Er der nogle C-vitaminer der er bedre end andre? Og kommer man så en tablet i deres drikkevand, eller hvordan skal de have/tage det??

  • jeg tør da næsten ikke lade være HVIS det kan gøre en forskel på sigt.

Trækker lige denne her op igen, da nogen måske kan give et fif omkring C-vitamin til katte.:smiley:

Jamen Bubbles er heldigvis sig selv igen, Jeg købte apotekets c-vitamin efter jeg selvfølgelig ført havde købt forkert, nemlig var kommet hjem med de syreneutralie, havde i farten ikke skænket det en tanke. Men nu får de sådan en i vandet engang om ugen, vil jo gerne undgå det sker igen.

MVH
Gitte

Glemte lige Bubbles de første gav jeg ham i munden direkte som meidcin normalt gives, mens jeg ved de næste her vil tilsætte 1 tablet 2 x om ugen knust i deres vand

MVH
Gitte

Jeg ville foretrække at give det på enhver anden måde end i vandet. Både af hensyn til at kunne sikre mig, hvad der er indtaget og ikke indtaget. De skal jo helst have nok - men aldeles ikke for meget. Og for ikke at komme til at påvirke kattens drikkelyst. Og så burde man kunne få sig et hint om virkningen ved simpelt pH-indikatorpapir.