Blommetid!

Så er der blommetid og i år er der voldsomt mange blommer :rock:

Jeg fandt lidt mørke blommer på et træ i skellet, godt nok på naboens grund, men de har ikke nærmet sig skellet siden jeg flyttede ind (ikke så jeg har set dem), så dem snuppede jeg … de orange og de gule vokser hos mig :thumbup:

Hvad kan man lave af blommer ??
Jeg mener at man kan lave enslags chutney … er der nogen der har afprøvet det og ligger inde med opskrift ?
Blommevin tror jeg ikke at jeg kaster mig ud i at brygge … :fløjte:

Knock yourself out :smiley:

// Martin

Vi har også enormt mange blommer (mørkelilla), jeg kan slet ikke nå at plukke dem alle - eller få dem spist!

hej

i sender dem bare til mig så skal jeg nok få dem aflivet uden problemer. -:slight_smile:

Ih…hvor er jeg misundelig.
Jeg elsker blommer :savle:

Jeg har kun æbler og pærer fyldt med orm.

I går spiste jeg en pære.
Ja…jeg spiste også en orm.
Dagens kød-ration…:ok:

Bibliotekerne har nogle lækre bøger med opskrifter i…UMM blommemuffins, blommetærte
:græde: nu bliver jeg helt lækkersulten og selvom jeg sidder med bøgerne (er på arbejde) så er kagerne jo her ikke :græde:

man skal da lave en blomme-kanon, det er nok det sjoveste og gir morskab i flere timer.:thumbup::wehu:-LOL

sagt af en der hader blommer:sorry:

Jeg fik 10 kg blommer i sidste uge og af dem lavede jeg 5 glas blommemarmelade, 2 flasker blommesaft, 4 glas blommechutney og 2 glas rumtopf, at dele med giveren.

Alle opskrifter hentede jeg fra Tørsleffs grønne Syltebog (tilsat en masse chili):ok:

Mmmmmm, blommer!!! De smager bare godt!

Blommetærte, blomme syltetøj, blommesaft… ja det hele smager jo dejligt!!!

Vi har også haven fyldt af mirabeller, og er hammer træt af dem, de ligger bare alle vejne og der er fyldt af hvepse og sommerfugle (de må gerne være der :))
Vi gider ikke selv spise dem, de er ret kedelige. Ville hellere have nogen rigtige blommer, det havde vid er hvor vi boede før, og der lavede vi blommegrød og blomme marmelade og det er mums :slight_smile:

Blommemamelade!!! Uhmmmm

Mine blå blommer er ikke helt modne endnu - selvom de er meget mørke i farven er de forfærdeligt sure. Tror der går et par uger endnu. Så vidt jeg ved er det nogle sveske-blommer :slight_smile:

Syltede blommer :savle:

Orv… Ku sgu godt spise en hel masse blommer nu.

[quote=Mona Jensen;247041]Ja…jeg spiste også en orm.
[/quote]

Mona altså, du skal være en god pige mod dyrene :muhaha:

…og de der orme er alt for bløde at bruge som tandstikker :cool:

Vi har så mange mirabeller, at vi er ved at blive væk. Vi har mange af de mørke, magen til dem du viser Skattekat.
Jeg stenede nogen ud og lavede marmelade. Spørg Helle og Tara om det smager godt.:slight_smile:
Jeg har også kogt jeg ved ikke hvor meget saft.
Der er så mange at jeg ikke kan bruge min dårlige ryg som undskyldning for ikke at plukke. Jeg sidder på en stol og plukker i store klaser.
Knus Elin

I er velkomne til at komme og plukke hos os :slight_smile:

årh mums eeeeeeeelsker blommer. dem der har blommetræ og skal til gram : tager i ikke smagsprøver medtil os andre ?

Elin: Er du ikke sød at komme med opskriften på den marmelade ? :bebe:

Ellers har jeg kigget på de opskrifter i linket Martin kom med og indtil videre er der to opskrifter jeg lurer lidt på …

Kanel-blomme chutney - opskrift - Alletiders Kogebog … tilsat lidt chili

Råsyltede blommer med rom - opskrift - Alletiders Kogebog … har noget rom som vist aldrig bliver drukket :S

Rumtopf:
Jeg lagde udstenede blommer i ren rom med lidt citronsaft og revet citronskal og sukker. Den skal stå nogle uger endnu, så jeg ved ikke, hvordan det smager. Den skal bruges til trifli :savle:

Blommechutney:
I stedet for kanel har jeg brugt ingefær og chili. Desuden eddike og farin.

åååårhhh Hrønn må jeg ikke nok komme og hente blommer hos dig ? hvis du ikke kan nå at spise dem alle sammen ?