Boksebylder - noget fanden har skabt

som mange ved fik jeg boksebylder af min kat Cleo…

det gjorde ondt som ind i helvede…

og nu - 4 behandlinger senere er det faktisk blevet værre… for det kommer igen…

lige når jeg er færdig med en behandling… og de er væk og jeg kan ånde lettet op …så går der 3 dage - så kommer den første ømhed…

først var det kun under venstre arm… men idag - 2 dage inde i min 5 antibiotika behandling er de også kommet under højre arm…

denne gang har jeg fået til 20 dage dobbelt dosis… og bevares det virker - men det kommer retur… og smerterne er utålelige…

der er en vis chance for at det aldrig bliver anderledes…

så LAD VÆRE MED AT LADE KATTENE BOKSE PÅ JER LIGE MEGET HVOR HYGGELIGT DET ER!!!

Stakkels dig :trøste:
Jeg blev færdig i går med 10 dages pencillinkur (3x om dagen), mod en begyndende byld på halsen (dog ikke kattenes skyld) … er så glad for at være færdig :wehu:
Er det altid den samme medicin du får ?

[QUOTE=Skattekat;850247]Stakkels dig :trøste:
Jeg blev færdig i går med 10 dages pencillinkur (3x om dagen), mod en begyndende byld på halsen (dog ikke kattenes skyld) … er så glad for at være færdig :wehu:
Er det altid den samme medicin du får ?[/QUOTE]

nej jeg har fået forskellige…

denne gang er det dicillin i dobbelt dosis…

øv da, stakkels dig :trøste:

[QUOTE=Battlestar;850251]nej jeg har fået forskellige…

denne gang er det dicillin i dobbelt dosis…[/QUOTE]

Sorry, men når du er derude, virker dicillin med stor sandsynlighed ikke - uanset hvor høj dosis du får :frowning: Er der lavet resistensbestemmelse?

nej - det er næste skridt hvis denne runde ikke virker :(x

Jeg forstår ikke, hvorfor det ikke bliver gjort først? Nu er du blevet pumpet fyld af noget relativt stærkt penicillin, der ikke nytter en s*** mod det, du fejler pt., dit immunforsvar bliver svækket og inden længe kan du risikere at få en eller anden infektion, som dicillin GODT virker på. Men bare ikke på dig, fordi du har fået for meget…

LIge en update:

Efter rådføring med Lone (churchtown) har jeg nu fået Bioclavid i 6 dage (amoxicillin med clavulansyre - det vi giver mod kattebid) og voila - væk er feber og smerter ved bylderne, de er næsten væk og ingen ømhed nogen steder…

MEN…

nu kommer så ENDNU en god grund til at sørge for IKKE at blive syg af noget der kræver Bioclavid behandling… for der er bivirkninger fra helvede på den medicin…

efter 6 dage har jeg fået:

store røde plamager med knopper der klør som ind i helvede… mine læber især har fået subcutane knopper og hvis jeg gnider dem mod hinanden føles det som om jeg har 1000 sandkorn mellem læberne
hele min mund føles som sandpapir og hver gang jeg spiser noget sødt idag smager det som sure sokker
min mave er flippet helt ud og istedet for den vanlige toilettur hver morgen er den nu fordelt på 5-6 toiletture…
alle slimhinder og tynd hud klør som ind i helvede
jeg har konstant hovedpine og bliver svimmel når jeg skal gå mere end 10 meter

og for at toppe det, så har jeg fået et ekstremt voldsomt anfald af candida i de nedre regioner… heldigvis har jeg canesten på lager men det gør jo ondt og klør alligevel

så med andre ord… LAD VÆRE MED AT BLIVE SYGE af boksebylder… behandlingen er lige så hæslig som sygdommen…

Stakkels dig, det lyder rigtig slemt.

Håber det er absolut sidste omgang antibiotika du skal have i den anledning

Go’ bedring

[QUOTE=danpia;856650]Stakkels dig, det lyder rigtig slemt.

Håber det er absolut sidste omgang antibiotika du skal have i den anledning

Go’ bedring[/QUOTE]

takker :tak:

det er heller ikke den fedeste fornemmelse… men i det mindste har det fixet problemet… det oprindelige problem i hvert fald… håber det forbliver væk

men jeg har 12 dages behandling tilbage - jeg bliver nuts af bivirkningerne

Træls du reagerer så voldsomt på den antibiotika - jeg har været på den flere gange uden problemer så det er heldigvis ikke alle der skal lide under hele listen af bivirkninger. God bedring.

:tak:

kan vi ikke bytte lidt… bare sådan 5 min…

jeg er vant til at smøre mine læber med balsam, men når jeg gnider dem sammen nu føles det som 2 stykker sandpapir der gnider mod hinanden og de er SÅ ømme… ville give meget for 5 min pause

Ummm det lyder ikke særlig fristende, så tak men nej tak. Jeg har fra en veninde hørt at svampen kan drive en til at sende toiletbørsten et kærligt blik :stuck_out_tongue:
Jeg synes dine bivirkninger lyder voldsomme og var det mig der havde dem, ville jeg nok konferere med udskivende læge.

[QUOTE=milos mor;856685]Ummm det lyder ikke særlig fristende, så tak men nej tak. Jeg har fra en veninde hørt at svampen kan drive en til at sende toiletbørsten et kærligt blik :stuck_out_tongue:
Jeg synes dine bivirkninger lyder voldsomme og var det mig der havde dem, ville jeg nok konferere med udskivende læge.[/QUOTE]

hvad ville du sige til ham ?

nu har jeg fundet en ab der virker og skal lige have taget den færdig… hvad kan lægen gøre mod bivirkningerne ud over behandling af symptomerne??

… og ja - toiletbørsten får et kærligt blik… du siger noget… tandbørsten måske ??? :lol:

Jeg ville beskrive symptomerne og uden at vide det kan det være der er noget der kan tage nogen af bivirkningerne for jeg kan godt forstå hvis du er ked af at at skulle skifte antibiotika. I indlægssedlen står mange af de bivirkninger du nævner - men måske du kunne være heldig at der var noget at stille op.

Svampen er som sådan ikke en decideret bivirkning ved en specifik form for antibiotika - det er en bivirkning ved at have fået meget antibiotika over en kort periode :slight_smile: Jeg fik det bare i munden :wink:

Åhhh hvor er det synd for dig, du skal ha’ et rigtig stort :knuser: herfra.

Sikkert et dumt spørgsmål, og svaret er hel sikkert ganske indlysende, men hvad er boksebylder?

Det er når katten ælter på din hud og punkterer huden med deres kløer og der opstår bylder.

Ja det var også lidt derhen af mit gæt var… Av av altså…