Brøler eller...?

En sag der er oppe i nyhederne for tiden.

Mellem en fodboldkamp mellem polen og dk blev en bunke polske fans anholdt. Nogle politibetjente har kommenteret det på facebook.

Politimesteren er meget vred og har taget samtaler med de her betjente om det - men ærlig talt så synes jeg det er noget pjat.

Der bliver ikke sagt noget om selve sagen som sådan. Det er lidt hård humor. Der bliver sagt ting som “Hvem sagde peber?” og “Det fortryder de nok idag” og “hvorfor er jeg aldrig med til det sjove?”.

Jeg synes det er noget pjat hvis de bliver suspenderet over det i hvert fald. Det er arbejdshumor. Politiets håndværker-jokes om man vil. Det er deres “høhø”.

De har ikke skrevet noget om sagen eller noget om de folk. Ingen navne er med, eller billeder, eller noget som helst andet der kan linke “ofre” “overfaldsmænd” eller noget som helst andet.

Der bliver ikke bandet eller skældt ud eller kaldt grimme navne. Jeg synes det er at være for fintfølende for at være helt ærlig.

Så må folk der arbejder i institutioner heller ikke komme med jokes om børn eller unge, og folk der arbejder i fitnesscenter må ikke joke om tykke og frisører må ikke joke om blondiner osv osv osv.

Pjat! synes jeg…

Hvad synes du?

at det er stjerne dumt af dem at skrive det på facebook - deres “høhø” kan de sgi da tage internt med hinanden i daglig tale…

hvor dumme er de ikk når de skriver det ud til hele verden…

en ting er at være “dumsmart” på sit arbejde og lave gas ud af det - men at udstille det på den måde - det er for dumt…

men bortset fra det… gaaaaaaaaaaaaaaab - tænk at nogen gider gå op i det

Det er lige præcis det jeg mener.

Det er jo bare dumme kommentarer og bemærkninger - at blæse det op i en sådan grad at det kommer i tv synes jeg er helt hen i vejret.

Hvis nogen mener det er for meget (som eksmepelvis deres chef) burde det bare stille og roligt være blevet slettet taget ned og fjernet.

Jeg synes det er så langt ude at der nærmest er kommet en hel “sag” ud af det.

Jeg tror vores junalister mangler noget at skrive om - det er lidt patetiske nyheder der kommer i fjerneren efterhånden.

Det handler vel også i bund og grund om, at gruppen måske er offentlig.

Hvis det er en lukket gruppe, hvor man skal inviteres, eller anmode om deltagelse, så er det jo kun politifolk der kan læse i den (hvis det vel at mærke er politifolk der er med i den :lys-ide: )

Alle fagfolk har deres at slås med i det daglige, og er det deres måde at komme af med galden på, jamen fine by me - så længe det er en lukket gruppe, hvor kun DE kan læse.

Nu har jeg ikke læst det der er skrevet, så jeg kan ikke udtale mig om de reelle facts - det der er skrevet, men er det i “småtingsafdelingen”, som du, Gry, skriver, så er det noget pjat at de bliver suspenderet.
Men har de haft grovere udtalelser, og/eller talt direkte diskriminerende, så er det okay med en påtale.

Det er ikke en gruppe.

Der er en politimand der i sin status har skrevet noget med at de polske fans sgu nok fortryder idag hvad de gjorde igår - efterfulgt af en smiley. resten er hans kollegaer der kommentere på hans status.

[quote=Gry Gressbakken;234350]Det er ikke en gruppe.

Der er en politimand der i sin status har skrevet noget med at de polske fans sgu nok fortryder idag hvad de gjorde igår - efterfulgt af en smiley. resten er hans kollegaer der kommentere på hans status.[/quote]

Det er også ret dumt :thumbdown:

[QUOTE=Gry Gressbakken;234350]Det er ikke en gruppe.

Der er en politimand der i sin status har skrevet noget med at de polske fans sgu nok fortryder idag hvad de gjorde igår - efterfulgt af en smiley. resten er hans kollegaer der kommentere på hans status.[/QUOTE]

Hm…søgte på det og fandt lidt mere

den er ikke heeeeeeeelt stueren. men synes stadig en suspendering er for meget hvis det kommer dertil.

Jeg siger ikke at det var gennemtænkt - jeg synes bare det er dumt at puste det så meget op.

Ja, mindst lige så meget som den pædagog der offentligt udtalte at de piger i “hans” instituation var nogle små “bitches”…

Hvis min datter havde gået i den instituation var jeg blevet fløjtende hysterisk.

Og jeg har personligt sørget for at få en ung ny-uddannet politimand suspenderet, fordi han offentligt udtalte noget “værre fis”.

Der er grænser for hvad man kan tillade sig at udtale sig om i andres “påsyn”, og jeg synes det er helt okay at han/de bliver suspenderet…

Sådan er det med os alm mennesker, vi gør dumme ting ind imellem :slight_smile:

Synes bare det er pustet lige grov nok op hvis der skal handles på det, tænk at pressen ikke kan finde andet og skrive om :thumbdown:

[QUOTE=alleos7;234361]Ja, mindst lige så meget som den pædagog der offentligt udtalte at de piger i “hans” instituation var nogle små “bitches”…

Hvis min datter havde gået i den instituation var jeg blevet fløjtende hysterisk.

Og jeg har personligt sørget for at få en ung ny-uddannet politimand suspenderet, fordi han offentligt udtalte noget “værre fis”.

Der er grænser for hvad man kan tillade sig at udtale sig om i andres “påsyn”, og jeg synes det er helt okay at han/de bliver suspenderet…[/QUOTE]

Det synes jeg så ikke. Og jeg havde sikkert været totalt enig med pædagogen i at tøserne var nogle bitches - for det er hvad piger er nu til dags. Der er kommet andre boller på suppen.

og du må give noget mere info om den suspendering - jeg synes som udgangspunkt at en betjent godt kan sige ting er noget fis - det kommer an på sammenhængen så jeg har brug for detaljer.

[quote=alleos7;234361]Ja, mindst lige så meget som den pædagog der offentligt udtalte at de piger i “hans” instituation var nogle små “bitches”…

Der er grænser for hvad man kan tillade sig at udtale sig om i andres “påsyn”, og jeg synes det er helt okay at han/de bliver suspenderet…[/quote]

Jamen så er vi nød til at fyre 90 % af alle pædagoger, og alle pilitifolk, for de er bare ligesom os andre, og vi gør også dumme ting, siger noget forkert, skriver noget forkert osv.

De er bare helt alm mennesker, vi har altså ikke nok perfekte mennesker i det her land til at varetage alle de stillinger :fløjte:

Altså udfra artiklen, så er de jo ikke suspenderet, men skal ind til en samtale, hvilket jeg synes er HELT i orden. :ok:

Uanset om det er deres interne sprog, så er det ikke i orden, at frydes over volden på facebook.

Havde de i det mindste oprettet en intern gruppe, hvor de skrev om deres oplevelser som betjente, så kan jeg ikke blive så “harm” men ikke i deres profiltekst, hvor alle kan læse det.

Gry dear, der er en grund til, at man kalder det ‘agurketid’ :slight_smile: Her om sommeren (hvor man høster agurker) sker der ikke så meget, og så bliver de små nyheder blæst op :slight_smile:
Og mon ikke denne er kommet med, fordi der har været en del “dum-smarte” udtalelser fra politiet i de senere par år :?

Hallo!! - det er politiet…Dem som vi alle skal kunne stole 100 % på når verden brænder!
Er man i det job, så har man aldrig fri.

En ting er, at vi måske er nogle, der har været i deres “varetægt” på grund af tidligere “udskejelser” og derfor VED hvor korrupt og voldelige nogle af betjentene i DK er - noget andet er at udbasunere det på Facebook SELV.

Jeg synes historien er yderst relevant. I Dk må og skal vi forvente at samfundets vagthund - medierne - holder øje med politiet. Ellers får vi mere af den slags som jeg så, da jeg levede mit liv på lovens skyggeside.

Eks. Hvis man holder en tegnebog ind mellem den anholdte og kniplen, så laver kniplen ikke mærker. Den slags lærte jeg af politiet. Også dækker den slags betjente forresten over hinanden til den store guld medalje.

Jeg har rigtig mange og værre eksempler også - og helt ærlig - min tillid til dansk politi er ret lille i forvejen. Jeg synes det er fint, at disse narhoveder er suspenderet for at sidde og udbasunere deres magtliderlighed på facebook. En dygtig betjent ville ikke føle dette behov - desværre tiltrækker dansk politi idioter med små lokal sheriffer i maven - ganske som militæret gør nogle gange - og nogle gange lykkes det desværre ikke at sortere dem fra før de er i jobbet.

En dygtig betjent uden dette behov ville ikke selv sidde og fryde sig over andres ulykke/at have tævet nogle/at have udvist magt som han/hun er ansat til.

Ud med den slags fjolser - ind med flere af de gode folk - for de findes jo heldigvis også.
Når politiet ikke formår at sortere ved ansættelsen, så må andre gøre det senere.

MVH

Jeg synes altså det er, at gå over stregen:
He he, endelig nogle fodboldtosser, som ville noget og ikke stak halen mellem benene, når de så politiet… det fortryder nogle af dem nok i dag:-)

Der står meget direkte, at det var fedt de ville slås - og det synes jeg ikke er okay!

[quote=Lunica;234369]Jamen så er vi nød til at fyre 90 % af alle pædagoger, og alle pilitifolk, for de er bare ligesom os andre, og vi gør også dumme ting, siger noget forkert, skriver noget forkert osv.

De er bare helt alm mennesker, vi har altså ikke nok perfekte mennesker i det her land til at varetage alle de stillinger :fløjte:[/quote]

Der er godt nok forskel på hvad man lægger i ord så…

Der er INGEN der skal kalde nogen af mine bærn BITCH ordet, for i min verden er det altså noget nær det laveste.

Og det var det han mente med det.

Her i det Sønderjydske, (her hvor jeg bor) Er bitch ca. samme betydning som billig eller luder.
Og det kan jeg da så sagtens garantere dig at uanset hvordan tøser på 3 til 6 år opfører sig, så kalder man dem simpelthen ikke sådan offentligt.

og dnne sag må jeg sige er det samme.

det er jo kun polakkerne der får de hånlige og grimme kommentarer. de Brøndbyfans der også blev anholdt og som opførte sig lige så grimt, de bliver lidt hurtigere tilgivet
.

Og jeg kender altså én af de betjente der var med under episoden, og han er faktisk ganske enig i at der som minimum skal falde en advarsel til de betjente der offentligt kommenterer det.

Lidt har det vel også med tavshedspligt at gøre.
Og den skriver de altså under på når de bliver ansat…

Jeg må sige at jeg er lodret uenig med dig Gry. Jeg synes ikke det er i orden at skrive som de har gjort på Facebook. En ting er hvad de siger til hinanden indbyrdes, når der ikke er andre mennesker tilstede, men uanset hvordan du vender og drejer det, så er Facebook et offentlig medie og der skal politifolk ikke lufte deres indre svinehund.

Tavshedspligt er for mig ret så helligt…måske i form af mit arbejde. Og jeg mener at politifolk har en lige så høj pligt til at opretholde tavshedspligten om de mennesker, som de tager i deres varetægt.

Hvordan ville du have det, hvis det var en læge, som skrev noget lignende på sin Facebook-profil om en bestemt patientgruppe? Der er visse grupper, som måske ikke er lige sjove at have, men det giver da ikke nogen ret til at nedgøre dem et sted som Facebook, uanset om det så er i en lukket gruppe med andre læger og da slet ikke på deres profil.

Jeg synes det er ødelæggende for deres eget rygte. Hvis jeg skal kunne tage politiet alvorligt, når de viser sig, så skal jeg også vide, at de er deres opgave voksen. Det synes jeg ikke man er, når man kan skrive, som de har gjort på Facebook. Så en samtale, det synes jeg er det mindste.

[quote=Marsini;234558]Jeg må sige at jeg er lodret uenig med dig Gry. Jeg synes ikke det er i orden at skrive som de har gjort på Facebook. En ting er hvad de siger til hinanden indbyrdes, når der ikke er andre mennesker tilstede, men uanset hvordan du vender og drejer det, så er Facebook et offentlig medie og der skal politifolk ikke lufte deres indre svinehund.

Tavshedspligt er for mig ret så helligt…måske i form af mit arbejde. Og jeg mener at politifolk har en lige så høj pligt til at opretholde tavshedspligten om de mennesker, som de tager i deres varetægt.

Hvordan ville du have det, hvis det var en læge, som skrev noget lignende på sin Facebook-profil om en bestemt patientgruppe? Der er visse grupper, som måske ikke er lige sjove at have, men det giver da ikke nogen ret til at nedgøre dem et sted som Facebook, uanset om det så er i en lukket gruppe med andre læger og da slet ikke på deres profil.

Jeg synes det er ødelæggende for deres eget rygte. Hvis jeg skal kunne tage politiet alvorligt, når de viser sig, så skal jeg også vide, at de er deres opgave voksen. Det synes jeg ikke man er, når man kan skrive, som de har gjort på Facebook. Så en samtale, det synes jeg er det mindste.[/quote]

Tak fordi du skrev det jeg har prøvet at formulerer siden indlæget blev skrevet :ok:

Jeg er 110% enig

Jeg syntes det er usmageligt og enorm barnligt det han/de har gjort, og selvfølgelig skal de have en påtale for det.