Brædstrup

Hvordan er det gået udstillerne i dag? :slight_smile:

Vi var jo afsted med Nes. For anden gang på en international udstilling.

Det tog hun SUPER flot og havde overskud på bordet til at nusse med alle genstande - og et hjerte blev det også til på hendes bedømmelse :hjerte:

Lee var super god som dommer! :ok:

Vi havde to konkurrenter bla. Miss Bilka :uha:

Nes slog 1 og måtte se sig slået af Miss Bilka (fair nok! ) MEN Lee stod faktisk og overvejede et sekund.
Han var ekstremt begejstret for hendes pels og hendes øjenfarve. Generelt var det bare lidt udvikling i “boning” han savnede.
Og som han sagde med et glimt i øjet “Lad mig se hende igen om et halvt år!”

Så alt i alt bare en super hyggelig dag med en glad kat og glade bekendtskaber.
hyggeligt synes Nes også det var at prøve nullerputter hos Brita. Og så sker hun bare smasklækker ud i hendes nye burgardin - også fra Brita. :hjerte: :inlove:

Vi tager revanche i Vejle begge dage! Muhaha :rock:

Vi havde også en rigtig hyggelig dag i det bedste selskab :thumbup:
Aroni fik sit andet certifikat på sin vej mod titlen International Champion. Næste sidste certifikat skal hentes i udlandet, så han holder fridag i morgen.
Nada blev Ex2 ud af 3 med en rigtig fin bedømmelse :hjerte: Nada prøver lykken igen i morgen.

Vi har haft noget nær en forrygende dag…nej ved I hvad, vi har haft en forrygende dag.

Junior var i godt humør fra morgenstunden af, hvilket var meget godt for han var kat nummer 2 på bordet ved Helene Reiter.

Vi gik op i god tid, men i stedet for at sætte ham ind i et bur i dommerringen satte jeg ham på gulvet mellem mine fødder og han endte faktisk med at ligge og flyde mellem mine sko imens vi ventede.

Helene Reiter kommenterede som ventet på hans mavekrøller (havde med vilje valgt ikke at gøre herren irriteret med en ekstra omgang pelspleje inden denne bedømmelse, da den mest var for at få MCO countet op.) Hun påpegede også de fejl jeg ved han har og fremhævede hans fordele. Og så fik jeg at vide at når en kat har et godt køkken har hovedet en tendens til at blive for småt - den version har jeg alligevel ikke hørt før :tihi:

Junior opførte sig pænt, fik sit HP og blev sendt ned med pænt tak for i dag. Helt som det skulle være.

4 timer senere var det ved at være tid til veteranbedømmelse hos Lee Selassa. Nu havde jeg jo læst herinde at der var noget med ren og pæn pels, så her skulle der grooming til for at slippe af med Juniors ellers så charmerende slangekrøller på maven. Jeg slæbte ham og groomingtasken op i nærheden af dommeren og lånte Susanne Wehnerts fine sceneshowsbord (undskyld :ups:) og så gik jeg ellers igang med karte, karte, karte, lidt pudder på børste, karte, karte, karte, lidt texturizer på børste og mere karte imens min delvist usamarbejdsvillige kat lå og flød lige så lang han var.

Men det virkede. Junior blev BIS Veteran i kategori II, godt nok uden konkurrence, men bare det at Lee ikke havde noget negativt at sige om hans showcondition gjorde at titlen fik mere mening. Og Junior opførte sig igen pænt så nu har han endnu to bedømmelser der siger han er sweet tempered :inlove:

På scenen prøvede vi så at være oppe til Veteran BOB mellem alle kategorierne inklusive huskat. Vinderen blev den dejligste aby (som sædvanligt fristes jeg til at sige og fortsætter - som sædvanligt fuldt fortjent). Købte en kokarde til min BIS når han nu ikke kunne komme hjem med en pokal.

Og sørme så om ikke lige jeg tog rosinen i pølseenden hjem og vandt for bedste Wild West bur…præmien var foder (som Brita fik til hittekattene) og en nullerput efter eget valg. Så nej, denne gang købte jeg ikke en nullerput med hjem - jeg vandt den :høhø:

Det gik super godt i dag :thumbup: Isabella faldt hurtigt til ro og modsat Vorbasse, forblev hun rolig hele dagen :slight_smile: Jeg hyggede mig også, selvom jeg var liiidt stresset til sidst :ups: Isabella fik bare så meget ros af Britta Busse :thumbup: Og hun sagde faktisk, at hun havde en fin størrelse! Alt var positivt, og hun nominerede hende (hun var dog den eneste hun kastrat hun havde, så det var ikke fordi hun havde konkurrence :høhø:). Men hun fik det certifikat vi kom efter, så jeg er så tilfreds! På scenen vidste jeg godt, at hun ikke havde nogen chancer, men alligevel ærgerede jeg mig over, at hendes ene øje valgte lige præcis dét tidspunkt, at flippe ud på :venter: Men jeg er stolt af min pige, hun var ude af buret og blive nusset, og sov faktisk fra det meste :thumbup:

du skal da være være stolt af din smukke isabella, bare det at hun kommer på scenen er jo stort.
og så syntes jeg du klarede den lidt stressede situation lige før isabella skulle på scenen yderst godt

vi er rigtig stolte af vores glittergirl, hun fik en knaldhamrende god bedømmelse trods det at hun ikke var helt tilfreds oppe hos dommeren(bette lind) men hun fik sit certifikat CAP .
så for os var det en succes uden lige.
vi er bare så glade og stolte.

og så vil jeg osse sige tak til alle de søde og fantastiske mco folk som idag gav os en helt masse råd og vejledning som er guld værd for sådan et par novicer som os. det er altsammen noget vi kan bruge på vej mod toppen:)

…og jeg mangler nærmest ord.
Der er kommet så meget foder ind, så mange gaver, stof, hjemmestrikkede strømper, VILDT flottede hæklede dukker og en masse jeg lige i skrivende stund hatr glemt AT…min bil var mere end halv fyldt da jeg kørte hjem.Det er HELT vildt. Nu er det hele delt ud så det står godt og tørt og så vil jeg kigge på det hele på mandag når jeg har en fortjent feriedag. Misserne herhjemme har fået LUX (jeg orker ikke at lave kyller…der må de have til gode til i morgen,
TUSIND TUSIND tak til alle der har hjulpet, doneret, købt og i det hele taget gjort denne dag til noget helt specielt.
PY nu er jeg også træt

Jaeh, det gik vist ret godt her også… Jeg havde jo slæbt en masse katte med, men blev sørme også fint belønnet for det :høhø:

Krumme (as 24 han killing) var sit sædvanlige glade og legesyge jeg, og underholdt en masse børn og voksne i løben af dagen. Resultatmæssigt er han ikke til det store, men han charmede sig ind hos Pia Nyrup med sit glade sind, som dog fandt samme mangler i hans type. Ex1 blev det til, så jeg var glad. :slight_smile:
Ginny (n 24 hunkilling) var hos Aina Hauge, som vældigt godt kunne lide Ginnys grundfarve, pletter, ører og udtryk. Dog savnede hun som jeg lidt mere hage og profil :høhø: Aina havde dommerelev på, så vi fik snakket en del om standarden og de forskellige formuleringer. Ginny var bare en glad og legesyg killing, så det var jo godt :slight_smile:
Peyton (ns 22 han) var lige rykket op i åben klasse - han blev 10 måneder her juleaften. Han klarede det rigtig fint, og Aina var meget begejstret for ham. Så meget at hun faktisk gav ham NOM over en 6 år gammel britebamse :slight_smile:
Athea (ns 22 hunkastrat) var med som kastrat og for første gang i 2 år. Hun var jævnt sagt muggen i løbet af i nat over at jeg ikke ville lukke hende ud. Det prægede også dagen idag, hvor hun brugte mund en del. Hun sad dog som altid pænt. Aina gav hende certifikat og ville også se hende til NOM, hvor hun overraskede mig ved at nominere Athea!
McCoy (ns 22 hankastrat) var med i kl. 8. Han er jo en dygtig dreng, så han fik sit certifkat, og så var der BIV mellem kastraterne. Det havde jeg været meget spændt på (og var årsagen til at Athea var kommet med), da han har mere end 10, men det ikke har været muligt at samle til BIV siden han i sommers ramte de 2 år siden første BIV. Hans anden konkurrent blev BIS lørdag i Tyskland i december og tabte søndag til skilledommer, så absolut en værdig konkurrent. Men McCoy vandt på et mere klart sølv og en bedre type. Ud af sine konkurrenter i de andre racer var han den eneste Aina ville se til NOM, så den fik han sørme også.

Der var 3 andre Eife katte med, og Ginny blev i løbet af grundbedømmelserne valgt fra til fordel for sin bror Marco (ns 24) som hun ligner meget i type, men han har lige den tand bedre hage og pande. Ud af 4 killinger til NOM valgte Aina så sørme Marco! :smiley:

Og så blev der en Eife hankastrat mere NOM, men det må ejeren selv fortælle.

På scenen var Peyton oppe mod en sølv brite og en bengal, og Peyton tabte til den flotte bengal, men formåede faktisk at få en stemme mod bengalens to. McCoy var udover den anden europé oppe mod Kaj - men klarede faktisk også at score en stemme. Athea mod en anden flot europé og så husker jeg ikke hvad mere. Hun fik ingen stemmer, men bare en NOM var så meget mere end forventet, selvom jeg synes, hun har udviklet sig rigtig fint siden hun sidst var med i 2012 :slight_smile:

Nå, de 7 Eife katte betød at jeg kunne stille op i opdrætterklassen, og med 4 ud af 7 Eife katte NOM (og de to af Eife kattene tabte så til andre Eife katte, hehe) så havde vi lige et udvalg af hvem der nu var vågen med oppe på scenen og få fine præmier fra JYRAK :slight_smile:

McCoys BIV betød jo så at han nu kan smykke sig med titlen DVM, så der fik vi en fin kokarde fra JYRAK, og mon ikke Susanne får helt ret når hun siger at det nok ikke bliver det sidste udstillingerne ser til ham :høhø:

sorry for OT…men er der nogen der ved om der er mere billigt kingsmore ?..Egon gav lidt udfordringer så kom ikke afsted i går

Nej beklager, Kingsmore foderet var udsolgt til middag i går…

/Mette

Netop kommet hjem efter endnu en fantastisk dejlig dag i Brædstrup :slight_smile:
Hildi havde som sidst ingen fest, men det var ok at være med, og det er det vigtigste :slight_smile:
Hun var hos… Ja nu er navnet væk, men en rigtig sød dommer, som jeg gerne vil have hende til igen :slight_smile: Hun fik en kanon kritik og EX1. Ingen NOM, da Nissens Simba fik den lige som sidste show :slight_smile:

Min hjerne har været alt andet end velfungerende, og efter at have været vendt om efter Hildis papirer, opdagede jeg at min Petheaven Special stod hjemme, men da var tiden knap så ØV! For det sprøjt burde Mette nu alligevel have smagt :smiley:

Tusind tak for et dejligt Show. Tillykke til alle de flotte resultater og med de gode oplevelser :slight_smile:
Mit “moderhjerte” bankede en smule hurtigere da en vis lille pige kom på scenen :hjerte:

Sikken da et sejt billede der er i Horsens Folkeblad, fra weekenden

http://hsfo.dk/gallery/JM/20150111/ARTIKLER/111009996/3#Body

Nu hvor jeg endelig er ved at komme mig over lørdagens udskejelser, må jeg hellere følge op på Evas indlæg.

Jeg havde “den lille dumme” aka. Silas og “den store tykke” (nu i en ny og slankere version) aka. Skofus jr med til bedømmelse igår. Begge drenge var også med i Vissenbjerg, hvor Silas var lidt muggen da han var til bedømmelse og Skofus endelig virkede til at være kommet sig over det traume han havde fået ved at være en dag på landsskuet i Herning med køresyge…
Så jeg var spændt på hvordan de ville tage det at være afsted igår.
Heldigvis var de begge i super humør og totalt cool med situationen fra morgenstunden :thumbup:
Jeg blev derimod lidt småstresset efterhånden som dagen skred frem og jeg kunne se at det ville blive meget tæt imellem at Silas skulle til bedømmelse hos Pia Nyrup og Skofus skulle ind i den anden hal til Brita Busse… Nå, men Silas kom op til Pia og var i fint humør og opførte sig pænt bortset fra et lille brum i retning af nogle af de ventende katte i burene bag Pia. Han fik en rigtigt fin beskrivelse og fik sit certifikat uden konkurrence (det er nemt når man har en blå makrel kastrat han europé :høhø: ). Jeg fik så også besked om at der ikke var såå meget grund til at komme igen til nom, for der var vist noget med at der var en vis abby kastrat på Pias liste, som før har vist sig svær at slå :p. Så Silas fik lov til at komme retur til buret hvor han hyggede og sov resten af dagen væk :slight_smile:
Jeg susede så ind i den anden hal med Skofus og nåede lige ind til Britta Busse i rette tid til hans bedømmelse. Min dejlige dreng opførte sig SÅ fint og hyggede sig endda helt godt på bordet hos Britta. Og han fik ingen kommentarer om sit køkken!!! :thumbup: (Jeg synes også selv at han er kommet ned på helt perfekt vægt efter måneder på vådfoder). Han fik også sit certifikat uden konkurrence.
Til nom var Skofus oppe mod sin skønne fætter, som igår havde en halvdårlig dag og var en smule utryg ved situationen. Hun var meget tilfreds med begge drengenes type og det var kun småting der skilte dem ad, men det endte med at hun valgte at give Skofus NOM på baggrund af hans gode humør :rock:

På scenen fik Skofus ikke en pote til jorden da han var oppe imod McCoy og den før omtalte abby :stuck_out_tongue: så han fik ingen stemmer, men opførte sig, også der, eksemplarisk i hænderne på Pernille som viste ham så fint frem :slight_smile:

Med certifikatet igår er Skofus nu blevet Præmier og skal næste gang prøve kræfter med klasse 8! :uha:

Alt i alt havde både drengene og jeg en super god og hyggelig dag i Brædstrup hvor jeg fik hilst på et par kattegale mere og suset rundt mellem dommere med både mine egne og Evas katte.

Jeg er helt overvældet over alle fødselsdagshilsnerne :slight_smile: MANGE TAK! :slight_smile:
Jeg har tilbragt weekenden i Brædstrup på katteudstilling :ok:
Dvs lørdag kom jeg til hallen senere, da jeg havde det dårligt om morgenen og måtte på apoteket efter noget håndkøbsmedicin efter at have sovet lidt længere. Mine katte var derfor ikke på show lørdag, fordi jeg ville ikke overlade min uerfarne fertile hankat og huskat til andre at håndtere - det ville være for utrygt for alle. Jeg tænkte ikke på, at andre kunne have taget min fertile hunkat og ungdyret med, så de blev også på hotellet.
Jeg tog revanche søndag og deltog på show med alle 4 tilmeldte katte - Rafiki, May, Lucy, og Kraka. Lucy blev NOM:thumbup: Kraka blev NOM over Miss Bilka!:thumbup: - og BOX Huskat:thumbup: En rigtig flot showdebut for de to yngste :thumbup:
Det var min fødselsdag, som mange havde opfattet :ups: Lisbeth Andersen (Perli-Gem’s - Persernes opdrætter) tog virkeligt bagenden på mig ved at troppe op med “en buket roser” i form af den lækreste og smukkeste lagkage pyntet med røde roser :tak:

jeg må sige vi har haft en super god udstilling :thumbup: Regina er jo rykket op i klasse 10 lørdag var vi oppe hos Pia som var helt vild med Regina, hun fik sit gab og nom og var på scene for første gang, hun vandt første runde og kom op mod seje kaj så der tabt vi, men 2 pladsen totalt sejt, jeg var totalt træt da vi kom hjem over alt den spænding som havede siddet i kroppen.
søndag var lige så god som lørdag, hun var oppe hos Britta som også syns Regina er totalt lækker, så hun fik gab og nom igen, kom på scenen og kom ikke videre, men bare det vi har været på scenen hele to gang, jeg må sige at det er en utrolig opleves og jeg er så stolt af Regina, og jeg fik snakket med en del fra kattegal og lært nogen bedre at kende som jeg syns er rigtigt søde, så i alt en win win weekend, også kan de to dejlig søster bare kom anden :muhaha:

Jeg havde en super weekend, ja lørdag vil jeg lige frem kalde fantastisk :thumbup: Det var Martha’s (min først hjemmelavede baby) først udstilling, så jeg var mega spændt på hvordan hun ville tage det at være med og hvad dommerne ville sige til hende.
Kører turen der op gik uden problemmer og kun med et enkelt miav fra Martha. I udstillingensburet fandt hun sig hurtigt til rette og hun ville gerne sidde på groomingbordet og leget eller putte på mit skød. Er meget stolt at hun tog det hele så roligt :slight_smile:
Til bedømmelsen skulle vi op til Aina Hauge. Martha var lidt utryk på dommerbordet til at starte med, men fandt sig hurtigt til rette. Aina syndes hun var en rigtig lovende pige med flot placering af ørene for hendes alder :slight_smile: Til NOM skulle vi op mod 4 andre killing, en rød/hvid med kæmpe øjne, en sort og 2 andre colourpoint. Så der var hård konkurrence. Jeg syndes vi stod med kattene meget længe og Aina kigge grundigt på den alle sammen, til sidst kigger hun på Martha og siger hun er hendes bedste i dag :rock: Jeg var simpelhen så overrasket, stolt og en smule forvirret, for det havde jeg slet ikke regnet med.
Til seneshowet skulle Martha op mod en rød og en rød silver shaded perser, begge meget smukke og kæmpe store. Dommerene stemte og Susanne erklærede 1,1,1, så jeg var igang med at klappe for jeg trode at nr. 1 havde vundet, indtil det gik op for mig at alle killingerne havde fået en stemme hver :høhø: Det var jo helt skørt, min baby havde fået en stemme :ked:(glædes tårer) Den røde ente med at blive BIS, men jeg er bare så stolet af min baby og vi kom meget længere end jeg nogensiden havde ture håbe på :smiley:

Søndag fik Martha fri, så jeg kunne så steward. Det er altid en rigtig hyggelig oplevelse :slight_smile:

Jeg er helt overvældet over alle fødselsdagshilsnerne :slight_smile: MANGE TAK! :slight_smile:
Jeg har tilbragt weekenden i Brædstrup på katteudstilling :ok:
Dvs lørdag kom jeg til hallen senere, da jeg havde det dårligt om morgenen og måtte på apoteket efter noget håndkøbsmedicin efter at have sovet lidt længere. Mine katte var derfor ikke på show lørdag, fordi jeg ville ikke overlade min uerfarne fertile hankat og huskat til andre at håndtere - det ville være for utrygt for alle. Jeg tænkte ikke på, at andre kunne have taget min fertile hunkat og ungdyret med, så de blev også på hotellet.
Jeg tog revanche søndag og deltog på show med alle 4 tilmeldte katte - Rafiki, May, Lucy, og Kraka. Lucy blev NOM:thumbup: Kraka blev NOM over Miss Bilka!:thumbup: - og BOX Huskat:thumbup: En rigtig flot showdebut for de to yngste :thumbup:
Det var min fødselsdag, som mange havde opfattet :ups: Lisbeth Andersen (Perli-Gem’s - Persernes opdrætter) tog virkeligt bagenden på mig ved at troppe op med “en buket roser” i form af den lækreste og smukkeste lagkage pyntet med røde roser :tak:

Kagen

Wooow! Sikke en fin fødselsdagsgave at få:-)

Tillykke til alle med de flotte resultater og gode oplevelser :slight_smile: !

Så må jeg hellere få fortalt om vores weekend :slight_smile:

Jeg havde en rigtig, rigtig hyggelig weekend, hvor jeg fik hjælp fra mange dejlige mennesker :slight_smile: Det var ikke meningen, at jeg skulle gå steward, men et par dage før blev jeg spurgt, og da både Thilde, Lykke + Rune mfl. gerne ville se efter Mingus, så valgte jeg at sige ja til lørdag. Tusind tak til jer :hjerte:

Jeg startede morgenen med at sætte gardiner og mad op, som jeg plejer, hvilket viste sig ikke at være en god idé. Mingus kartede rundt og vendte hele buret på den anden ende. Vand, mad og grus over det hele! Jeg havde ikke tænkt over, at det jo altså er en aktiv race, jeg har fået, som evt. ikke er så glad igen for at sidde i bur :wink: Med hjælp fra Camilla blev cementfusserne vasket og betonitten fjernet, og banditten kom tilbage i buret. Fra nu af vil der altid være vådservietter i min taske!
Efter nogle ændringer i buret tog jeg stewardkitlen på, og jeg havde en super dag hos Helene Reiter med opdateringer om Mingus i løbet af dagen :slight_smile:

Mingus skulle til bedømmelse hos Britta Busse, og han var bare så sød og god :hjerte: Britta kunne rigtig godt lide ham, og han fik sit første Ex1 med glæde :slight_smile: Jeg fik at vide, at hans grooming og vask var helt i top (hvilket jeg var meget spændt på, da det kun er 2. gang, jeg vaskede kat - prøvevasken et par uger tidligere slog fejl) :smiley:
Kropsmæssigt ville hun dog gerne have, at hans hale var en smule længere, så den passede bedre til hans lange teenagerkrop.

Nom var lige bagefter, og den gik til en supersmuk burmeser :slight_smile:

Alt i alt en dejlig dag :slight_smile: Natten tilbragte vi sammen med Marie og Fanni på Opus :slight_smile:

Søndag gik jeg ikke steward, så jeg havde masser af tid til at gå rundt med og sidde med Mingus. Han vil meget gerne ud af sit bur, og dagen før var han næsten sluppet ud af sig selv, da han fandt ud af, at han kunne løfte lågen med tænderne!!! Heldigvis havde han gode og opmærksomme folk omkring sig, som sørgede for at sikre buret :slight_smile: Søndag gik vi rundt og hyggede, og Mingus bare puttede hos mig og kiggede på alt.

Til bedømmelse var vi hos Helene Reiter, hvor Mingus igen bare tog det roligt og viste sig flot frem :hjerte: Helene synes også, at halen var en smule kort i forhold til hans krop, men som hun sagde, så var det helheden, der talte :slight_smile:

Til nom var vi oppe mod en cornish rex, en brite, og en burmeser (som havde trukket to stemmer på scenen dagen før). Stor var min overraskelse, da Helene valgte at sende Mingus videre :smiley: Nui, jeg var lige ved at tude!!
Min lille vilde killing havde denne dag fået sig et dobbeltbur, og det passede ham bedre :slight_smile:

Sceneshow. Jeg var meget glad for, at kategori 3 skulle på først, for mine nerver var store, trods jeg ikke havde forventninger om noget. Mingus’ konkurrenter var den vindende burmeser fra dagen før samt en utrolig smuk rød aby. Steward Anneth bar ham super flot, og spurgte mig bagefter, hvor de der to tusinde ben, som jeg havde advaret hende om, var blevet af - han hang bare så flot og var interesseret i sine omgivelser :smiley:
Dommerne kiggede meget på Mingus, og jeg holdt vejret. Da Susanne så annoncerede: 1 stemme på den røde aby, 1 på burmeseren, MEN 2 på den vildtfarvede somalikilling - stod jeg bare der som et får og anede ikke, hvad i alverden der lige var sket. Tårerne steg op i gluggerne, da jeg fik taget mig sammen til at gå hen og hente min dejlige Mingus, som var blevet BIS :smiley: !

Det er stadig ikke gået helt op for mig, men bedst af alt er nu, at Mingus fik nogle rigtig gode oplevelser på udstilling :slight_smile: Nu skal vi lige komme os (eller rettere jeg skal, for Mingus opfører sig helt, som han plejer), og så må vi se, om ikke han og Lillemanden skal en tur til Hedensted sammen.

Tusind tak til alle for en fantastisk hyggelig weekend i Brædstrup og igen tusind mange tak til alle, som hjalp Mingus og jeg til, at han kunne få nogle gode oplevelser på sin første udstilling :hjerte: :slight_smile:

Tillykke til alle jer andre - lækre resultater :thumbup:

Vi var der lørdag med Hugo. Han var desværre lidt utryg, men ikke værre end han var en nussetrold i buret :slight_smile: Jeg var ikke selv med til bedømmelsen, for Henriette sendte mig væk - nok pga han ikke var tip top var jeg så nervøs, at mine fingre dunkede :S Men heldigvis har aftalen hele tiden været, at Rune bærer på show :thumbup:

Hugo var lidt utryg på bordet, men Britta Busse var vildt med ham, hans udtryk og hans kontraster, så han fik sit CAP :thumbup: Heldigvis havde Britta meget fokus på, at han bare skulle have en god oplevelse :slight_smile: NOM gik, som før skrevet, til Skofus Sportsmodel :smiley: