British

Ja lad os gøre det. :slight_smile:

Hvis man kunne lave en folder i én eller anden form så kunne det være rigtig godt.

Det er den fagbog vi har ventet på, det er super gennemført bog,
ja der er et par mangler men er det ikke sådan i alle fagbøger.

TAK JETTE

GODT GÅET SUPER ARBEJDE !!!

[quote=JKJ;440861]Ja lad os gøre det. :slight_smile:

Hvis man kunne lave en folder i én eller anden form så kunne det være rigtig godt.[/quote]

Jeg ringer lige til dig i morgen Jette :slight_smile:

Esben - tusind tak!


Alice - det er fint. Kan dog være svær at få fat på før efter kl. 17.

Så vidt jeg kan se bliver det meget dyrt at få trykt det - især hvis det skal være i farver.

Noget andet er at skulle det trykkes som en folder burde det igennem en gang korrektur og kigges lidt mere på. :wink:

Hvis nogen ved hvor man billigt kan få trykt foldere så sig til. :slight_smile:

[quote=JKJ;440905]Esben - tusind tak!


Alice - det er fint. Kan dog være svær at få fat på før efter kl. 17.

Så vidt jeg kan se bliver det meget dyrt at få trykt det - især hvis det skal være i farver.

Noget andet er at skulle det trykkes som en folder burde det igennem en gang korrektur og kigges lidt mere på. :wink:

Hvis nogen ved hvor man billigt kan få trykt foldere så sig til. :-)[/quote]

Så bliver det torsdag vi snakker sammen, jeg skal ud og føjte i morgen aften :slight_smile:

Jeg prøver lige at undersøge om jeg har forbindelser som kan trykke det til en fordelagtig pris :slight_smile:

Lasertryk er din ven! Hvis du kan “nøjes” med at få den udgivet som hæfte fremfor bog med stift omslag, så kan du hos Lasertryk få den udgivet for kr. 2643,- plus moms for 100 eksemplarer á 28 sider, 4+4 på 130 gr. papir! Det er en ganske nydelig kvalitet, som vi f.eks. får Birma Focus lavet i - kan man bestemt godt bruge til noget! De er gode til tryk, kan både digitalt og offset, er meget tålmodige med små amatører som mig :slight_smile: - og har fornuftige priser selv på små oplag!
VH
Susanne

‘Lille bog’ :rock: Det er da en kæmpe bog, og super flot lavet!
Den ville være virkelig flot på tryk, håber I får skrabet sammen til at få lavet nogle eksemplarer :thumbup:

Jeg kom i tanke om det link til udgivelse af egne bøger, jeg så i Min Ven Katten for noget tid siden - og selv med hardcover og 200 grams papir er det faktisk meget rimeligt i pris :slight_smile:

Men du kan jo selv lege lidt med parametrene: http://www.bod.dk/priskalkulation-dk.html?&no_cache=1

der er også

http://www.lulu.com/uk/publish/index.php?cid=en_tab_publish

dem der vil have bog betaler så selv direkte - bøger bliver trykt ‘on demand’

se eks:

http://www.lulu.com/product/paperback/kitten-care-manual---revised-022110/6396402

har selv købt

http://www.lulu.com/product/paperback/raising-cats-naturally-how-to-care-for-your-cat-the-way-nature-intended/3395508?productTrackingContext=search_results/search_shelf/center/2

den blev sendt fra Europa så der var ikke told - men det skal nok lige tjekkes - mener det har noget at gøre med det format man vælger - så man skal vælge et format som kan trykkes på deres trykkeri i europa

Super godt arbejdet :thumbup:

Helt klart en rigtig fin bog, som også vil være helt SUPER at give med killingekøbere…

Stor ros herfra:-)

Jeg har nu opdateret filen da jeg har læst lidt korrektur og jeg har fået lov til at bruge billeder fra et par andre opdrættere:
http://www.kongensgaard.dk/Files/British.pdf

Der kommer nok senere billeder af Briter med hvidt m.m., men det kommer sikkert løbende.

Det er nu også i et lidt mere print venligst format.

Åhh, jeg fik da helt tåre i øjnene da jeg læste det sidste afsnit! Man vil aldrig glemme sine briter…

Så fik jeg lige lov til at bruge lidt flere billeder fra en opdrætter der bl.a. har tortie og med hvidt. Så jeg har lagt den nye udgave op. :slight_smile:

Hvor er det virkelig et virkelig flot, og stort stykke arbejde, og virkelig god og fantastisk læsning :thumbup:

:rock: Sikke flot bog :rock:

Wau hvor har du altså så været helt rundt om vores elskede briter:wehuu:
Mange hilsner

Jeg har jo skrevet denne “bog” og har fået lov til at låne nogen billeder fra andre opdrættere: http://www.kongensgaard.dk/Files/British.pdf

Efter at have snakket med andre opdrættere og blandt andet fået ideen til at lave det som et “anpartsprojekt” vil jeg prøve at høre om der er interesse for at få trykt det som et hæfte. Jeg har været rigtig glad for den positive interesse fra andre opdrættere, så jeg vil give det en chance for at se om der er interesse for det.

Prisen pr. hæfte for trykning (hos www.lasertryk.dk) bliver cirka kr. 40-50 - afhængigt af hvor mange vi bestiller.

Tanken er at man for én anpart betaler kr. 500,- og så får man cirka 10 hæfter tilsendt.

Herefter kan man så gøre med hæfterne hvad man vil - eks. kan man sælge dem videre for den pris man ønsker eller man eks. forære dem til killingekøbere.

Køber man en anpart så har man evt. mulighed for (det overvejes stadig) at få 1-2 af egne billeder i hæftet, men kun såfremt de har en kvalitet på højde med de billeder man kan se for nuværende i hæftet, og de skal desuden være i høj opløsning. Der vil blive sorteret med hård hånd og det er vigtigt at billederne viser flotte repræsentanter for racen.
Lidt mere info:

  • A4 hæfte med firkantet ryg med 36-40 farve sider på 130 g papir og omslaget er 200 g papir
  • Jeg skal have tilladelse af opdrætterne jeg har lånt billeder af til at bruge dem også ved trykning af hæfte - og billederne skal være i højere opløsning for at kunne bruges
  • Der vil blive læst korrektur på hæftet af en brite opdrætter, og der kan blive lavet rettelser i teksten, formatet og billederne, men hovedparten vil naturligvis være som det er nu
  • Bindende tilmelding først ved betaling/når filen sendes til trykning

Venligst skriv i tråden eller sendt mig en PB eller mail såfremt du ønsker at købe en anpart til kr. 500,- (venligst oplys din mail adresse). Hvis du kun er interesseret i ét hæfte, så kan jeg se på om jeg kan arrangere dette, men prisen må så forventes at blive ca. kr. 75-80,- + porto, men skriv gerne hvis det har interesse.

Hvis projektet bliver til noget, så vil jeg kontakte de interesserede for at give alle detaljer og bede om bindende tilmelding.

Hvis du er interesseret, men har nogen indvendinger så skriv gerne dine input.

Håber I vil sprede budskabet til andre interesserede.

Der vil nok gå mindst 1 måned før der kan bestilles, og kun såfremt der er nok interesserede.

PS Det antal hæfter man får af en anpart vil svar til prisen for trykning+forsendelse, og jeg vil ikke have nogen fortjeneste på dette.

[quote=JKJ;466660]Jeg har jo skrevet denne “bog” og har fået lov til at låne nogen billeder fra andre opdrættere: http://www.kongensgaard.dk/Files/British.pdf

Efter at have snakket med andre opdrættere og blandt andet fået ideen til at lave det som et “anpartsprojekt” vil jeg prøve at høre om der er interesse for at få trykt det som et hæfte. Jeg har været rigtig glad for den positive interesse fra andre opdrættere, så jeg vil give det en chance for at se om der er interesse for det.

Prisen pr. hæfte for trykning (hos www.lasertryk.dk) bliver cirka kr. 40-50 - afhængigt af hvor mange vi bestiller.

Tanken er at man for én anpart betaler kr. 500,- og så får man cirka 10 hæfter tilsendt.

Herefter kan man så gøre med hæfterne hvad man vil - eks. kan man sælge dem videre for den pris man ønsker eller man eks. forære dem til killingekøbere.

Køber man en anpart så har man evt. mulighed for (det overvejes stadig) at få 1-2 af egne billeder i hæftet, men kun såfremt de har en kvalitet på højde med de billeder man kan se for nuværende i hæftet, og de skal desuden være i høj opløsning. Der vil blive sorteret med hård hånd og det er vigtigt at billederne viser flotte repræsentanter for racen.
Lidt mere info:

  • A4 hæfte med firkantet ryg med 36-40 farve sider på 130 g papir og omslaget er 200 g papir
  • Jeg skal have tilladelse af opdrætterne jeg har lånt billeder af til at bruge dem også ved trykning af hæfte - og billederne skal være i højere opløsning for at kunne bruges
  • Der vil blive læst korrektur på hæftet af en brite opdrætter, og der kan blive lavet rettelser i teksten, formatet og billederne, men hovedparten vil naturligvis være som det er nu
  • Bindende tilmelding først ved betaling/når filen sendes til trykning

Venligst skriv i tråden eller sendt mig en PB eller mail såfremt du ønsker at købe en anpart til kr. 500,- (venligst oplys din mail adresse). Hvis du kun er interesseret i ét hæfte, så kan jeg se på om jeg kan arrangere dette, men prisen må så forventes at blive ca. kr. 75-80,- + porto, men skriv gerne hvis det har interesse.

Hvis projektet bliver til noget, så vil jeg kontakte de interesserede for at give alle detaljer og bede om bindende tilmelding.

Hvis du er interesseret, men har nogen indvendinger så skriv gerne dine input.

Håber I vil sprede budskabet til andre interesserede.

Der vil nok gå mindst 1 måned før der kan bestilles, og kun såfremt der er nok interesserede.

PS Det antal hæfter man får af en anpart vil svar til prisen for trykning+forsendelse, og jeg vil ikke have nogen fortjeneste på dette.[/quote]

Jeg er 100% med på en anpart Jette …Du sender mig bare din kontonummer så overfører jeg pengene :slight_smile:

Tak - din bestilling er sat på listen - så må vi se om der kommer nok bestillinger - vi skal nok op på min. 100 hæfter. :slight_smile:

Der går nok lidt tid før du hører nærmere, men jeg vedligeholder en liste og du vil høre nærmere.

[quote=JKJ;466673]Tak - din bestilling er sat på listen - så må vi se om der kommer nok bestillinger - vi skal nok op på min. 100 hæfter. :slight_smile:

Der går nok lidt tid før du hører nærmere, men jeg vedligeholder en liste og du vil høre nærmere.[/quote]

Jeg krydser fingre Jette, og du sender mig bare din kontonummer, når du ønsker en overførsel :slight_smile:

Var det ikke noget for specialklubben at financiere? - det burde være guld for dem at få “fingre” i så gennemført arbejde