:( Så er der igen igen “BYB” er guf på kattegalleriet.
JEG undrer mig over, at en 17 årig pige får købt en fertil han og hun fra reg. opdrætter, laver et kuld killinger, og SÅ finder ud af at hun er så allergisk, at killingerne ( 7 mdr gamle ) er lukket væk i en entre,hvor vedkommende ( som hun skriver ) end ikke kan skifte deres bakke.Tænker på de 2 stakkels missepiger, der skal være i en entre uden kontakt til mennesker. Og så sælger hun dem begge som fertile,og god pris hvis man køber begge. Her knækker filmen altså for mig Tænker også på hvordan de 2 forældre har det eller om hun ikke er allergisk over for dem ?
Jeg bliver bare så ked af at læse den slags annoncer, og sidder med en masse følelser ( ikke af den gode slags ) :eksplosion:
Og ja, jeg ved vi har været i dette emne før, men synes også , at vi stadig skal have opmærksomheden rettet på det.
Hun skriver jo ikke noget om forældrene … er hun ikke allergisk over for dem …eller ??? For mig virker det som en desperat “handling” fordi hun ikke har fået solgt killingerne.:S
Jeg får slet ikke samme historie ud af det som dig, Ann. Som jeg læser det har hun købt to hunkatte fra samme opdrætter, og vil nu sælge dem fordi hun er gravid og allergisk. Kattebakken har lægen også fået gjort en stor historie ud af (om det så passer fint i fht at de ikke er ønskede, det er så en anden sag). Opdrætter er kontaktet, og ville hjælpe, men der har ikke været yderligere kontakt.
Du har helt ret, det er meget, meget trist. Og midt i tristheden, så kan vi så lægge en opdrætter til, der burde have lettet rumpetten i erkendelse af at have vurderet helt, helt forkert på en køber! Det er hvad jeg som min. forventer af en opdrætter, der vælger at sætte kuld til verden, at man tager hånd om dem, og da især når de er uønskede i nyt hjem.
Pia, det var ikke det der stod i annoncen, som nu er slettet. Der stod de ting jeg nævner i mit første indlæg. Det der gjorde mig ked af det ,var netop at hun skrev at kattene gik i gangen med deres bakke, som hun ikke kunne skifte ! Det er muligt at de 2 piger på 7 måneder ikke er hendes, men hun har før annonceret netop de 2 til salg hvis ikke de også er blevet slettet nu ?
Jeg kommer normalt ikke på Kattegalleriet, så jeg kan kun tage udgangspunkt i annoncen og den diskussion som også kører der. Der er sikkert meget andet bag, men det kræver at jeg søger rundt og det må jeg indrømme mit liv er for kort til, jeg bliver ganske rødhåret når jeg læser der… og møgarrig også.
Men uanset hvad, så sidder der en opdrætter der MÅ på banen, i al fald i min bog! Jeg begriber ikke man kan være ligeglad med hvad der sker med de killinger man frembringer og sætter ud i nyt hjem.
[QUOTE=En forhenværende bruger;706818]Jeg kommer normalt ikke på Kattegalleriet, så jeg kan kun tage udgangspunkt i annoncen og den diskussion som også kører der. Der er sikkert meget andet bag, men det kræver at jeg søger rundt og det må jeg indrømme mit liv er for kort til, jeg bliver ganske rødhåret når jeg læser der… og møgarrig også.
Men uanset hvad, så sidder der en opdrætter der MÅ på banen, i al fald i min bog! Jeg begriber ikke man kan være ligeglad med hvad der sker med de killinger man frembringer og sætter ud i nyt hjem.[/QUOTE]
Kan kun give dig ret.! Jeg bruger normalt heller ikke tid derinde, men var inde for at rette mine kattes profil, da jeg så annoncen, og så er det jo at jeg har svært ved at sætte mig på mine hænder
Du har fuldtændig ret. Desværre tyder det på at markedet for salg af racekatte er blevet dybt useriøst på grund af manglende aftagelse, det er i den grad købers marked. Opdrætteren af de to ungdyr burde have tænkt sig noget mere om inden hun udleverede to fertile dyr til en pige på 17 år.
[QUOTE=Lis Dahlstrøm;706822]Du har fuldtændig ret. Desværre tyder det på at markedet for salg af racekatte er blevet dybt useriøst på grund af manglende aftagelse, det er i den grad købers marked. Opdrætteren af de to ungdyr burde have tænkt sig noget mere om inden hun udleverede to fertile dyr til en pige på 17 år.
Det er godt nok sørgeligt - især for de to katte :-([/QUOTE]
Meget sørgeligt!
Desværre ser det ud til at det er ved at være normalt indenfor min race at sælge kælekatte som fertile, og så lade folk selv klare det eller lade dem få kuld hvis det ønskes. Det er tydeligt at det kan ændre efterspørgslen, og det betyder åbenbart mest! Så skidt da med hvad det er man sender ud og hvilke konsekvenser det har for de enkelte katte og racen som helhed… suk!
[QUOTE=MoMo;706826]Og endnu mere sørgeligt, at den unge pige ikke engang har pengene til at netralisere kattene inden salg men sælger dem til brug til avl
Er helt enig med En forhenværende bruger at der sidder en opdrætter der bør komme på banen nu af hensyn til de to stakkels katte ![/QUOTE]
Og stadig har hun jo en han (fertil ?) og en fertil hunkat i sin profil… fra andre opdrættere.
Jeg kan godt se, at det ikke er de 2 katte der er forældre til de 2 ungpiger, det undskylder jeg, men ikke desto mindre var ordlyden af den slettede annonce ,som beskrevet i mit første indlæg, og fik mig til at reagere. At der så bliver slettet annoncen samt de 2 annoncer hun har haft på de 2 piger hver for sig, gør mig ikke mindre ked.
Jeg skrev til hende om hun ikke var allergisk over for de andre 2 katte, og så slettede hun annoncen.
Jamen det er oplyst hvem opdrætter er, og pigen skriver at hun har kontaktet opdrætter og denne har haft skrevet tilbage at de ville hjælpe med at afsætte kattene og det er så ikke blevet til mere fra opdrætters side(det er så kun pigens ord for det).
Hele den historie lyder allerede dybt underlig!
Er der en af jer (fx Ann), som har forsøgt at kontakte Engbergs mco?
Jeg må indrømme, at jeg ikke har megen fidus til de forklaringer som gives! Og derfor egentlig heller ikke til oplysningen om at opdrætter er kontaktet…
Helt ærligt… 17 år… gravid… bor formentlig ikke hos forældrene… med en kattehadende kæreste… og nu påstået allergisk… kan ikke tømme kattebakke pgr dette…
Man må f***** håbe at kæresten kan tåle deres fælles yngel, så han kan hjælpe til der!
[QUOTE=Ann K;706836]Hele den historie lyder allerede dybt underlig!
Er der en af jer (fx Ann), som har forsøgt at kontakte Engbergs mco?
Jeg må indrømme, at jeg ikke har megen fidus til de forklaringer som gives! Og derfor egentlig heller ikke til oplysningen om at opdrætter er kontaktet…
Helt ærligt… 17 år… gravid… bor formentlig ikke hos forældrene… med en kattehadende kæreste… og nu påstået allergisk… kan ikke tømme kattebakke pgr dette…
Man må f***** håbe at kæresten kan tåle deres fælles yngel, så han kan hjælpe til der![/QUOTE]
Hej Ann, ja jeg har prøvet, og prøver, men nummeret er hele tiden optaget, og får besked på at lægge besked på voicemail.Kan tænkes at der er andre der også forsøger
Og du satte lige ord på de følelser og tanker jeg sidder med…spot on
[QUOTE=Hanne P;706850]Jeg har nu talt med hende…
Jeg har forsøgt at får hende til at kræve at de to katte er netruelseret inden hun sælger dem…[/QUOTE]
Tak Hanne du skriver forsøgt, betyder det, at viljen ikke helt var til stede ?