Tillykke til alle med de flotte resultater og gode oplevelser
!
Så må jeg hellere få fortalt om vores weekend 
Jeg havde en rigtig, rigtig hyggelig weekend, hvor jeg fik hjælp fra mange dejlige mennesker
Det var ikke meningen, at jeg skulle gå steward, men et par dage før blev jeg spurgt, og da både Thilde, Lykke + Rune mfl. gerne ville se efter Mingus, så valgte jeg at sige ja til lørdag. Tusind tak til jer 
Jeg startede morgenen med at sætte gardiner og mad op, som jeg plejer, hvilket viste sig ikke at være en god idé. Mingus kartede rundt og vendte hele buret på den anden ende. Vand, mad og grus over det hele! Jeg havde ikke tænkt over, at det jo altså er en aktiv race, jeg har fået, som evt. ikke er så glad igen for at sidde i bur
Med hjælp fra Camilla blev cementfusserne vasket og betonitten fjernet, og banditten kom tilbage i buret. Fra nu af vil der altid være vådservietter i min taske!
Efter nogle ændringer i buret tog jeg stewardkitlen på, og jeg havde en super dag hos Helene Reiter med opdateringer om Mingus i løbet af dagen 
Mingus skulle til bedømmelse hos Britta Busse, og han var bare så sød og god
Britta kunne rigtig godt lide ham, og han fik sit første Ex1 med glæde
Jeg fik at vide, at hans grooming og vask var helt i top (hvilket jeg var meget spændt på, da det kun er 2. gang, jeg vaskede kat - prøvevasken et par uger tidligere slog fejl) 
Kropsmæssigt ville hun dog gerne have, at hans hale var en smule længere, så den passede bedre til hans lange teenagerkrop.
Nom var lige bagefter, og den gik til en supersmuk burmeser 
Alt i alt en dejlig dag
Natten tilbragte vi sammen med Marie og Fanni på Opus 
Søndag gik jeg ikke steward, så jeg havde masser af tid til at gå rundt med og sidde med Mingus. Han vil meget gerne ud af sit bur, og dagen før var han næsten sluppet ud af sig selv, da han fandt ud af, at han kunne løfte lågen med tænderne!!! Heldigvis havde han gode og opmærksomme folk omkring sig, som sørgede for at sikre buret
Søndag gik vi rundt og hyggede, og Mingus bare puttede hos mig og kiggede på alt.
Til bedømmelse var vi hos Helene Reiter, hvor Mingus igen bare tog det roligt og viste sig flot frem
Helene synes også, at halen var en smule kort i forhold til hans krop, men som hun sagde, så var det helheden, der talte 
Til nom var vi oppe mod en cornish rex, en brite, og en burmeser (som havde trukket to stemmer på scenen dagen før). Stor var min overraskelse, da Helene valgte at sende Mingus videre
Nui, jeg var lige ved at tude!!
Min lille vilde killing havde denne dag fået sig et dobbeltbur, og det passede ham bedre 
Sceneshow. Jeg var meget glad for, at kategori 3 skulle på først, for mine nerver var store, trods jeg ikke havde forventninger om noget. Mingus’ konkurrenter var den vindende burmeser fra dagen før samt en utrolig smuk rød aby. Steward Anneth bar ham super flot, og spurgte mig bagefter, hvor de der to tusinde ben, som jeg havde advaret hende om, var blevet af - han hang bare så flot og var interesseret i sine omgivelser 
Dommerne kiggede meget på Mingus, og jeg holdt vejret. Da Susanne så annoncerede: 1 stemme på den røde aby, 1 på burmeseren, MEN 2 på den vildtfarvede somalikilling - stod jeg bare der som et får og anede ikke, hvad i alverden der lige var sket. Tårerne steg op i gluggerne, da jeg fik taget mig sammen til at gå hen og hente min dejlige Mingus, som var blevet BIS
!
Det er stadig ikke gået helt op for mig, men bedst af alt er nu, at Mingus fik nogle rigtig gode oplevelser på udstilling
Nu skal vi lige komme os (eller rettere jeg skal, for Mingus opfører sig helt, som han plejer), og så må vi se, om ikke han og Lillemanden skal en tur til Hedensted sammen.
Tusind tak til alle for en fantastisk hyggelig weekend i Brædstrup og igen tusind mange tak til alle, som hjalp Mingus og jeg til, at han kunne få nogle gode oplevelser på sin første udstilling