Børns guldkorn

Tjaa jeg sidder her og er en anelse “forundret”.
Min søn er på vej ud af døren og siger så “Du stikker bare hovedet ud når jeg skal ind, men det skal helst være inden jeg skal i seng” :?

Øøøh ja det skal jeg nok -LOL

Har I andre guldkorn I vil dele?

:tihi:

Sagt af Joey i børnehaven:

“Puha, her lugter af luft!”

Jopey på kanalrundfart til fremmede mennesker om pædagogerne:

“Det er ikke min mor og far, men de kan godt passe på mig alligevel.”

Joey igen, da han blev spurgt hvornår han blev 6 år:

“Når jeg har fødselsdag selvfølgelig!”

I sidste uge var jeg på tur med en flok drenge fra børnehaven. Her er hvad en af drengene sage på vej hjem.

  • Ved du hvad Ulla, min nabo bor lige ved siden af mig :slight_smile:

I dag var jeg ved at smøre en lille pige med solcrem og vi havde så denne lille samtale.

  • Så er du færdig Anne
  • jeg vil også gerne ha på armene
  • det behøver du ikke for du har lange ærmer
  • men jeg bløder alså også nogen gange :høhø:

For mange år siden var jeg lærervikar.
Jeg havde fast en 2. klasse.

Jeg er ude at handle.
Her møder jeg lille Martin og Martins mor.
Jeg har mange poser.
Lille Martin spørger: Anemone hvorfor har du så mange poser.

Det er min fødselsdag…uf…jeg bliver 30 år.
Martin ta’r min hånd kigger på mig og siger: Ved du hvad Anemone - du ligner en dame på 29…:tihi:

Det var da en lykkelig fødselsdag. :hjertehop:

Børn er herlige:-)

Stod bag ved en lille dreng i brugsen. han lægger en 5 er op på disken og siger - uden at blinke - Jeg vil gerne have den vekslet til 2 tyvere!

Sådan - han skal nok blive til noget:-)

En af mine veninders lille søn er ret fremmelig… når han ser en flot kvinde, så går han hen og smiler sødt og siger:

“har du en lillesøster?”

:slight_smile:

Han mener en at lege med, naturligvis, men ih altså, hvor vi frygter for, når han blir teenager:-)

Min nevø var med sin mor til open by night, og der var en bod hvor man kunne blive malet i ansigtet. Jonas blev malet som en tiger.

Og så må du godt male sådan en masse rød om munden, for jeg har nemlig lige spist en giraf. :rock:

Det er godt nok en sulten tiger der tager til Afrika, for at få sig et måltid giraf :tihi:

Lasse, Vivis søn, sagt om sin store forelskelse da han blev spurgt om hvad hun havde svaret til hans “skal vi være kærester”.

“Hun svarede at hun ikke ville. Men det gør ikke noget. Piger siger alligevel aldrig sandheden!”

(tilføjet et par sekunder senere)

“De siger i hvert fald ikke sandheden før den anden har gjort det. Så jeg prøver bare igen”

En af min mors dagplejebørn for mange, mange år tilbage…

De sad i en bus på en station og ventede på at skulle hjem. Den ene af dem var blevet lidt utålmodige, så han råbte op gennem bussen:

“Hey buschauffør! Du skal bare trykke på ‘PLAY’, så kører den!!”

Min kæreste er ude og handle lige efter han har fået fri. Han er soldat, så har selvfølgelig militær tøj på og en baret. Han kommer fordi en mor med sin søn, og drengen kigger med store øjne på min kæreste, rygger i sin mors ærme for at få opmærksomhed, og siger:

“Mor, mor se… se!! - en soldater”
Moderen kigger på min kæreste og smiler og kigger så på sin søn, hvorefter han siger:
“Så findes de virkelig!!!”

Det var simpelthen bare så sjovt og sødt!

Min yngste søn var omkring 10 år, da han en dag bagte boller.
Jeg sad i stuen og gav kyndig vejledning (han ville jo “selv” bage)

Pludselig kommer han ind i stuen med et æg i hånden og siger:
“Du Mor - de der sædceller må godt nok være stærke”

“Hvorfor”, spørger jeg.

Han svarer: " De skal jo myre sig vej gennem skallen på ægget, og den er godt nok hård" -LOL

Kort tid efter kommer han ind i stuen igen.
Denne gang spørger han: “Mor, holder man egentlig op med at kysse, når man bliver gammel”?

Jeg svarer: “Nej, det tror jeg bestemt ikke”

Så siger han: " Nå det troede jeg bare, for jeg har aldrig set Mormor/Morfar el. Farmor/Farfar kysse hinanden.

Så kunne jeg altså ikke holde masken mere, men brød ud i latter.
Hold op, hvor har han stået og funderet / filosoferet ude i det køkken.

PS. bollerne blev dejlige - og min søn er ligeså :wehuu:

først skal i lige forestille jer en dansk rapper eller stand-upper… lidt en kombi mellem fx Jokeren og Anders mattesen… og så kort tænke på hvordan de taler :slight_smile:

og nu til historien :slight_smile:

jeg gik ned af Nørrebrogade for ikke så længe siden - jeg standser ved at vindue hvor der også står en ung pige på 17-18 år med en lille pige i hånden…

det var en meget meget nuttet lille pige med fine rottehaler og lyst hår og små røde sko… hun har ikke været meget mere end 4 år…

Pludselig kommer en lidt ældre kvinde hen mod os og den lille pige hun løber så hurtigt de små ben kan bære hende hen til den ældre kvinde…

Hun standser lige foran hende, og ud af den lille englemund kommer på 100% Nørrebrosk dialekt:

Hva’ så DÈR mor… :rock:

den lille tøs der manglede kun at kaste et par håndtegn og lidt…

Den unge pige og jeg kiggede på hinanden og der gik et kort sekund - så brød vi sammen i lydløs latter… for at høre denne søde lille pige tale med den fonetik… det var virkelig komisk

-LOL

Var sammen med kærestens niece og søster da hun skulle prøve sit fastelavns kostume. Hun er 2½ og fik den sødeste mariehønekjole på med et par “følehorn” på en hårbøjle :wehuu: :inlove: :wehuu: Hun er en lille spinkel pige med langt lyst hår så nuttedhes faktoren var helt i top

Da vi så viste hende sig selv i et spejl stod hun lidt og kiggede hvorefter hun med et stort smil konstaterede

“jeg ligner lidt et næsehorn”

-LOL

Jeg har et par udtryl, som oprindeligt kommer fra børn jeg har haft betroet gennem mit arbejde som pædagog, men som er groet ind i mit sprog…

1:
Jeg arbejdede på det tidspunkt med problembørn på en specialinstitution og var bla kontaktperson for en lille dreng på ca 7 år. Drengen kom fra det man kalder små kår, hvor der ikke var råd til at sørge for de store oplevelser - mad på bordet hver dag var vigtigere!
Vi var det år på sommerkoloni i nordjylland og brugte den ene dag i Fårup Sommerland, hvor vi naturligvis prøvede de fleste forlystelser… bla de små go-carts. Drengen var lige netop høj nok til at få lov at køre en go-card - heldigvis, han ville nemlig så gerne…
Jeg kan stadig se knægtens ansigt lyse og stråle, da han efter turen blev spurgt, hvordan det havde været… og totalt overvældet kun kunne fremstamme"Orv Manner!!!"
Siden da er det udtryk blevet brugt, når noget bare har været GODT!!! Rigtig, rigtig godt! :slight_smile:

2:
Lille Ole (fiktivt navn - alder ca 6 år) havde hele dagen været en pestilens overfor sine kammerater… drillende, irriterende, mobbende. Vi pædagoger havde haft fat i ham et par gange med henstillinger om at opføre sig ordentligt - helt uden det ønskede resultat. Lige så snart vi vendte ryggen til, fortsatte han sin elendige opførsel. Til sidst griber en mandlig kollega lille Ole i igen igen at drille to mindre piger og denne gang lægges der op til generalskdeballe! NU er der nok og lille Ole må forstå det!
Drengen tager imd sk
deballen med jordens mest tvære ansigtsudtryk - og gradvist kan man se, at han bliver mere og mere oprørsk. Han vil tydeligvis ikke finde sig i at blive skældt ud, men aner ikke hvad han skal sige - det er jo en stor autoritetsfigur som “skælder ud”… Pludselig lyser knægten op… og Brøler PK ind i hovedet på min kollega, hvorefter han sætter i løb langt væk! Han ved skam godt at det her ikke er et udtryk som man bruger!
Min kollega og jeg var ved at hulke af grin… men han fik dog fat i lille Ole og de fik en god snak om ordentlig opførsel, både overfor ens kammerater og overfor de voksne ansatte :wink:
Dagen efter var en ualmindelig hård dag… måder fra morgenstunden… urolige unger… og møde igen om aftenen…
Da vi var ved at skulle lukke institutionen om aftenen kom denne fra min kollega "Skal vi ikke bare råbe P
K og så løbe?" -LOL

Da min datter Cathrine var omkring 5-6 år, kommer vi hjem efter vi har været ude og handle, i forhaven står hendes cykel, og er flad på det ene hjul.
Jeg siger til hende: Cathrine, har du piftet din cykel ??
Hvortil hun svarer: Jamen Mor, jeg kan da ikke pifte !!

Jeg var på vej hjem i bilen sammen med min mor da jeg kigger ud af vinduet og siger, “Sådan en ko har jeg aldrig set før”, " Nææh, det er en hest", “Nææh, det en ko”, "Okey, jeg kan ikke se hvad det er ", hvor til min mor efter noget tid hvor jeg har snakket med migs selv svarer at det er en ko :tihi:.

Jeg har også en gang fået fortalt af at min mor at jeg en gang begyndte at græde da vi kørte på Island og skulle køre “under vandet”, hun spørger så hvorfor jeg græder og jeg siger til hende at vi da drunker når vi kører under vandet med åben vindue :uha::tihi:, dumme pigebarn :høhø:.

[quote=Battlestar;383537]først skal i lige forestille jer en dansk rapper eller stand-upper… lidt en kombi mellem fx Jokeren og Anders mattesen… og så kort tænke på hvordan de taler :slight_smile:

og nu til historien :slight_smile:

jeg gik ned af Nørrebrogade for ikke så længe siden - jeg standser ved at vindue hvor der også står en ung pige på 17-18 år med en lille pige i hånden…

det var en meget meget nuttet lille pige med fine rottehaler og lyst hår og små røde sko… hun har ikke været meget mere end 4 år…

Pludselig kommer en lidt ældre kvinde hen mod os og den lille pige hun løber så hurtigt de små ben kan bære hende hen til den ældre kvinde…

Hun standser lige foran hende, og ud af den lille englemund kommer på 100% Nørrebrosk dialekt:

Hva’ så DÈR mor… :rock:

den lille tøs der manglede kun at kaste et par håndtegn og lidt…

Den unge pige og jeg kiggede på hinanden og der gik et kort sekund - så brød vi sammen i lydløs latter… for at høre denne søde lille pige tale med den fonetik… det var virkelig komisk

-LOL[/quote]’

Jeg ka` alså ikke lade være med at grine af den her -LOL, kan lige se det for mig :wehu:

Jeg kom lige i tanke om en episode mere, Min veninde er på job i føtex og kommer gående ude i service området.

Pludselig hører hun en lille dreng råbe “Mikkel, Miikkell” Hun vender sig så om og ser en lille purk på en 5, 6 år komme løbende i mod hende “Mikkel” råber barnet og kaster sig om benene på hende, hvor efter hun får øje på drengens mor, der er blevet noget så rød i hovedet. Og lidt skuløret må tage drengen i hånden og forklare ham at det altså ikke var Mikkel han havde fået øje på.-LOL

Stakkels dreng.

Havde den sære oplevelse i en bus. Fik den udprægede ære at dele bus med en børnehave klasse. Kan slet ikke med børn så prøver bare at abstrahere fra de tumlede nær mig.
Pludselig siger en af de små dreng. “Ej i skal passe på den flinke dame for hun er smuk”
Kunne ikke lade vær at smile :tihi: Især logikken at i skulle passe på ikke at ramme mig fordi han synes jeg var pæn :tihi: