Bozita vs porta 21 - chicken?

Jeg sidder lige og lurer på zooplus… Bozita koster kun det halve af Porta 21… Mine er glade for porta 21, men hvordan er kvaliteten af Bozita?
:slight_smile:

Der er jo ingen grund til at betale så mange penge, hvis der ikke er den store forskel i kvaliteten.

Det er dåserne jeg har kig på.

Håber nogen kan hjælpe! :slight_smile:

Bozita er glimrende kvalitet :slight_smile: Så vidt jeg husker er dåserne med boller i sovs, hvor brikkerne også kan være med paté.

Du kan ikke sammenligne konsistensen med Feline Porta, men indholdet er godt - og i modsætning til Feline Porta er det fuldfoder :slight_smile:

Smukt, tusind tak Mette -kramer . Så vil jeg prøve det med god samvittighed.

Må dog hellere købe en omgang Porta 21 med også - bare for en sikkerheds skyld.

Det er heldigvis ikke kræsne drenge jeg har :slight_smile:

mine gider overhovedet ikke røre det… har prøvet det… det lugtede godt… men ikke om de ville have det…

de er i forvejen sådan lidt modstandere af kyllinge varianten på p21 - men med bozitaen stod de helt af…

så køb endelige også det du plejer for en sikkerheds skyld :slight_smile:

Nu plejer jeg godt nok at købe kartonerne, men ellers siger både jeg og Cæsar :ok: til Bozita. :slight_smile:

Bozita kartonerne er gode - især pateerne - og den med rensdyr er søndagsmad:-)

Og så kan jeg godt lide det er er miljøvenlig papkarton

Nu har jeg købt lidt af hvert… for godt over 700 kr… så nu håber jeg de vil spise det :tihi:

Er der varianter helt uden noget som helst kylling?? :slight_smile:

For det lyder da som noget der er værd at afprøve :slight_smile:

Der er masser, der ikke hedder noget med kylling, men hvis du har en kyllingeallergiker, skal du jo helt ned i detaljerne - og dem kender jeg ikke. Men prøv at se på zooplus til at starte med, de plejer at være flinke til at lægge ingredienslisterne ud :slight_smile:

Ja :slight_smile:

Går da i hvert fald ud fra at der ikke er kylling i, når det ikke står der :slight_smile:

Har bestilt med:

Bozita Canned Food 12 x 410 g

  • Salmon £11.98 1 £11.98

Bozita Canned Food 12 x 410 g

  • Beef £11.98 1 £11.98

Bozita Canned Food 6 x 410 g

  • Prawns £6.99 1 £6.99

Bozita Chunks in Gravy 6 x 370 g

  • Chicken & Turkey £6.99 1 £6.99

Bozita Chunks in Gravy 6 x 370 g

  • Reindeer £6.99 1 £6.99

Bozita Canned Food 12 x 410 g

  • Chicken £11.98 2 £23.96

Bozita Chunks in Gravy 6 x 370 g

  • Rabbit £6.99 1 £6.99

Og der er mange andre :slight_smile:

[quote=Rimmen;359098]Ja :slight_smile:

Går da i hvert fald ud fra at der ikke er kylling i, når det ikke står der :slight_smile:

Har bestilt med:

Bozita Canned Food 12 x 410 g

  • Salmon £11.98 1 £11.98

Bozita Canned Food 12 x 410 g

  • Beef £11.98 1 £11.98

Bozita Canned Food 6 x 410 g

  • Prawns £6.99 1 £6.99

Bozita Chunks in Gravy 6 x 370 g

  • Chicken & Turkey £6.99 1 £6.99

Bozita Chunks in Gravy 6 x 370 g

  • Reindeer £6.99 1 £6.99

Bozita Canned Food 12 x 410 g

  • Chicken £11.98 2 £23.96

Bozita Chunks in Gravy 6 x 370 g

  • Rabbit £6.99 1 £6.99

Og der er mange andre :)[/quote]

Der er kylling i alle de der… Nogle af dem står det jo direkte på - andre er det med i ingredienslisten.

Min vil ikke have bozita :slight_smile: I hvertfald ikke lige de dåser jeg har prøvet. Dimler lidt om vi skal afprøve kartonerne, når der skal bestilles igen.

Ok, jeg har ikke kigget i ingredienserne… har ingen allergikere i hjemmet :slight_smile:

Eej… Der er kylling i alle deres varianter :venter:

Må jo så vente nogle uger, så jeg kan se om hun slog ud af kylling eller af noget andet. Ind til videre er kylling ihvertfald ikke velkomment i Frejas madskål…

Det er der altså i næsten alt kattefoder overhovedet - hvis man går i dybden med det…

Jeeeps… Kan se jeg redigerede mens du svarede… :slight_smile:

Så lige nu er det Porta med tun der står i skabet, ind til vi skal afprøve om det er allergi eller en mystisk engangsting…

Jo tak :stuck_out_tongue:
Udvalget er heldigvis bedre indenfor vådfoder end indenfor tørfoder. Men Bozita er en af ‘snyderne’.

Jeg synes nu ikke, de “snyder” lige så meget som jeg har hørt visse tørfodermærker gør. Jeg har selv rensdyrvarianten stående og det står højt og flot som første ingrediens, at der er kylling i. Det er da værre med de tørfoderprodukter, hvor kroketterne er dyppet i kyllingefedt for at få smag - men mængden er så lille, at den ikke behøver deklareres…

Det har du også helt ret i… :slight_smile:

Tror bare hun mente, at Bozita “snyder” fordi der er kylling som 1. ingrediens, selvom det er en anden smag der står på forsiden :slight_smile:

Der er vådfoder-mærker som er meget meget sværere at gennemskue end lige Bozita… :slight_smile: (Og tørfoder for den sags skyld…)