Blotched?

[QUOTE=Quivive;646908]Jeg skal tage nogen imorgen, så i kan se forskellen. Det er faktisk meget nemt og se, for er den lys om numsen og op af halen så er den tabby, er den mørk om numsen og op af halen er den non-agouti. Det er den måde jeg i tidernes morgen har lært det på, hvor når man opdrætter med hvid kan det hvide godt drille der hvor der skla være briller. Og jeg har haft et par MCO’er i van hvor man ikke kan se briller og de har ingen pletter på kroppen, så er denne metode rigtig god :slight_smile:

Men jeg skal få Penny og Split til at lægge bagdele til imorgen ;-)[/QUOTE]

Så selv hvis den har så meget hvidt at den er van, har den farve ved måsen??

Meeeen er du så sikker på at hende her ikke bare er meget lys rød ved numsen??
Arghh det er altså svært det her, meget nemmere med bimser :smiley:

Julie, hun er rød i en god del af områderne omkring, men også sort på noget af det, så tabby holder jeg også på :slight_smile:

[QUOTE=Prinsessejulie;646911]Så selv hvis har så meget hvidt at den er van, har den farve i måsen??

Meeeen er du så sikker på at hende her ikke bare er meget lys rød i numsen??
Arghh det er altså svært det her, meget nemmere med bimser :D[/QUOTE]

Mine hvide har været hvide på numsen, men det var så tydeligt og se op af halen, det kommer jo så lige til at knibe på hende her hehe :slight_smile: Men din pige er for mig så tydeligt tabby både på kroppen og ved numsen. Hun er ikke bare lys ved numsen hun er tydeligt tabby ved numsen. Havde hun været non-agouti ville hun have været sort om numsen. Og på hale stumpen er det også tydeligt at se tabby :slight_smile:
Så for mig slet slet ingen tvivl 10000000% tabby :slight_smile:

Så fik jeg taget lidt numse billeder, og skal lige hilse fra mine piger og sige at det var de bestemt ikke tilfredse med at skulle vise den ende :tihi:

Først en tortie klassisk tabby van - her kan ses det lyse op af halen som gør hende tabby, og man kan faktisk også se lidt lyst om numsen som ikke er hvid.

Så en tortie smoke - her kan ses det sort om numsen og ingen lys farve op af halen, det viser hun er non-agouti.

Og så en tortie tabby - her kan også ses det lyse om numsen og det lyse op af halen, der gør hende til tabby.

Og sammenligner man dit numse billede med denne 4 uger sort tabby killing kan du se at de er ret ens om numsen :slight_smile:

Håber billederne hjælper med at forstå hvad jeg emner med at man kan se på farven om numsen om de er tabby eller non-agouti :slight_smile:

Slut på dagens numse lektion :lol:

Tusind tak Malene, nu forstår jeg lidt bedre :slight_smile:

Kan man virkelig bedømme hvilken tabby katten er hvis den er van??

Hov - Hvordan ser en tortie med hvid ud i måsen når den ikke har tabby??

Jaja, kald mig bare spørge jørgen :høhø:

[QUOTE=Prinsessejulie;647157]Tusind tak Malene, nu forstår jeg lidt bedre :slight_smile:

Kan man virkelig bedømme hvilken tabby katten er hvis den er van??[/QUOTE]

Nu kunne jeg kun få blotched så det behøvede jeg ikke tænke over. Men man burde faktisk kunne se det, for en makrel burde have mere en 4 bånd på halen og en blotched mindre end 4 bånd på halen.

[QUOTE=Prinsessejulie;647159]Hov - Hvordan ser en tortie med hvid ud i måsen når den ikke har tabby??

Jaja, kald mig bare spørge jørgen :høhø:[/QUOTE]

Den ser ud som den jeg har sendt, den bliver ikke anderledes om numsen af at blive med hvid :wink: Men er den hvid højt op så man ikke kan se farven om numsen fordi den fx er van, så kan man stadig se det bag på halen om den er tabby eller ej :slight_smile:

Jeg tror det bliver svært at få så mange ringe på halen når den nu er så kort :tihi:

Se lige her:

Hun ser da også mere og mere stribet ud :juhu:

Prøv lige at tag et kig på denne video af Acura… :slight_smile:

Også sig mig om hun er tabby eller ej.??

Ja, mit bud har ikke ændret sig, hun er tabby!

Ja, jeg er også stadig sikker på at hun er tabby :slight_smile:

[QUOTE=Prinsessejulie;652618]Jeg tror det bliver svært at få så mange ringe på halen når den nu er så kort :tihi:

Se lige her:

Hun ser da også mere og mere stribet ud :juhu:[/QUOTE]

Hun er da en lækker lille sag…!

Mange tak… :slight_smile: Håber i har ret - for ellers er jeg nemlig også ved at have stirret mig blind på hende… :smiley: <3

Mange Tak… :smiley:

Hun er tabby i både den ene og den anden ende, er slet ikke i tvivl :slight_smile: Hun er lys om numsen, hun har briller, hun har de tydelige streger ude fra øjnene, hun har tabby i hovedet og tabby på kroppen, så hun er MEGET tabby :wink:

TAK.!
Og JUBBIIII.!!!

[QUOTE=Prinsessejulie;652618]J
Hun ser da også mere og mere stribet ud :juhu:[/QUOTE]

Jamen det er da også bare fordi hun ér tabby :smiley:
Du får i hvert fald ikke mig til at mene andet…

efter videoen er mit bud også tabby…har været meget i tvivl før, så jeg har ikke skrevet før nu

jeg siger tak for numseundervisningen…havde jeg vist det for 1 år siden havde jeg kunnet sparre en farvebedømmelse…lol

Og det synes jeg stadig. :wink: