Boligforening

[QUOTE=Battlestar;1015378]de er FRYGTELIGE!!!

du vil ikke vide hvad de lader beboerne i mit kompleks gå igennem… for ikke at tale om måde den forvalter huslejestigninger på… de giver ALDRIG depositum tilbage med mindre LLO er inde over, de vedligeholder ikke som de skal, de svigter deres lejere når noget går galt og de ansatte i foreningen er en pest at ringe til… sure uhøflige, afvisende og decideret grimme i munden lige meget hvor venlig man er overfor dem…

AAB er det værste man kan blive udsat for som lejer… løb så hurtigt i kan[/QUOTE]

Jeg er osse tidligere lejer hos AAB, i en Gladsaxe-afd. og var meget glad for det, ærgre mig engang imellem over at jeg flyttede :slight_smile:

i ishøj har kommunen måttet reagere flere gange… det har stået i beboerbladet… og såvidt jeg kan forstå på LLO er det en af de boligforeninger der procentvis har flest klager…

de er i hvert fald forfærdelige her hvor jeg bor… ord kan ikke dække

[QUOTE=Camischa;1015656]Hvis det er andelsboligforeninger du mener, så er det lidt svært at anbefale noget som sådan - man bliver ikke længere skrevet op til andelsboliger, men køber dem der annonceres gennem ejendomsmæglere.
Når tiden engang kommer, kan jeg anbefale dig at søge bolig via http://www.deasbolig.dk/, som kender alt til andelsboliger :-)[/QUOTE]
Ja, det var der jeg mente :slight_smile: jeg tænkte bare at man tit har hørt om foreningernes dårlige økonomi, som går ud over beboerne så måske var der nogle der kendte til en stabil forening :slight_smile:

Jeg bor i HAB…

Jeg bor i “andelsforeningen Korsika & Milanogården” http://www.abkm.dk på amager :slight_smile: god økonomi og MEGET lav månedlig ydelse :smiley:

Husdyr “i rimelig forhold” er tilladt “såfrem de ikke generer de andre beboere” :rock:

Nu bor vi ikke længere til leje, vi flyttede i eget hus for 7½ år siden. Indtil da boede vi i Randers, hos Randers Ejendoms Administration, de kom senere ti at hedde Cefeus eller noget i den retning. De tog navne forandring fordi de havde reddet sig et meget dårligt ry. Så da vi flyttede var vi forberedte på det værste, og havde bla. meldt os ind i LLO.

Men vi blev glædeligt overraskede. Faktisk fik vi hele vores indskud tilbage og endda ros for lejlighedens udseende, uden overhovedet at nævne LLO. Så man kan også være heldig.

Vi var iøvrigt rimeligt tilfredse med at bo der. Og vi havde en fantastisk sød kvindelig vicevært.
Vi havde dengang kun Mikki, og måtte egentlig ikke have dyr, men så længe ingen klagede over det, var der ingen der sagde noget til det.

[QUOTE=Itzy Bitzy;1015805]Jeg bor i “andelsforeningen Korsika & Milanogården” http://www.abkm.dk på amager :slight_smile: god økonomi og MEGET lav månedlig ydelse :smiley:

Husdyr “i rimelig forhold” er tilladt “såfrem de ikke generer de andre beboere” :rock:[/QUOTE]
Uha det lyder ikke værst! Det må jeg kigge på :smiley: og jeg er sikker på mine englebasser er velkomne :tihi:

Jeg kender masser af stabile foreninger - jeg lever jo af at administrere foreninger (dog primært ejerforeninger, men vi har mange A/B’er i administration) - men det er jo ikke sikkert, at der lige er lejligheder til salg, når du står og skal bruge en, og økonomien i en forening ændrer sig jo også over tid :slight_smile: Så sig til når det er ved at være aktuelt - og kig gerne på deasbolig.dk, de kan vejlede med det hele, også omkring økonomien.

De er helt sikkert velkomne :smiley: Har endnu ikke mødt en eneste sur nabo :uha: Og de hilser allesammen :uha: (de gjorde de altså ikke i den anden forening jeg boede i :tihi:) Der er flere lejligheder tilsalg p.t. så hvis du søger på strandlodsvej 86-90 og blokken rundt om milanovej, palermovej og korsikavej så burde der poppe noget op :stuck_out_tongue:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1015575]Nu bor jeg jo ikke til leje, men flere af familien bor hos AAB og hvar været MEGET glade for dem. Jeg tror, som Johnny siger, at det kommer meget an på hvor i landet man er. Heromkring er de i al fqld IKKE noget at “løbe skrigende væk fra”

Alex flytter her til den første og jeg TROR faktisk det er AAB. Men alle boligforeningerne i Århus blev slået sammen under Boligkontoret Århus for et års tid siden, så jeg ved det faktisk ikke. Mener der står AAB på en af gavlene der hvor hun flytter hen :)[/QUOTE]

bare lige for en god orden skyld, så er det ikke alle boligforeninger som er med i boligkontoret århus, der er nemlig osse en anden sammenslutning af boligforeninger her i århus som hedder århusbolig

tak for tippet :slight_smile: ja, der går jo nok lige er halvt år endnu:) den største udfordring er nok at få banken til at låne os penge :kryds:

Det lyder da dejligt for vores underbo nu er ikke verdens hyggeligste mand :S så må man håbe den rigtige lejlighed til den rigtige pris er der til sommer/efterår :slight_smile:

Hm du har ret. Og så alligevel… For det er Århusbolig hun er medlem af. Men lejekontrakten er fra Boligkontoret. Jeg regnede egentlig med det var samme “forening” :? (Nu har hun så fået lejligheden tildelt gennem kommunen så derfor BEHØVER det ikke at være “den vi betaler til” … men så skal jeg da lige sikre mig at/om hun er medlem begge steder…

Når man søger bolig i Aarhus gør man det via Aarhusbolig.
Når man så får en lejlighed skriver man kontrakt med den boligforening der har bebyggelsen, i Alex’ tilfælde er det så Boligkontoret Aarhus.

Jeg bor fx i Ringgården. Hvis jeg vil flytte søger jeg via AarhusBoligs samordnede liste, hvor alle boligforeninger er med, men mit boligbrev/nummer er fra AAB.