Blærebetændelse

For ca. 1½ uge siden redede jeg mig engang blærebetændelse. Jeg fik så nogle piller som jeg skulle tage 2 gange om dagen, i 3 dage.

Efter de 3 dage stoppede jeg med at tage dem. og på 5. dagen gjorde det møg ondt igen. Fik så at vide af min stedmor at jeg skulle tage glasset ud.

Idag gør det møg ondt igen på trods af at jeg stadig tager pillerne.

Nogen der har prøvet det før?

Har du afleveret en urinprøve? Det kan være, at det ikke er det rigtige medicin, du har fået.

[quote=Natascha;127118]For ca. 1½ uge siden redede jeg mig engang blærebetændelse. Jeg fik så nogle piller som jeg skulle tage 2 gange om dagen, i 3 dage.

Efter de 3 dage stoppede jeg med at tage dem. og på 5. dagen gjorde det møg ondt igen. Fik så at vide af min stedmor at jeg skulle tage glasset ud.

Idag gør det møg ondt igen på trods af at jeg stadig tager pillerne.

Nogen der har prøvet det før?[/quote]

Jeg har ikke haft det - men jeg har læst at tranebærsaft skulle være godt mod blærebetændelse.

Men jeg synes da, at du skal snakke med din læge og høre, om du skal fortsætte med pillerne.

God bedring.

:kryds::kryds::kryds::kryds:

tonsvis af gange…

du har formodentlig fået forkert medicin

Jeg har vist aldrig haft blærebetændelse, men jeg hører altid folk komme med det råd at man skal drikke tranebærsaft, da det skulle være rigtig godt.

Jeg ved dog ikke om det passer :slight_smile:

Hmm… Jeg har bare fået det medicin man plejer at få mod blærebetændelse… Findes der flere forskellige slags da?

Jeg har haft blærebetændelse en million gange som yngre men har aldrig oplevet kun at skulle tage piller i 3 dage.

et par gange ja…

Det tyder jo på det ikke er det rigtige pincilin du har fået…

men udover pincilin skal er det røv-vigtigt du holder dig fra søde sager og drikker MASSER af vand og gå på toilet når du skal - også selvom det bare er 10 dråber og man tuder bagefter :stuck_out_tongue:

det skal ud - du må ikke holde det inde

Trænebær smager jo ikke godt :stuck_out_tongue:

De gange jeg har haft det, har jeg fået pincilinn i 5 dage - kæmpe hestepiller

Ja det er det her os… Selv når jeg knækker dem over, så sidder de fast i halsen og jeg er ved at kaste op… Jeg har 2 piller tilbage ud af 10 eller sådan noget…

Hvad hedder dem du har fået ?

Ja da … jeg havde blærebetændelse i flere måneder i efteråret og jeg prøvede flere forskellige medicamenter uden held … indtil lige pludselig at vi ramte noget der virkede :ok:

Så ta’ du fat i din læge igen og be’ om noget andet en det du får lige nu :rock:

Lucosil

[quote=Skattekat;127153]Ja da … jeg havde blærebetændelse i flere måneder i efteråret og jeg prøvede flere forskellige medicamenter uden held … indtil lige pludselig at vi ramte noget der virkede :ok:

Så ta’ du fat i din læge igen og be’ om noget andet en det du får lige nu :rock:[/quote]

ARJ, det er da strengt, at der ikke bare er en pille der tager skidtet :stuck_out_tongue:

Næ, der er ikke bare en der tager det :slight_smile:

det er jo individuelt fra person til person :slight_smile:

Du er da stoppet for tidligt med, at tage penicillinen. Man skal normalt tage pillerne i 7-10 dage- også selvom symptomerne er væk igen efter et par dage.

Har af og til haft held til, at tage en blærebetændelse i opløbet ved, at drikke det væk- altså drik en masse vand, saftevand eller juice.

Du må nok lige have fat i doktoren igen…

Det var osse det jeg fik i flere forskellige afskygninger (de hed noget forskelligt …), men det jeg fik til sidst og det der endte med at fjerne infektionen, det hedder Sulfametizol

[quote=Buffy;127170]Du er da stoppet for tidligt med, at tage penicillinen. Man skal normalt tage pillerne i 7-10 dage- også selvom symptomerne er væk igen efter et par dage.

Har af og til haft held til, at tage en blærebetændelse i opløbet ved, at drikke det væk- altså drik en masse vand, saftevand eller juice.

Du må nok lige have fat i doktoren igen…[/quote]

Jamen der står sådan en label på glasset “Tages 2 gange dagligt i 3 dage”… Og så må man jo gå ud fra at det er lægen der har sagt det. Jeg fandt det os en anelse underligt. Men efter jeg fik ondt igen, så tog jeg så pillerne igen. Og nu imens jeg tager dem så gør det avs.

Ja jeg må vist lige ringe til ham imorgen.

Det lyder bekendt…

Det jeg har fået hed i hvert fald noget med sulfo - ved ikke om der findes flere slags :s