Bliv væk fra xxx udstilling!

Nu har jeg efterhånden hørt om at folk beder andre blive
hjemme med deres katte, så de slipper for konkurrence
om certerne, specielt ved udlandsudstillinger.

Jeg forstår det simpelthen ikke, hvis man ikke mener katten
kan tåle konkurrencen, så må man jo blive hjemme? :gruble:

det har jeg godt nok aldrig hørt - joh måske i sjov

Jeg har efterhånden hørt det en del gennem årene
og det er desværre i ramme alvor.

Ja i sjov :slight_smile: Det har jeg da selv sagt til en konkurrent/veninde :slight_smile: Men sige det, og mene det… Aldrig! Så er det nok mig, der bør blive hjemme i stedet for :slight_smile:

Da det stadig var relevant for Ana at få et udlandscertifikat, talte jeg med ejeren af hendes kusine (som absolut er pænere end Ana) om at koordinere udlandsudstillinger, så jeg i det mindste ikke havde konkurrence fra hende og for ejerens vedkommende var det helt fint (og fuldstændigt ligegyldigt, om hendes kat fik cert på den ene eller den næste udstilling, da de skånske jo ligger ret tæt tidsmæssigt) :slight_smile: Men ligefrem sige til folk, at de skal blive hjemme, det fatter jeg ikke folk gider.

Det er da ikke ualmindeligt at aftale, hvem der tager på hvilke udstillinger, hvis der er to katte i samme klasse, der konstant taber cert til hinanden. Jeg kan ikke se noget fordækt i at give plads for hinanden på den måde.
Men det er måske ikke den type situation, der menes:? Der er muligvis også forskel på konkurrencen og mentaliteten hos udstillere af forskellige racer:?

Haha - ja det er aldrig noget jeg har brugt - det er jo ikke “nødvendigt” i Kat. IV. hvor man stort set ingen konkurrence har… suk

Men jo, det er brugt derude, at aftale udstillerne imellem, hvilke udstillinger man har hvilke katte med på - for for nogen tæller konkurrencen (eller dommerens udtalelse) ikke, det er kún det at få et cert. med hjem der gør det.
Det siges at man aftaler hvem der kommer på hvilke udstillinger, for at konkurrenten kan spare udstillingsgebyret og kun komme når der er “et gratis” cert at få…

Personligt er det ikke certifikaterne jeg kommer efter på udstillingerne (så havde jeg nok ikke valgt at udstille Brush Peterbald, som jo slet ikke kán få certifikater), men hyggen, kattevennerne, og for at promovere min race, og derudoer er jeg som Kat. IV opdrætter & udstiller, træt af at det er alt for nemt at få BIS mv. da betydningen af et sådant for mig, er fuldstændigt ligegyldigt :frowning:
Det må i min verden ALTID være 100 gange sjovere at få et BIS, hvis man ved at man har skullet slå en helt masse andre, for at nå så langt - så er der da en vis chance for at man ved at det faktisk er en pæn kat man har med - hvorimod det i Kat. IV. ofte er så nemt at få et BIS, at det stort set er nok at dukke op med en kat - det er ikke sjældent set at der f.eks. kún er én hunkastrat eller én hankat i Kat. IV. p en hel udstilling - og hvor er det sjove i dét?

Men jo - “aftalt spil” findes såmen derude.

/Mette

Jeg taler ikke om når man inbyrdes aftaler hvilke udstillinger
man tager til i udlandet, ved f.eks at spørge om en konkurrent
(som måske lige er det bedre end min kat) tager til Malmö, og
hvis h*n så sagde nej tage afsted, men decideret sige om én
ikke kunne blive hjemme, fordi der er jeg altså tilmeldt, kunne
jeg bestemt ikke drømme om.

Det kender jeg godt . . . at komme glad om morgenen til en udstilling og så blive mødt med sure miner og negative udbrud . . . så bliver man altså ked af det . . . især når det gentager sig ved de efterfølgende udstillinger :S :uha:

Men det viser jo bare, at det man kommer med er godt nok . . . og det må man sige er positivt :slight_smile:

Som sagt har jeg intet problem med aftalt spil, men
står man og taler om at man overvejer at tage til en
udlandsudstilling fordi man skal bruge certerne og
så bliver bedt om at blive væk fordi den man taler
med altså har tilmeldt, så står jeg af! Det synes jeg
simpelthen er for groft!

[QUOTE=DK Thomani;1018778] men decideret sige om én
ikke kunne blive hjemme, fordi der er jeg altså tilmeldt, kunne
jeg bestemt ikke drømme om.[/QUOTE]

:enig: og det fatter jeg ikke, at folk kan finde på.

Heller ikke jeg, og jeg bliver lige shockeret hver gang jeg hører om det :frowning:

i min korte udstillingskarrierer hørte jeg også om det:)

Jeg har godt nok spurgt en om hun kom med en bestemt kat, for så ved jeg godt at min ikke havde en chance. Men jeg var/er nu kommet selv om hun kom med sin kat. Nu har jeg det ganske fint med hende og vi joker lidt med det. Så jeg er altså en af dem du er så chokket over.

Ved du hvad Irene, hvis det er hvad du har fået ud af mine indlæg,
så synes jeg ærligt talt du skulle tage at læse dem igen :slight_smile:

Jeg kan såmænd godt forstå at folk nogle gange aftaler noget - jeg ville være ked af at køre 1000 kilometer velvidende at den konkurrent, som vi den ene gang efter den anden ikke kan slå med sikkerhed også kommer. Men jeg ville nu aldrig bede dem om at blive hjemme - jeg ville i stedet finde en anden udstilling eller vente - på et eller andet tidspunkt er den jo ude af klassen. Og så må man jo håbe, der ikke er kommet ny, kvalificeret modstand til i mellemtiden :slight_smile: Stod engang på en katteudstilling i Barcelona, hvor vi havde nogenlunde pæn modstand. Kræet var imidlertid så vred, at den ikke kunne tages ud af buret og kom aldrig på dommerbordet. Det burde jo være slam dunk til min artige hunkat, der aldrig har sagt noget, ja? Nej, for dommeren og udstilleren var gode venner hjemme i Frankrig, og dommeren kendte jo katten og forklarede at den fik certet fordi hun jo vidste at det var en fremragende kat, som bare havde en (helt utrolig fantastisk) dårlig dag, men hun behøvede ikke få den ud på bordet for at give den certifikatet over en anden kat…!!! Da ville jeg godt nok ønske de var blevet hjemme!! Og det gjorde de da heldigvis også dagen efter, måske Claus´ blik med mord i øjnene gjorde det, who knows :wink:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1018801]Jeg kan såmænd godt forstå at folk nogle gange aftaler noget - jeg ville være ked af at køre 1000 kilometer velvidende at den konkurrent, som vi den ene gang efter den anden ikke kan slå med sikkerhed også kommer. Men jeg ville nu aldrig bede dem om at blive hjemme - jeg ville i stedet finde en anden udstilling eller vente - på et eller andet tidspunkt er den jo ude af klassen. Og så må man jo håbe, der ikke er kommet ny, kvalificeret modstand til i mellemtiden :slight_smile: Stod engang på en katteudstilling i Barcelona, hvor vi havde nogenlunde pæn modstand. Kræet var imidlertid så vred, at den ikke kunne tages ud af buret og kom aldrig på dommerbordet. Det burde jo være slam dunk til min artige hunkat, der aldrig har sagt noget, ja? Nej, for dommeren og udstilleren var gode venner hjemme i Frankrig, og dommeren kendte jo katten og forklarede at den fik certet fordi hun jo vidste at det var en fremragende kat, som bare havde en (helt utrolig fantastisk) dårlig dag, men hun behøvede ikke få den ud på bordet for at give den certifikatet over en anden kat…!!! Da ville jeg godt nok ønske de var blevet hjemme!! Og det gjorde de da heldigvis også dagen efter, måske Claus´ blik med mord i øjnene gjorde det, who knows :wink:
VH
Susanne[/QUOTE]
Det var da en strid dommer! Øv :mad:

Jeg har da også ofte koordineret det med andre om hvorvidt de kom eller ej… Ikke så meget til de danske (udover at jeg sidste gang nøjedes med søndag, og to tog katte med der, i stedet for en katte begge dage, fordi at der lige var en andens kat i samme klasse som min, der kun manglede det ene danske for at rykke op i næste klasse - og hun ellers ville lade ham blive hjemme, da han plejer at tabe til min (BIV/NOM), som til de udenlandske, hvor det er så træls hvis man ikke får det, og så ikke kan udstille katten før næste gang der er en udstilling i udlandet man kan komme til, og når man kun har en kat at udstille er det ikke helt så sjovt, som hvis man bare kan tage en anden at udstille.

Jeg har aldrig bedt nogen om at blive hjemme, men jeg har altså forhørt mig om hvorvidt de kom på den udstilling eller ej - og jeg er også selv blevet spurgt om det samme :slight_smile:

Jeg har aldrig bedt nogen om at blive hjemme fra en udstilling og er heller aldrig blevet bedt om at blive hjemme selv. Og hvis jeg har hørt andre bruge den fremgangsmåde har jeg lykkeligt glemt alt om det, for det er da den helt forkerte måde at kommunikere med andre.

Jeg har en enkelt gang aftalt med en konkurrent at jeg tog den ene dag og hun den anden på en 2-certs udstilling, det var da Junior manglede 1 cert til SP :slight_smile:

Enig!