Borgerforslag om Kattelov

Kattelov? Ja, det er vel tiden der kommer en kattelov i Danmark. Efter megen snak er der faktisk endelig kommet et borgerforslag, som man kan overveje at støtte. Hvis 50.000 underskriver så bliver politikerne tvunget til i hvert fald at forholde sig til det! Og måske endda vedtage en lov! Det er tiden bolden kommer i spil i stedet for mere snak - lad os komme i gang…

18 Synes om

Så har jeg støttet forslaget - på tide med en kattelov :ok:

2 Synes om

Takker :slight_smile: Det er ikke sikkert det er universalløsningen så ingen kat nogensinde kommer i klemme igen, MEN bolden skal nødvendigvis sparkes i gang, hvis der nogensinde skal scores bare et enkelt mål. Det prøver vi så nu - der er absolut intet at tabe og alt at vinde for kattene.
VH
Susanne

2 Synes om

Og nu er vi da 1/1000 del af vejen allerede, hehe

4 Synes om

Ja - det er da længere end emnet har været nogensinde tidligere :slight_smile: Spred endelig ordet - vi skal have fat i familien Danmark også, selv om det i høj grad vil være dem det “går ud over”, fordi racekattefolket i høj grad af sig selv automatisk får alle katte mærket.
VH
Susanne

Jeg har med glæde delt den på FB og senere dd når jeg er på en pc bliver den delt i alle de FB kattegrupper jeg er medlem af.

Ja forslaget er jo nærmest ingenting MEN jeg tror på det kan starte en debat og dermed hjælpe til at løse eller i det mindste adressere de store udfordringer katte i dagens Danmark har.

Flot forslag - tak til forslagsstillererne!

1 Synes om

Også støtte herfra - så nu er der da mindst en “familien Danmark” repræsentant blandt støtterne, Susanne… :wink:

1 Synes om

Jeg har selvfølgelig slv støttet.
Og delt forslaget med personale, frivillige mm hos DDÅ

1 Synes om

Det er godt forslag, som jeg gerne vil støtte, men jeg kan ikke få lov at støtte det, da jeg ikke ha stemmeret til folketingsvalg (britisk statsborger).

Det må du se at få rettet op på inden Brexit. Du risikerer at ryge ud på hænder og fødder.

1 Synes om

Jeg arbejder på det :slight_smile:

Er hermed støttet. Godt initiativ :ok::pompom:

1 Synes om

Så har jeg støttet

1 Synes om

Done :slight_smile:

Forslag til kattelov

Du har nu støttet forslaget
Hvis forslaget opnår støtte fra 50.000 borgere med stemmeret til folketingsvalg inden for 180 dage, har det mulighed for at blive behandlet i Folketinget.

Følg forslaget
Du kan vælge at modtage beskeder på mail. Du modtager en besked hvis:

- Forslaget har opnået 50.000 støttere
- Forslaget ikke har opnået 50.000 støttere inden for 180 dage.

1 Synes om

Vi har også begge støttet det her hjemme. :ok:

2 Synes om

Godt initiativ - håber det lykkedes denne gang.

Jeg kan forstå det strategiske i at kalde katte invasiv art - men mener ikke det er historisk korrekt.

Der har været europæisk vildkat i Danmark siden oldtiden - og tamkatte siden jernalderen. Man har bla. fundet kranier af katte fra bondestenalder, ca. 4000 f.Kr. som er blevet pelset.

Vi har igen vildkatte tilbage i dk fordi de er blevet udryddet - ligesom de fleste andre rovdyr.

Tamkatten har været i DK i mere end 2000 år - så hvis det er en invasiv art så er listen af invasive arter lang…og vi selv bør nok komme øverst på listen.

Ayway - håber alle katte snart har ‘nummerplade’ og det kan sætte en stopper for uansvarlige katteejere.

6 Synes om

Fantastisk !

Spred ordet. Vi skal have alle familiemedlemmer osv ind og skrive.

:slight_smile:

Og med 672 stemmer er vi nu er allerede 1/74 del af vejen, efter bare 1 døgn… :rock:

4 Synes om

De sidste knap 200 er kommet bare de sidste par timer :wink:

3 Synes om

1054 stemmer

2 Synes om