Brækket kæbe Akut

Er der nogen der har erfaring med at få repareret en brækket kæbe?
Kan katten have det godt bagefter?

Jeg skal tage en beslutning mens Jeppe er i narkose nu, jeg ved ikke hvad der er sket.
Jeg er i chok og i panik lige nu, for det er min Jeppe :broken_heart:

3 Synes om

Åhhh :heart: Ingen erfaring, bare krydsede poter for det kan laves :heart:

1 Synes om

Jeg ved ingenting, men jeg sender de bedste tanker og krydsede fingre. :kram:

1 Synes om

:disappointed_relieved:

Krydser fingre for at nogen kan give gode råd hurtigt !

1 Synes om

Umiddelbart ville jeg få den lavet, da jeg ikke lige kan se, hvad der taler imod … hvad siger dyrlægen?

1 Synes om

Største problem er at jeg ikke kan give ham piller, og det flydende er ikke :frowning:
Og det siger de jeg skal kunne.

De vil have beslutningen inden de vækker ham fra narkosen :frowning:

Ville smertestillende injektioner kunne bruges?

Jeg ved ikke noget om brækkede kæber, men hvis det er umuligt at smertedække, så ville jeg ikke vælge operationen :kram:

1 Synes om

Ja, det kan laves, selvfølgelig udfra forudsætningen at dyrlægen mener han kan skrue det sammen. Den første tid er lidt slem - det er jo et delikat sted. Nu ved jeg ikke, hvad de påtænker af antibiotika, som han skal have, men det må kunne knuses og puttes i A/D? Han skal alligevel nok have A/D eller lignende de første dage, til han er knap så øm.
Og jeg vil ikke citeres for det næste :slight_smile: - men masser af katte bliver opereret og får derefter ikke antibiotika, fordi mange katte jo netop ikke er sådan at give tabletter…! Det er ikke ideelt, men nogle gange er det bare sådan det er.
Hvis han var min, OG økonomien rakte til det, så ville jeg få ham lavet. Og så måtte vi finde ud af resten bagefter.
Held og lykke med ham.
VH
Susanne

4 Synes om

Hvis han skal have flydende vil det kræve at jeg kan ramme det helt rigtige sted inde i munden på ham og jeg frygter virkelig at komme til at volde mere skade.

Jeg tænker det samme som dig, for det er Jeppe der tæller alt andet er fuldstændig ligegyldigt i denne sammenhæng og han skal have det godt.

2 Synes om

Jeg ville vælge at operere ham og så tage den derfra.

2 Synes om

Antirobe kan fåes flydende og det er så vidt jeg ved både til tænder og knogle infektioner/skader :slightly_smiling_face:

Hvis du bor i Nordjylland så skal jeg gerne være den onde de første par dage, hvis du har brug for det

6 Synes om

Kan desværre kun bidrage med et :kram:

Jeg ville nok forsøge hvis du mener han kan håndtere sådan en operation, og du føler dig tryg i den pleje som han skal have bagefter.

Smertestillende tænker jeg bør kunne gives som en injektion. Metacam kan fås som injektion, men han skal nok have noget mere ovre i et morphin-præparat efter sådan en operation? Prøv at spørge til det… forudsat du vil føle dig tryg ved at skulle stikke ham.

Og hvis der tilsvarende er en flydende antibiotika som Anne foreslår.

Bedste tanker og krydsede fingre uanset hvad

1 Synes om

@anne_p jeg bor i Aalborg Øst, er det nordjylland nok? I såfald vil jeg meget gerne tage i mod dit tilbud og lære det :tak:

Jeg har uanset hvad, bestemt at jeg får ham hjem og kæmper, hvis jeg kan smertedække ham, så burde han kunne blive frisk igen :hjerte:

Jeg valgte at ringe til min ekskæreste og spørge om hans holdning til, hvordan det gik sidste gang vi forsøgte at give Jeppe piller, og selvom det ikke var opmuntrende så, mindede det mig også om, at jeg var et helt andet sted pyskisk end jeg er i dag og det har gjort en forskel på begge katte også :hjerte:

14 Synes om

Jeg spurgte til smertestillende, og det var enten noget der skulle påføres en bestemt slimhinde eller piller desværre. men han og jeg må lære det med de piller, for så længe det er det eneste der er i vejen for, at han og jeg kan få flere år sammen, så skal det ikke være det, der sætter en stopper for det.

Og mange tak :tak:

7 Synes om

Ønsker alt det bedste for Jeppe :kryds:

1 Synes om

Pøj pøj med ham, kan desværre kun give dig og Jeppe et cyberkram.

1 Synes om

Puha en omgang at blive kastet ud i, og så skulle træffe så stor en beslutning på ingen tid! :sur: :kram:

Masser af :kryds: for det hele går godt, både nu og tiden derefter, så I kan få mange gode år sammen! :hjerte:

1 Synes om

Så hælder du lidt tunfiskevand op i en skål og drypper hans afmålte mængde Metacam deri… Alle kneb gælder i krig og kærlighed :wink:
VH
Susanne

3 Synes om

Metcam er ikke et problem, det er mere det at de er ude i at han skal have smertestillende i pilleform, der er en udfordring, og det lykkedes ikke sidst jeg prøvede :s:

Men siden sidst jeg forsøgte, har jeg gjort så mange andre ting, jeg ikke troede jeg kunne førhen, og nu bliver det at give Jeppe piller en ting, der skal tilføjes på den liste uanset hvad :slight_smile:

5 Synes om