Bøger om katte - hvilke vil i anbefale?

[QUOTE=Con Meo;617973]nu har jeg aldrig læst bogen, men er viden der står deri, up to date? så vi ikke lærer noget forkert?

det er generelt altid min store udfordring, når jeg læser/hører/ser - det er “er det korrekt fakta”…alle kan jo publicere[/QUOTE]

Gode råd til at håndtere multikattehold og nedbringning af smittepres bliver nok aldrig forældede :slight_smile: (og så indeholder den sikkert også meget andet godt, kan jeg forestille mig)

Desværre er linket til pdf-filerne af Feline Husbandry ikke gengivet korrekt på siden, så den giver en 404. Men det vises rigtigt her i tråden. Kunne du evt. rette det ved lejlighed?

[QUOTE=Con Meo;617973]nu har jeg aldrig læst bogen, men er viden der står deri, up to date? så vi ikke lærer noget forkert?

det er generelt altid min store udfordring, når jeg læser/hører/ser - det er “er det korrekt fakta”…alle kan jo publicere[/QUOTE]

Selvfølgelig er du altid nødt til selv at forholde dig kildekritisk til det, du læser, uanset om det er udgivet i 1950 eller i 2011. Nogle emner kan jo i sagens natur heller ikke blive “korrekt fakta”, men bliver i stedet udtryk for forfatterens konklusioner på tilgængelig viden; viden, som andre måske ville konkludere anderledes ud fra. Men bogens hovedpointer er bestemt ikke forældede, tværtimod synes jeg, at den er akkurat ligeså relevant, som da jeg læste den første gang.

Og denne her, selvfølgelig!



Your Cat: Simple New Secrets to a Longer, Stronger Life
af Elizabeth M. Hodgkins: Kategori: Middel

Kan købes på amazon og kan varmt anbefales alle katteejere.

Filen er flyttet. Den ligger her nu: www.vetmed.ucdavis.edu/CCAH/health_information/feline_husbandry.cfm

Feline Husbandry, authored and edited by Dr. Niels C. Pedersen

Disse 3 bøger har jeg brugt rigtig meget - og de er lette.:slight_smile:

Træn din kat - Maiken Lysholm Sten (Rigtig god klikkertræningsbog - let at følge)

Kattens adfærd og problemadfærd - Marianne Thornberg (Også god klikkertræningsbog)

Klikkertræning af katte - Karen Pryor

Katteviskeren - Claire Bessant (Om at forstå sin kat).

Kattens adfærd - Lene Houe (Om at forstå sin kat).

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;617954]Regitze,

du skulle måske gøre opmærksom på at købes bøger på amazone skal man købe i uk - fra usa snupper de dem i tolden, og så tikker kasseapparatet[/QUOTE]

det gør jeg lige :slight_smile:

takker - det fixer jeg lige!!

så er siden opdatert med alle de bøger i har nævnt - håber ikke jeg har misset nogen :slight_smile:

tusind tak fordi i gider lave sådan en liste - det er super fedt!