Bøde for at kaste med sne ,lave dørtelefon fis osv

Hvad sker der lige for danmark -what Jaja det er da irriterende men helt ærlig hvor er vi lige endt henne :S

Er jeg eneste der finder det der en anelse overdrevent:?

Jeg syntes det er helt på sin plads!

Der er flere knægte som jeg kan se fra min lejlighed som fortjener en økonomisk lussing for deres opførelse! :mad:

De kaster med snebolde på forbipasserende; både gående, cykelister, bilister mv.
Især for cykelisterne, som i forvejen har nok at gøre med at komme frem, kan en snebold i nakken være grunden til at man styrter…

De er skruppelløse, og tager ingen hensyn til om det er unge eller ældre! Og jeg det kan ikke passe at man ikke trygt kan forlade sit hjem uden at blive mål for snebolde og ubehagelige tilråb - eller at opleve at de for sjov hopper ud foran ens cykel for at se om de kan skræmme en! :mad:

jeg syntes måske det er en smule overdrevet, men jeg er nu osse sikker på at det ikke er lille peter på 10 år de vil ramme med sådan et forbud, det er de efterhånden større flokke af yngre mennesker som driver hærværk og meget groft genere andre mennesker.
en smule dørtelefon-fis og lidt dril med at kaste en snebold efter andre hører det ikke bare under helt alm børne-drillerier og så længe de holder det på et “sobert” niveau er der vist ingen der tager skade af det og mon ikke de fleste som er voksne idag har været med til noget lign da de var børn, det er jeg helt og aldeles 100% overbevist om.
syntes efterhånden at der er love,forbud og regler for alt, tror vores regering ikke på at der findes nogle der godt selv ka se forskel på rigtigt og forkert.
vores politi har i forvejen problemer med at ku få styr på den stigende kriminalitet, skal de så osse til at dele bøder ud for bagateller lavet af børn, ja sådan et par drenge/piger der kaster sne på tilfældige forbipasserende er sørme da meget hårde kriminelle uha da hvor er de farlige

Ja vi har jo allerede en lov imod chikane og en imod overfald. Hvis man “vasker” en person eller bombadere dem med snebolde er der jo love der beskytter folk allerede nemlig: overfald/overgreb whatever det hedder. Hvis folk gentagne gange chikanere folk med dørtelefon er det chikane. Forstår virkelig ikke politikerne men de mener åbentbart politiet keder sig.

Ja, og nu er der en lov der direkte henvender sig til snebolde, og det synes jeg er i sin ret…

Jeg har selv prøvet at komme gårende med hænderne fulde, og så var der nogen drenge der synes det var sjovt at så oppe på en skrænt og kaste sne bolde efter en… og når man så ikke går godt i forvejen…

Og tja, det er jo op til en selv om man vil melde det… det står jo en frit for

Det med sneboldene er der altså overhovedet ikke noget nyt i! Det står nemlig i mange af Politivedtægterne i forvejen :slight_smile:

Eksempelvis i Glostrup:
[LEFT]"§ 16. Det er forbudt på eller ud over en vej at benytte skydevåben og
legetøjsvåben, herunder bue og slangebøsse, at tænde bål, at afbrænde
fyrværkeri eller lignende eller at kaste sten, snebolde, vand eller andet, der
kan medføre skade, eller som kan være til ulempe for forbipasserende."[/LEFT]

Hvad er problemet? Hvis man rent faktisk læser artiklen, så står der, at der allerede i dag gives bøder for de ting. Bødens størrelse stiger bare til 1000 kr.

[quote=Rimmen;500562]Jeg syntes det er helt på sin plads!

Der er flere knægte som jeg kan se fra min lejlighed som fortjener en økonomisk lussing for deres opførelse! :mad:

De kaster med snebolde på forbipasserende; både gående, cykelister, bilister mv.
Især for cykelisterne, som i forvejen har nok at gøre med at komme frem, kan en snebold i nakken være grunden til at man styrter…

De er skruppelløse, og tager ingen hensyn til om det er unge eller ældre! Og jeg det kan ikke passe at man ikke trygt kan forlade sit hjem uden at blive mål for snebolde og ubehagelige tilråb - eller at opleve at de for sjov hopper ud foran ens cykel for at se om de kan skræmme en! :mad:[/quote]

:muhaha:

Enig… lige på det punkt er jeg en sur, gammel Tante - og især, når de lige om snart begynder at kaste med fyrværkeri lige rundt om fødderne på én - det er bare SÅ ubehageligt !

:muhaha:

Enig… lige på det punkt er jeg en sur, gammel Tante - og især, når de lige om snart begynder at kaste med fyrværkeri lige rundt om fødderne på én - det er bare SÅ ubehageligt !

:muhaha:[/quote]

det med fyrværkeri skal osse straffes hårdt og det er ufatteligt at så mange børn ka rende rundt og “lege” med fyrværkeri, for de må slet ikke købe det, men det sker jo alligevel og alle de steder jeg har kendskab til hvor der sælges fyrværkeri sælges det til alle uanset alder.

men jeg syntes nu stadig at fordi der står et par knægte og kaster lidt med sne, det er squ da så uskyldigt som noget ka være, medmindre de gør det på en sådan måde at det laver en farlig situation og skader andre