Brug af hankat fra andet forbund

Jeg er lige ved at skulle indsende stamtavleansøgning for Fannys killinger og fordi det trods alt kun er anden gang, jeg skal gøre det, dobbelttjekker jeg med FD’s side.

Men…jeg er alligevel en lille smule i tvivl :slight_smile:

Der står i pkt. 1.3.3 c), at

Ved parring med en hankat registreret i et andet forbund/organisation, skal kopi
af hankattens stamtavle vedlægges.

Min logik siger mig, at det er første gang, den pågældende hankat får registreret killinger i FD - har jeg ret eller skal den med hver gang?

Er hankatten fra et andet FIFe-medlem eller fra en helt anden organisation:?

Jeg ved faktisk ikke, om FDs stambogsfører gemmer ikke-FIFe stamtavler… En FIFe-kat genkendes på stambogsnummeret anden (og efterfølgende) gang(e), vil jeg tro.
For en sikkerheds skyld, ville jeg nok sende stamtavle og navlebrok-/testikelattest med igen.

Er hankatten fra et andet FIFe-medlem eller fra en helt anden organisation:?

Jeg ved faktisk ikke, om FDs stambogsfører gemmer ikke-FIFe stamtavler… En FIFe-kat genkendes på stambogsnummeret anden (og efterfølgende) gang(e), vil jeg tro.
For en sikkerheds skyld, ville jeg nok sende stamtavle og navlebrok-/testikelattest med igen.

[QUOTE=dkkorat;993007]Er hankatten fra et andet FIFe-medlem eller fra en helt anden organisation:?
[/QUOTE]

Han er Sverak-registreret :slight_smile:

Så burde han kunne finde frem på stambogsnummeret 2. og fremtidige gange, han bruges i DK, skulle jeg mene. Men jeg ville nok spørge min klubs stambogssekretær eller FDs Avlsråd om reglerne.

Så burde han kunne finde frem på stambogsnummeret 2. og fremtidige gange, han bruges i DK, skulle jeg mene. Men jeg ville nok spørge min klubs stambogssekretær eller FDs Avlsråd om reglerne.

Jeg synes måske nok, det er lidt voldsomt at involvere Avlsrådet i den slags spørgsmål :slight_smile: Men jeg har sendt alt det, jeg ved med sikkerhed skal sendes, til vores stambogssekretær og skrevet, at jeg går ud fra, at alle relevante papirer vedrørende ham er registreret i systemet. Og hvis jeg ikke har ret, er jeg sikker på, hun vender tilbage på et tidspunkt med et svar - og så kan jeg bare glæde mig over at have ansøgt i god tid :slight_smile:

ARs sekretær er god til at svare på simple spørgsmål uden at involvere hele AR, så det kan man roligt gøre:)

ARs sekretær er god til at svare på simple spørgsmål uden at involvere hele AR, så det kan man roligt gøre:)

Jeg har såmænd allerede fået svar fra vores stambogssekretær - og svaret er, at “hun får besked, hvis der mangler noget” :slight_smile:

Men eftersom alting kan foregå pr. mail, tager det jo ikke lang tid at eftersende eventuelle manglende papirer.

Hvis det en dag skulle blive aktuelt for andre kan jeg da fortælle, at jeg idag uden yderligere spørgsmål har fået stamtavler på mine killinger :slight_smile:

Det vil altså sige, at kravet om kopi af hankattens stamtavle kun gælder første gang, han laver kuld i Danmark (som også var den tolkning, der gav bedst mening for mig :))

[QUOTE=Temple Bar;1003052]Hvis det en dag skulle blive aktuelt for andre kan jeg da fortælle, at jeg idag uden yderligere spørgsmål har fået stamtavler på mine killinger :slight_smile:

Det vil altså sige, at kravet om kopi af hankattens stamtavle kun gælder første gang, han laver kuld i Danmark (som også var den tolkning, der gav bedst mening for mig :))[/QUOTE]

Er en kat først i databasen, så burde det jo heller ikke være nødvendigt at oprette den igen :slight_smile:

Nej, det var nemlig også det, der var min tanke - men som FD’s regler er formuleret, står der ikke noget om, at de kun gælder første gang :slight_smile: