Blødning i drægtighed

[QUOTE=Vivi_Fletcher;943769]Hvorfor skal hun scannes :?
Hvad skal der gøres, hvis der er flere fostre :?
Hvad skal der gøres, hvis der ikke er flere fostre :?[/QUOTE]

Jeg ville scanne. Levende fostre, vil jeg mene, skal blive derinde og forhåbentligt fødes fuldbårne og veludviklede til tiden. Evt døde fostre, vil jeg mene, skal fjernes. Hvis der ikke er flere fostre, er der mulighed for at parre hende igen i førstkommende løbetid.

Hvad, Gitte vælger, er naturligvis op til hende selv:)

[QUOTE=dkkorat;943783]Jeg ville scanne. Levende fostre, vil jeg mene, skal blive derinde og forhåbentligt fødes fuldbårne og veludviklede til tiden. Evt døde fostre, vil jeg mene, skal fjernes. Hvis der ikke er flere fostre, er der mulighed for at parre hende igen i førstkommende løbetid.
[/QUOTE]

Så hvis der var døde fostre, ville du åbne hende og få dem ud?

Skal de da ikke det?

Så længe hun er frisk, uden mærkelig udflod, lugt eller feber. Mener dyrlægen ikke vi skal gøre noget, så pt observere jeg hende og sørger godt for hende.

Ok - vil jeg tro også ville være min dyrlæges råd, men jeg har aldrig stået i en sådan situation så jeg ved ikke hvad kutyme er

Jo, jeg ville nok mene, at døde fostre skulle ud. Om det er nødvendigt at åbne hende, eller om det kan gøres på anden måde, ville jeg lade dyrlægen vurdere.

Jeg ved at vi kvinder nogle gange får en abort og andre gange får lov til at føde døde børn.
Men jeg har bare altid tænkt at man valgte aborten fordi der er lang tid til fødsel og man derfor kan risikere komplikationer.
Er det ikke det samme med katte? kan det tænkes at de dødekillinger kan gøre deres mor syg.
Kan dødekillinger som ligger for længe i en livmoder, rådne, eller give moren en infektion??
Jeg har ikke tænkt over det før, så dette er bare mine tanker.

Jo døde killinger kan gøre morkatten syg - derfor der skal holdes øje.

Samtidig er katte jo kendt for at kunne absorbere fostre og jeg tænker hun jo ikke er så langt i drægtigheden.

Hun kunne også føde resterende selv - nu eller gå tiden ud …

Øv for en møgdag :trøste:

Det jeg ked af at høre - Hold godt øje med hende og evt mærk hende efter, føler du der er noget så vent med at reagere så længe hun har det godt, blir hun det mindste sløj eller lign kan dyrlægen give noget medicin der kan udtømme hende.

Det er jo det der er så forunderligt med vores kræ, at de kan udstøde fostre, og muligvis gemme på sunde, jeg mener heller ikke katten skal stresses med dyrlægebesøg, kun hvis nedstemthed eller feber viser sig.

KH
Linda

Øv Har holdt øje flere gang i nat med hende, syntes morges hun virkede lidt mat, men stadig ingen feber eller udflod. Kørte dog efter aftale ud med hende og der er 2 døde i hende, så hun bliver åbnet og får dem fjernet. Så nu sidder jeg så og venter på jeg kan hente hende i eftermiddag, øv - godt jeg har min svigermor til hjælp, er helt grædefærdig.

:kram:

Øv, hvor trist.
Kunne hun ikke få noget livmodersammentrækning for at se om hun kunne føde dem selv :?

[QUOTE=Vivi_Fletcher;944071]Øv, hvor trist.
Kunne hun ikke få noget livmodersammentrækning for at se om hun kunne føde dem selv :?[/QUOTE]
Han mente når hun var ved at blive mat så var det bedst at åbne hende, så sidder nu og venter på han ringer , hvordan det er gået

håber det er gået godt og du har fået hende hjem nu

Det jeg ked af at høre :frowning:

Jeg skal nok lige opdatere senere, men kan ikke lige nu. Det er desværre ikke gået som håbet

:sorry:

:kram: