Brændeovn, adfærd og eventuelle brændte misse poter

[QUOTE=Teresa Guldager;679657]Jeg synes det største problem er med enkelte af mine somalier der kommer for tæt på brændeovnens dør og svitser deres hale :besvimer:
Sidste år gik min sortssølv somali, Lorelei, stort set konstant med sådan en afbrændt hale :argh:

Hun opdagede aldrig hvad der skete :uha:[/QUOTE]

Det er så ikke et problem med de korthårede, men de ligger ofte så længe foran den brandvarme ovn, at jeg er bange for at kræene selvantænder! Det er lige så man brænder sig på dem, når man rører dem … Bowie synes ikke brændeovnen er så dejlig, tror han synes det er for varmt.

Åh ja… svitsede semilanghårshaler… Gammelmor skælder mig altid ud for Thanes hale, når han er på besøg i Greve Svømmebad om vinteren…
Den eneste, som har en værre hale, er Dise - den kan knap nå at komme sig i løbet af sommeren, så ødelagt er den :S

Buskede kattehaler og lågen i brændeovnen :dokdok:
En time før, Wizards nye familie kom for at hente ham, lagde han sin mega-tykke hale på lågen og hele bagsiden af halen var simpelthen smeltet til en stenhård plade.

Jeg overvejer hvert år at anskaffe et børnegitter til at sætte for, men det er altid kun blevet ved tanken - måske i år :?
Har lige kigget på Gul og Gratis. Der er ret mange både billige og pæne.

Ellers har jeg for at vænne kattene fra at springe derop lagt en alm. ovnrist oven på brændeovnen, så den stikker lidt ud over. Den ligger jo løst, så når katten springer derop, ryger både den og katten på gulvet.

Vanen med at sætte en kedel med vand på en varm kogeplade er så indgroet, at jeg sikkert også ville gøre det, hvis jeg ikke længere havde katte.

PS: Brandsår på trædepuder er tørre og grå.
Er skaden sket, så er masser af koldt vand løsningen - lige som med os.
Sæt katten i køkkenvasken og hold den der, mens vandet løber.