Børstnig af korthårs kat?

Jeg har virkelig brug for et råd eller to ville gerne børste vores bengal , vi har en gummebørste (en firkante klump) syntes den er ganske upraktisk og ligger ikke godt i hånden …

Har nogen et link eller bare et tip til en anden børste så ville jeg bliver meget glad:?

Vi bruger en gummibørste til vores briter og det virker super godt. Man skal bare rede til så kommer der masser af hår af. Dog gør vi det altid udenfor da hårene flyver :høhø:
Men ellers så bruger jeg ind imellem en tættekam af metal og man kan også bruge de der handsker på gummidutter på (mener de fås på zooplus) :slight_smile:

Jeg bruger alm. karter til mine katte - både burmeserne og huskattene. De elsker at blive børstet med dem, og de hår, man børster af, bliver siddende i den :thumbup:

Har også en gummi-ting, men bruger den ikke, da den ikke “holder på” hårene og de flyver rundt.

:ok::ok::ok:

Der er kommet en ny dims på markedet til at rede katte med - den hedder en FURMINATOR - og den er bare fantastisk.

:pote::pote::pote:

Enig :thumbup: Den bruger jeg også - primært til Galliano i det naive håb om at fjerne noget af hans underuld :høhø:

Jeg bruger en karte til min aby og huskat, og engang imellem en tættekam.

Når aby´en skal på udstilling tager jeg lige og fugter et vaske skind, og kører ham over med den, og det fjerner fint de løse hår.

Jeg må indrømme at jeg ikke har børstet mine 2 korthårs katte. Men da jeg så denne smarte gummirbørste i dette indlæg [ame=“http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=13519”]Fældefri? (pelspleje af korthårs) - De Kattegale Debatterer[/ame] tænkte jeg at jeg vil til at børste hus troldene. Der er et link længere nede i tråden til hvor børste og hanske er købt.

Der er kommet en ny dims på markedet til at rede katte med - den hedder en FURMINATOR - og den er bare fantastisk.

:pote::pote::pote:[/quote]

Jeg har en TERNINATOR -LOL

:pote::pote::pote:[/quote]

åhhh ny og ny er da vist så meget sagt:p

:høhø::høhø::høhø:

Ja, det ved jeg… men jeg turde ikke skrive det…

:fin:

:inlove::inlove::inlove:

OK… men den er ny her i huset, nå…

Selv :p:p

Tak for svar … problemet at den jeg har nu syntes jeg er svær at bruge for han ville bare ikke ligge stille og så bliver den svær at bruge …

Hvade tænkt på en karte, men har så tænkt gør det ondt på den med de ståpigger:S

Jeg bruger en karte til Mille og Laban. Laban elsker den, Mille kan ikke se formålet med det pjat(hun fælder gudskelov heller ikke ret meget). Men hun vil også kun røres ved når hun giver tilladelse til det:)

Er det så en med stålpigge :?

Yep. Det gør ikke ondt på dem. Det skal jo gøre forsigtigt. Ikke noget med at pløje, trække, høwle karten igennem pelsen. Og den er ganske effektiv:)

Tro jeg må ud og købe sådan en til barylen …

[quote=Beydana;283197]Jeg bruger alm. karter til mine katte - både burmeserne og huskattene. De elsker at blive børstet med dem, og de hår, man børster af, bliver siddende i den :thumbup:

Har også en gummi-ting, men bruger den ikke, da den ikke “holder på” hårene og de flyver rundt.[/quote]

Altså en karte med tynde metalspidser?

Jeg bruger faktisk kun gummidimsen til mine burmesere, dog altid udendørs, for hårene flyver afsted som små insekter.:slight_smile:

Den og så en loppekam er gode til at fjerne underuld og løst pels.

KH
Linda