Boligforening

Jeg syntes det kunne være meget sjovt at se vilke bolig foreninger vi bor i eller er medlem i.
Og det kunne være sjovt at se privat udlejnings firmaer, eller hvad det nu hedder.

Jeg bor i Midtjysk bolig forening http://www.midtjyskboligselskab.dk/

jeg er AAB

det er et selskab man skal holde sig LANGT væk fra og jeg kan ikke vente til jeg aldrig mere skal være en del af det!!! :slight_smile:

Jeg bor ikke i boligforening mere - men indtil maj sidste år boede jeg i SAB - skanderborg andels boligforening… Jeg havde en del bøvl med dem i forbindelse med skimmesvamp i min lejlighed - en sag som heldigvis endte til min fordel… jeg håber aldrig mere at jeg skal bo i boligforening!

Jeg bor i lejlighed, vores “forening” består af 96 lejligheder (mener jeg det er) indeholder fra 2 til 4 værelset lejlighed, ganske få af dem med egen lille have. Det hele er ejet af Hillerød kommune & man kan kun få bolig her, via kommunen. Der bliver holdt, af beboerne selv, en årlig generalforsamling, en fastelavnsfest, en sommerfest & i december er der en endagstur til Tyskland (med meget begrænset pladser). Man må ikke have dyr her. Jeg var super heldig & fik særtilladelse til at holde en indekat. :hjerte:

Jeg bor i Vorup Boligforening, der hører under RandersBolig.

Lige nu har vi en privat eget lejlighed.
Inden boede vi hos DKE (De Københavnske Ejendomsselskaber) der var en del af Palladium Invest, og jeg ville ikke byde min værste fjende at bo hos dem!
Har også tidligere haft bolig gennem Ungesboligservice hvor jeg ingen problemer havde

vi bor i denne boligforening http://www.oestjyskbolig.dk/, den hed tidligere boligforeningen præstehaven, men fusionerede for et par år siden med et par andre selskaber

forstår ikke helt gitze mener man skal holde sig fra AAB, har tidligere boet hos dem og har været mere end tilfreds og det ved jeg en stor del af deres lejere her i århus osse er, måske der er forskel på dem alt efter hvor i landet det er

[QUOTE=Johnny;1015155]vi bor i denne boligforening http://www.oestjyskbolig.dk/, den hed tidligere boligforeningen præstehaven, men fusionerede for et par år siden med et par andre selskaber

forstår ikke helt gitze mener man skal holde sig fra AAB, har tidligere boet hos dem og har været mere end tilfreds og det ved jeg en stor del af deres lejere her i århus osse er, måske der er forskel på dem alt efter hvor i landet det er[/QUOTE]

de er FRYGTELIGE!!!

du vil ikke vide hvad de lader beboerne i mit kompleks gå igennem… for ikke at tale om måde den forvalter huslejestigninger på… de giver ALDRIG depositum tilbage med mindre LLO er inde over, de vedligeholder ikke som de skal, de svigter deres lejere når noget går galt og de ansatte i foreningen er en pest at ringe til… sure uhøflige, afvisende og decideret grimme i munden lige meget hvor venlig man er overfor dem…

AAB er det værste man kan blive udsat for som lejer… løb så hurtigt i kan

lige pt bor jeg i Himmerland andelsboligselskab (tror jeg nok det hedder :tihi: )
Indtil nu er jeg ok tilfreds, det er nok især fordi jeg kommer fra en forfærdelig udlejer tidligere…

har tidligere boet i lejligheden udlejet af Frank Vestergaard som har Vestergaard Invest.
Han er en SLØS til at ordne ting, som skal ordnes, men ellers er alt “fint nok” så længe man bor der og betaler sin huslehe - men når man så skal flytte derfra skal man have både advokat og LLO inde over og true med retsag og pis og papir, før man får det man har ret til at få tilbage :S

Det er muligvis lidt offtopic, men er der nogle der kan anbefale nogle gode andelsboligselskaber? Jeg er nemlig bange for det er den eneste mulighed for kæresten og jeg at flytte til kbh med med to katte til sommer/efterår - hvis det bliver aktuelt :kryds:

Der findes boligselskabet Sjælland, men regn med at der er minimum 15 års ventetid på ledige boliger herover. Det er ikke på Sjælland at folk strømmer ud i huse, men den modsatte vej nemlig i lejeboliger :frowning:

Jeg bor i ejerlejlighed, men har et boligbrev hos Åbyhøj boligforening som er fusioneret med andre boligselskaber over i Århus. Årsagen til at jeg har valgt at beholde mit boligbrev derover er at have muligheden åben for at flytte derover hvis det bliver aktuelt en dag :slight_smile:

Det er nemlig det, man skal have optjent anciennitet gennem mange år for at få noget og vi har ikke været så forudseende at vi har meldt os ind i nogle selskaber :frowning:

Der er muligheden nok størst med at finde andelslejlighed, men det er ikke mange der giver tilladelse til kat. Bedste råd jeg kan give er at man indstiller sig på at skal pendle mellem bolig og job :slight_smile:

Men chancen er større end med en lejebolig :slight_smile:
Hvis jeg skal pendle mellem bolig og uni skal jeg bruge 4 timer på det hver dag. :S

jeg har lejet gennem noget der hedder chardan bolig der er privat ejet og ved de har lejligheder flere steder i kbh.

Nu bor jeg jo ikke til leje, men flere af familien bor hos AAB og hvar været MEGET glade for dem. Jeg tror, som Johnny siger, at det kommer meget an på hvor i landet man er. Heromkring er de i al fqld IKKE noget at “løbe skrigende væk fra”

Alex flytter her til den første og jeg TROR faktisk det er AAB. Men alle boligforeningerne i Århus blev slået sammen under Boligkontoret Århus for et års tid siden, så jeg ved det faktisk ikke. Mener der står AAB på en af gavlene der hvor hun flytter hen :slight_smile:

Tak, det vil jeg kigge nærmere på :slight_smile:

Åh de kære boligselskaber kan være en udfordring. Jeg har tidligere oplevet at stå med en regning, som jeg ikke selv var skyld i, men kom til at hæfte for alligevel grundet manglende dokumentation og viden.
Den dag min søn flyttede i en lejlighed i samme boligselskab (der dog havde slået sig sammen med nogle andre selskaber, og i dag hedder ALABU - dengang Vanggården), var jeg så klog at jeg tog kameraet med og knipsede løs på ALT. Han fraflyttede lejligheden for kort tid siden efter kun 6 måneder i lejligheden, og da synsmanden kom, var det meget tydeligt, at de var pænt trætte af at jeg kunne dokumentere, at lejligheden var ringe ved indflytningen. Havde vi ikke beviser var min søn blevet bonget for langt flere udgifter, bl.a. slibning og lakering af gulvet, selvom der i indflytterrapporten var lavet notater om gulvene. De kratter til sig som gale, hvis det er muligt.
Jeg kan kort sige, at da han flyttede ind, var der flere ridser i gulvet, afskallet lak og revner samt huller. Gulvet blev noteret som en kategori 3 - næstbedst kvalitet - og jeg fik af vide, at det gjorde de altid, med mindre gulvet lige var slebet og lakeret. Det er en faldgrube ad h****** til, og der de kan score depositummet, så et godt råd er: Tag billeder af hele lejligheden ved indflytning, selv små ubetydelige ridser i en karm kan man komme til at hæfte for, hvis ikke det er noteret i indflytterrapporten OG dokumenteret med billede… og HUSK at sætte dato på billederne.

Nå lugter det af at jeg ikke er satans imponeret af Vanggården/ALABU??

Hvis det er andelsboligforeninger du mener, så er det lidt svært at anbefale noget som sådan - man bliver ikke længere skrevet op til andelsboliger, men køber dem der annonceres gennem ejendomsmæglere.
Når tiden engang kommer, kan jeg anbefale dig at søge bolig via http://www.deasbolig.dk/, som kender alt til andelsboliger :slight_smile: