Borg var tæt på at smutte fra mig i dag

Jeg har været ved dyrlægen i dag med mine 2 indendørs katte Saga og Borg til det årlige tjek.
Jeg tager af sted med bussen med 1 kat i hver deres transport kasse. Alt er fint siger dyrlægen og jeg hanker op i kasser og katte igen og tager bussen hjem. På vej hjem (en tur der tager ca. 20 min) bliver Borg mere og mere utålmodig og rastløs og køre rundt inde i sin tramsport kasse alt imens han mijaver højlydt.
Jeg sidder nede på bagerste sæde så kasserne kan stå i forlængelse af hinanden. Jeg trykker på stopknappen og rejser mig for at gøre klar til at stå af da jeg ser ud af øjenkrogen at det øvertse af lågen på Borgs kasse springer op. Han har i sin asen og masen stemt imod toppen af kassen med hovedet og udviget kassen sådan at lågen faldt ud af sine hængsler. Jeg presser lågen ind i kassen imens Borg stemmer imod igen så den nu også ryger ud af de nederste hængsler og jeg bliver ved med at presse og får kassen op på højkant så Borg er presset helt ned i bunden af kassen. På dette tidspunkt er bussen stoppet og døren gået op. Nu er gode råd meget dyre, jeg råber til bus manden at han lige må vente, jeg får et godt greb om Borgs nakkeskind flår ham op af kassen og knuger ham tæt ind til brystet. Borg har sat alle sine klør i min ene arm og mit ene bryst og frygten står malet i øjenen på ham.
Bus manden råber “se så at komme ud”, jeg stikker hovedet helt ned til den anden transport kasse og hvæsser og hisser af Saga så hun klemmer sig ned i den anden ende. jeg lukker hurtigt kassen op og smider nærmest Borg ind og får lukket hurtigt igen sparker den anden kasse ud af døren og får hanket op i kassen med kattene og min taske og takker bus manden fordi han ventede hopper ud af bussen og kaster nærmest kassen med kattene ned i jorden og får tjekket at den er lukke forsvarligt, trækker vejret dybt hanker op i mine kasser og katte og begynder at gå hjem fuldstændig forpustet og meget skræmt. Da jeg kommer ind i haven kyler jeg den tomme kasse hend ad gangstien og er nu nærmst gået igang med at tude. Får låst mig ind og sluppet kattene fri som straks løber i skjuld.
Nu løber kattene og leger (de tænker ikke mere over den sag) og jeg har fået stoppet mit flæberi (typisk at begynde og flæbe -ked over sådan noget). Jeg har tjekket kassen og er helt sikker på at den er åbnet som jeg har beskrevet, det er faktisk ret let og skille den øvertse og den nedertse del af kassen så lågen falder ud så den bliver nu lavet om til et sovested til misserne.

Må jeg her ha lov at advare alle om at det måske også kunne ske med jeres transport kasse - tjek lige om i kan trække den øverste og nederste del fra hinanden så lågen falder ud. Den kasse det skete med var ikke en af de dyreste men den skulle jo helst ikke miste lågen på vejen.

-pote -pote -pote -pote

Puha det var godt nok en voldsom oplevelse. heldigvis endte det godt.

Bare en lille bøn, jeg får helt ondt i øjnene og mister overblikket fordi du ikke har lavet nogle mellemrum i teksten.

Ja det var heldigt at der ikke skete mere. Og ved du hvad, jeg flæber altså også over de mest åndsvage ting. Det er jo forskrækkelsen i det, der har gjort dig følsom.

Puha godt den ikke slap fri i bussen -what
Ja det er sådan noget man tuder over bagefter, når choket har lagt sig. -kramer
Den kasse jeg bruger mest er der betræk på, så hvis skruerne skulle løsne sig, så holder betrækket fast på den.

Lidt har turen også taget på Borg han gider ikke aftens maden, han sover bar videre. Men han har også været ude at køre bus og været ved dr. dyr også den slutning - det skal vist gøre en kat trær.

Denise har du et link til den transport kasse, jeg skal jo ud og købe ny og den skal være 100% sikker.

Jeg kan ikke finde det billede jeg havde af den, jeg har ledt og ledt. Men det er en gammeldags type, der er lukket på midten af nogle skruer, og der er plads til 2 katte i, jeg har en lille magen til. Jeg har så i sin tid syet et betræk til den, så kattene ikke frøs hvis vi skulle på udstilling. Det er ikke engang sikkert man kan få dem mere.

Jeg tænkte det nok Denise at det var nogle af ældre dato. Jeg skal i hvert fald ud at købe minndst en kasse mere også tror jeg jeg vil lave betræk til alle mine kasser - du ved så jeg både går med livrem og seler.

Men vil det ikke bare hjælpe meget hvis man bare syede et betræk til trensportkassen??

Man kan jo altid lave huller til håndtagene… Må tilstå at jeg tit har tæpper over mine kasser i håb om at få kattene til at slappe af

Men puha en forfærdelig oplevelse

Jeg VED jeg har et billede et sted af min transportkasse med betræk, skal bare finde det et sted :?
Det var et jeg selv syede for laaaang tid siden, men jeg ved at Skattekat (Hrönn) syr betræk til transportkasser.

puha, jeg kan ligefrem føle din frygt og din stress og vrede. jeg kender den fornemmelse alt for godt, fra vores egen udbrydderkonge.

men godt nok heldigt du fik fanget ham igen…