Bør jeg kastrere snart?

[QUOTE=Teresa Guldager;816831]Hvorlænge har han snuftet på den måde ? Jeg synes det lyder som om en dyrlæge skulle kigge ham grundigt efter så han kan blive behandlet inden han bliver kastreret. For hvis han
er helt lukket til så vil det ikke være godt at lægge ham i narkose. Men hvis hans næse er så lukket så bør en god gang antibiotika kunne behandle ham. Enten Ronaxan eller Zithromax eller
Baytril.[/QUOTE]

Det virkede ikke til at der var noget hos opdrætteren, men vi lagde mærke til det allerede på køreturen hjem og det var her d. 10.
På mit dyrehospital er alle dyrene i respirator eller hvad det hedder og bliver overvåget med apparater når de er i narkose så de kan jo overvåge hans vejrtrækning. Jeg ved ikke om det har betydning? :slight_smile:

[QUOTE=Christa;816838]Det virkede ikke til at der var noget hos opdrætteren, men vi lagde mærke til det allerede på køreturen hjem og det var her d. 10.
På mit dyrehospital er alle dyrene i respirator eller hvad det hedder og bliver overvåget med apparater når de er i narkose så de kan jo overvåge hans vejrtrækning. Jeg ved ikke om det har betydning? :)[/QUOTE]

Jeg ville altså stadig få ham undersøgt af en dyrlæge og sandsynligvis sat i antibiotikabehandling. Det er dyrlægens valg, om h*n vil lægge et dyr i narkose, der har besværet vejrtrækning i forvejen.

Uanset hvad så BØR du få det undersøgt. Jeg vil da også forvente at din opdrætter gerne vil vide hvad der kan være galt. Og for kattens skyld bør du få den behandlet. Jo længere der går uden behandling jo større risiko for at problemet bliver kronisk.

Ja, jeg må jo lige ringe til dem :slight_smile:

Så har jeg været til dyrlægen med Conrad. Jeg fik nogle øjendråber og antibiotika med hjem, desuden fik han taget svaberprøve, men vi venter lige og ser tiden an med hvoran det går med antibiotikakuren. Det ville koste 1700 kr at sende prøven til lab og så havde hun endda taget lidt af prisen så det kun var udgifterne til laboratoriet jeg skulle betale og de ikke tjente noget på det :besvimer: Jeg krydser fingre for at antibiotikaen hjælper :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Hoooold da op for en pris :besvimer: Det er ca. dobbelt så dyrt som den dyreste laboratorietest, jeg nogensinde har fået lavet!

Ja, det er helt vildt! Prøven skulle teste calici, herpes og noget der startede med “m” jeg ikke lige kan huske. Håber sådan at det bliver unødvendigt!

mycoplasma.

Mycoplasma?

Mycoplasma ja :slight_smile:

de er dyre de kære laboratorietests - desværre.

Men stadig, har opdrætteren ikke et bud? den kommer ikke fordi man passerer grænsen:-)

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;817378]de er dyre de kære laboratorietests - desværre.

Men stadig, har opdrætteren ikke et bud? den kommer ikke fordi man passerer grænsen:-)[/QUOTE]

Da jeg fortalte om det skrev hun at nysene nok gik over selv og at vi skulle give det tid :slight_smile: Men han kommer fra en meget erfaren opdrætter og de har jo så en del katte, så jeg regner med det er calici eller herpes, det kan jo være svært at holde et stort opdræt fri :slight_smile:

Eller chlamydia (selv om jeg godt ved, det ikke begynder med m). Det var i hvert fald en af komponenterne, da jeg fik lavet en test på mine. Og som det så også viste sig at være. Jeg tror, jeg gav 1500 for testen alene. Men forsikringen dækker, hvis man har sådan en.

Det kan være svært ikke at rage et eller andet til i et katteri - for fremtiden, nysgerrigheden og for køberne bør man vide hvad det er - så behøver køberne ikke teste hvilket kan virke lidt urimeligt

Jeg fik ham for 1,5 uge siden og søgte om forsikring i går så han er ikke dækket :S

Ja det er ærgerligt hun ikke lige kan fortælle mig hvad det er

Det kan jo i princippet være lidt af det hele…men typisk giver calici ikke løbeøjne og nysen. Jeg gætter på herpes og /eller chlamydia

Jeg fik Ronaxan med hjem. Har du (og I andre) noget erfaring med det? :slight_smile:

Calici kan faktisk godt være bare et løbeøje. Det har jeg set her! Og det kan også gå ubemærket forbi - altså viser katten eller killingen slet ikke nogen symptomer på sygdom. En kat der aldrig har været syg eller har vist tegn på sygdom kan faktisk testes positiv for calici.

Knus Gitte

Når du har givet Ronaxan bør du give vædske efter indgivelse af dette. Jeg har ikke selv erfaring med dette medikament, men har læst utallige tråde, der giver dette råd.

Knus Gitte