Blod i afføring

Simba har blod i afføringen. Først kommer afføringen ud i normal tilstand, og til slut kommer der splat ud med blod. Afføringen stinker så forfærdeligt at jeg blir nødt til at fjerne det med det samme.

Er det måske diarré? Og går det over igen eller skal jeg til dyrlægen med ham?

Så snart der er blod, vil jeg sige en behandling skal finde sted… Snak med din dyrlæge om den bedste behandling, er mit bedste råd… :slight_smile:

Ja, men jeg havde samme problem for et ½ år siden med rex… der spurgte jeg på kg, og fik at vide at det ku være pga diarré og at det gik over af sig selv, hvilket det så os gjorde.

Ja, men jeg havde samme problem for et ½ år siden med rex… der spurgte jeg på kg, og fik at vide at det ku være pga diarré og at det gik over af sig selv, hvilket det så os gjorde.[/quote]

Ja det kan jo også gå over af sig selv… Jeg sagde heller ikke du skal rende straks ned til din dyrlæge… Mener bare hn nok kan give dig et par råd imod det… og hn siger nok at hvis det blir ved skal du komme ned med ham…

Men jeg har selv prøvet den slags diarre og eneste der hjalp i mit tilfælde (Bailey) var at give penicilin kur… Men prøvede alt det lette inden… heh Faste et par dage, Skånekost (kan enten købes på dåse eller man kan lave det af ris, ærter og fisk/lyst kød), Zoolac, foderskift mm… Alle råd fra min dyrlæge… Så men synes det ville være bedst at høre din dyrlæge ad… :slight_smile:

Ja jeg ville så også vælge at ringe til min dyrlæge, for at høre ad hvordan jeg skal forholde mig til det. Han kan tit over telefonen høre om han skal undersøge katten nærmere eller du kan se tiden an.

Enig -thumbs

Nemlig lige hvad jeg mente… :stuck_out_tongue:

Jeg ville også ringe til dyrlægen og forhøre mig om det og høre hvad h*n siger tildet.
Det gør jeg altid hvis der er noget med mine katte, og det er bestemt ikke altidd jeg skal afsted men bare får et godt råd med på vejen og se tiden an.
Håber han snart er rask igen.

Enig -thumbs

Jeg går udfra, at du er i tvivl om det er det samme, som du tidligere har været ude for, siden du spørger. Hvis det er nøjagtig som du tidligere har været ude for, kender du jo selv svaret :slight_smile:

Ring du til dyrlægen og få en snak Natasha -thumbs

H*n vil sikkert spørge om du har ændret foder, katten har haft hårboller eller andet. Så længe blodet er ildrødt og frisk er det fra den yderste del af tarmen og skyldes tit en ufarlig rift eller lille blodåre der er sprunget. Du skal holde øje med om det bliver mere alvorligt, og ellers bare give ham det mad du plejer -thumbs

Er det mørkt/sort blod, så er det straks meget værre - så skal man tage til dyrlæge med det samme, for så er det det øverste af tarmen eller maven, og kan dermed være livstruende :slight_smile:

Enig -thumbs

Enig -thumbs[/quote]

nemlig…

Det er frisk blod der kommer ud. De har været ude for et foderskift for ca. en uge siden pga jeg løb tør for deres normale foder og blev så nødt til at give dem supermarkedsfoder i nogle dage indtil mit foder kom. I de dage de fik fodret havde de allesammen voldsom tynd mave, men der var ikke blod med.

Og det er så nu her at jeg har set at Simba har blod med i afføringen som det sidste der kommer ud.

for mig lyder det som om, at det er derfor han nu har blodig afføring…

Jeg er så typen der hellere render til dyrelæge en gang for meget end for lidt…

hulk havde det også på et tidspunkt og der var det fordi hans tarmslimhinde var slidt. så han får noget prokolin til at hjælpe hans tarme lidt

Så vidt jeg husker er det ikke mange uger siden hun fik killinger, der KAN være opstået infektion i forbindelse hermed - er ikke dyrlæge, men det var det der slog mig først.

Skynd dig afsted til dyrlægen hvis du ikke allerede har været afsted.

Vil du ikke være sød at give os en update efterfølgende?

Vh Annette

Killingerne er 12 uger gamle :slight_smile:

Og efter hvad jeg har set så har der ikke været mere blod i afføringen efterfølgende.