[Brug for hjælp] Dumme øjne efter "svømmeren"

Jeg er lige startet til svømning med min veninde. Vi var i vandet et par timer, og det var super lækkert.

Nogle timer efter begyndte mine øjne at løbe i vand hele tiden grundet kloret. :argh:

Jeg skyllede nogle gange mine øjne med sådan en saltvandsopløsning fra apoteket, men jeg synes ikke det havde den store effekt :S

Er der nogle gode råd imod klor-øjne? Eller er det bare fordi mine øjne skal vende sig til den let skrappe behandling?

Jeg overvejer lidt om svømmebriller er vejen frem, men jeg har altid fået fnidder af dem førhen.

som gammel elitesvømmer vil jeg sige svømmebriller…

vælg de store runde med den bløde gummikant… du skal blot motionere, så de hårde konkurrencebriller skal du holde dig fra - de tager måneders tilvænning og gør øjenhulerne ømme

Når du siger “store svømmebriller” er det så sådan noget i den her stil du mener?

http://maxpuls.dk/shop/svoemning/svoemmebriller/futura+ice+plus.html

eller er vi ovre i sådan noget her?

bege dele kan bruges - men da det er meget individuelt om de passer til din hovedform - så skal du prøve dem først… du skal kunne danne vacuum og det ved du først om du kan når du tester dem…

og husk en ting… du må ALDRIG NEVER EVER sætte fingre på indersiden af brillerne… så dugger de og lige meget hvad du gør vil det aldrig holde op… næsten alle prof mærker er overfladebehandlede indeni og det ødelægges ved berøring…

Nå for pokker. Jeg troede man skulle tørre brillerne bagefter så der ikke kom kalkpletter.

så er de ødelagt…

de gamle plastikbriller som man havde for 20 år siden - de havde ikk nano coat på som mange briller har idag…

selvfølgelig kommer det an på mærket, men en nano belægning er død hvis man tørrer på den :slight_smile:

Hvad så med det “trick” med at spytte i brillen og så skylle dem i vandet - er det også blevet no go…? det var noget jeg lærte som barn/teenager, så dykkerbrillerne ikke duggede.

hehe -. jeg ville ikke anbefale det med nye briller :slight_smile: jeg kender godt “tricket” fra de helt gamle briller…

hvis man skal gøre noget - så skal man dykke under, ryste dem så det værste vand forsvinder og så er det det :slight_smile:

Faktisk er det ikke klor der giver røde øjne, men forkert PH værdi i vandet :slight_smile: