Brok attest

Jeg skal jo til at have sendt papirene ind så jeg kan få stamtavlerne på killingerne. Nu har jeg så hørt at det ikke er nok med en kopi af brok attesten bag på stamtavlen, men at man skal have dyrlægen til at udfylde denne formular

Så nu er jeg i tvivl om hvad jeg skal medsende og om jeg skal en smut om dyrlægen med formularen.

efter at have set formularen tror jeg at der skal udfyldes en for hver af killingerne af din dyrelæge.

Men igen, jeg er jo ikke pro, så jeg ved det ikke :slight_smile:

[quote=birtheras;200846]efter at have set formularen tror jeg at der skal udfyldes en for hver af killingerne af din dyrelæge.

Men igen, jeg er jo ikke pro, så jeg ved det ikke :)[/quote]

Jammen det er Vanilla jeg mener her. HUn har jo fået et stempel på ta hun ingen Navle brok har, også er det jeg bare ville sendet en kopi af det ind, emn hørte så at man skulle bruge denne formular:?

Det er helt rigtigt, attesten skal udfyldes, bagsiden af stamtavlen er ikke gældende mere.

jeg skulle udfylde en på hver af forældrer kattene og sende ind.

Okay. Skal jeg så tage formularen og attesten med til dyrlægen, eller skal katten også med?
Syntes det lidt træls hvis jeg skal afsted med 4 ugers killinger til dyrlægen:(

killingerne skal ikke med. det er forældrene der skal ha den.

jammen jeg kan ikke tage afsted med Vanilla uden hendes killinger det kunne.

Er det ikke sundhedsbogen der ikke er gældende mere ? Jeg har da lige rekvireret stamtavler og den af hunkattene som ikke har haft kuld før, fik Lisbeth da bare en kopi af for og bagside af stamtavlen, og hun har ikke brokket sig…endnu -høhø

Hvis det er samme dyrlæge der HAR skrevet den oprindelige, behøver hun/han vel ikke se Vanilla for at lave en attest ?

Ja det var da også det jeg havde hørt jeg bare skulle. Jeg har da ikke en seddel på farmisses brokattest, kun parringsaftalen:?

Jeg har lige skrevet til stambogssekretærerne for at spørge :0)

nej jeg fik strenge odrer på at lave den seddel på begge mine katte da jeg skulle søge tavler i december.

Nu har de fleste af mine kuld registreret i FD i forvejen, og Lisbeth har ikke ponket mig…måske jeg får special care ?? -høhø

Sådan her ser den kopi ud jeg bruger at sende til stambogssekretæren. Bemærk der er både chipnr OG navlebroksattest + forsiden i sammen foto.

I FD´s regler står flg:

2 Dyrlægeattester
Han- og hunkatte, som ikke tidligere har fået afkom registreret i FD, skal sammen med stamtavlerekvisitionen medsende følgende attester. På attesterne skal kattens fuldstændige navn og registreringsnummer være påført.
Dyrlægeattest som viser at:

a) Katten ikke har synligt navlebrok.
b) Hankat har normale og korrekt placerede testikler.
c) Hvide katte (EMS w) er hørende. (skal også være Id-mærkede)

Såfremt der ikke kan fremlægges disse attester, registreres samtlige killinger med avlsforbud, som ikke kan ophæves.

Jeg kan ikke læse at det skal være specielle attester:

camilla_ jeg har os bare taget en kopi af tavlen som du hvor det hele står på nøjagtigt som din. den har jeg jo os brugt før på bell. men jeg fik at vide at sendte jeg ikke det andet stykke papir med så ville jeg skulle sørge forfra. så jeg sendte det hele som jeg plejer plus den ekstra stykke papir. min egen dyrlæge har selv underskrevet mine tavler så jeg behøvede ikke komme med kattene han skrev dem bare under da han jo selv havde tjekket begge katte for brok og krypotocid

Jeg havde ikke helt ret, stamtavlen er stadig gældende…

I flg. FD:

Fra 15.07.08 accepteres der ikke længere sundhedsbøger mv. som dokumentation.
Der vil i efteråret komme en attest til download fra Felis Danicas hjemmeside, hvor dyrlægen blot skal underskrive – såfremt man ikke har kattens stamtavle, hvor det naturligvis fortsat er muligt at få dokumenteret at katten ikke hverken er kryptochid, har navlebrok eller er døv.
Så vær venligst opmærksom på, at få udfærdiget korrekte attester fremover.

Med venlig hilsen
Heidi Tværmose
Stambogsfører

Kan det så tænkes at det papir skal bruges hvis man ikke har stempel på stamtavlen men i sundhedsbogen?

Bingo Orla :thumbup:

WEEEEEEEEEEEEE:wehu: :wehu: :wehu: Hvad har jeg vundet?-høhø