Brug/misbrug af smileys

Jeg sidder tit med dyb undren over at flere af jer tit bruger en stor mængde smileys i jeres indlæg.

Jeg kan sagtens forstå når det er flere forskellige, men der hvor det kapper over for mig, er når man bruger den samme smiley 3-4 optil 6 gange efter hinanden i samme indlæg. -what
For mig er en smiley netop et af mine ansigtsudtryk eller følelse for det skrevne. Så i nemmere kan pejle jer ind på hvad jeg mener/føler for et emne/indlæg. Og når jeg har sat én, jamen så har jeg udtrykt det jeg gerne ville og føler intet behov for at skære det yderligere ud i pap ved en overflod af dem.

Jeg synes faktisk at det tager overhånd engang imellem, at den ene skal overgå den anden. Og så bliver mit fokus for det skrevne fjernet, hvilket vel er det vigtigste på et forum?

Det er så din mening og du mestrer begrænsningens kunst. Fint -thumbs
Det gør jeg så ikke og jeg forbeholder mig min ret, til at sætte lige så mange smileyer ind, som
jeg har lyst til. [smilie=hate-tunz.gif] -smutter

Jamen sæt du bare så mange ind som du har lyst til, men derfor vil jeg stadig undre mig over det :slight_smile:

Indlægget er ikke lavet for at dunke folk oveni hovedet og sige at det må du ikke, men for at sætte nogle tanker i gang. Og hvis det så kan få nogle til at ændre holdning til det, så ligger jeg mig ikke hylende på gulvet, lissom jeg heller ikke river håret af mig selv hvis det ikke gør -høhø

[bigloony] Jeg syn’sa da det er herligt med smilies - de fortæller mange gange mere end ord -thumbs

Og når der er nogle som sætter en en flok -bananer på er det jo netop et udtryk for en ubændig glæder fra vedkommende -storrespekt

Jeg synes skam også at det er dejligt med smileys, for nu kan man bedre bruge og forstå ironiske indlæg.
Men der hvor det kammer over for mig er f.eks sådan her:

-uha -uha -uha -uha -uha -uha -uha -uha
-partytime -partytime -partytime -partytime -partytime

OK - jeg forstår godt hvad du mener -thumbs men jeg tror ikke man kan sætte restriktioner på hvor mange man må bruge af dem - det bliver vist for byrokratisk. . . . . -blåblå

Enig -thumbs

Og der er faktisk mange indlæg, jeg af samme grund springer over. Men jeg er også helt med på, at det er fint, at enhver kan gøre som de selv har det bedst med. Jeg tror faktisk, at en del af min egen “runde” person måske nogle gange kan tolkes anderledes - NETOP fordi jeg ikke lige vil bruge tiden på at finde en passende smiley ind imellem :smiley:

Jeg er en af dem der godt kan finde på at sætte flere af den samme slags smilier efter hinanden. Jeg gør det nok for at sætte flerer fede streger under hvad jeg mener bl.a. elsker jeg denne -forelsket -forelsket -forelsket -forelsket -love -love -love -love så tror jeg ikke man er i tvivl.

Jeg skriver på et andet forum (ikke katte) der kan man faktisk kun komme ialt 4 smilies i sit indlæg. Det er ikke sådan at det er op til min samvitighed at overholde det. Man kan simpelthen ikke oprette indlægget hvis der er mere end 4 smilies. Jeg kan godt lide det som det er herinde men tænker overhovedet ikke over det på det andet forum, sådan er det bare.

Enig -thumbs

Og der er faktisk mange indlæg, jeg af samme grund springer over. Men jeg er også helt med på, at det er fint, at enhver kan gøre som de selv har det bedst med. Jeg tror faktisk, at en del af min egen “runde” person måske nogle gange kan tolkes anderledes - NETOP fordi jeg ikke lige vil bruge tiden på at finde en passende smiley ind imellem :D[/quote]

Enig -thumbs

Jeg er så også en af dem der er meget glad for vore smileys. :smiley:

Jeg syntes de er gode til lige at bløde op når man har været ude i en debat hvor mange kan blive lidt -ked

Eller hvis jeg skal sige at der er helt fint det de skriver -thumbs eller -uh hvor er jeg en bøv -høhø

At vi så ind imellem sætter -bananer viser jo bare at vi er glade på egne eller andres vegne -bleg

Når man så sætter -bananer -bananer -bananer -bananer

skal det så tolkes som at man er 4 gange så glad … eller at fingeren er gået i krampe og bare trykker og trykker -høhø Det er det jeg mener med, at det KAN blive for overdrevet for mig.

Når man så sætter -bananer -bananer -bananer -bananer

skal det så tolkes som at man er 4 gange så glad … eller at fingeren er gået i krampe og bare trykker og trykker -høhø Det er det jeg mener med, at det KAN blive for overdrevet for mig.[/quote:27ss731b]

hi hi ja der må jeg erklære mig enig (og jeg vælger med vilje ikke at bruge enig knappen, fordi i andre har haft så mange problemer med jeres smileys bagefter.)

Jeg er heller ikke tilhænger af at der kommer restriktioner på, men jeg valgte netop at skrive dette indlæg for måske at vække folks bevidsthed omkring hvordan jeg og måske også andre ser på det.

ja nu er det jo ikke måske mere, for kan se at flere folk er enige med mig :slight_smile:

Tror det har lidt at gøre med, at mange af os har i flere år har været på fora med smileys, og har vænnet os til at bruge en masse, både for hyggens skyld men også for at understrege meningen med en sætning. Det gælder i hvert fald for mig. -høhø
Hvor der på kattegalleriet ikke var mulighed for det, og det blev lidt trist synes jeg, kun med tekst.
Men det samme gælder da med de der tickers i folks underskrifter, det er da bare hyggeligt.

Dem synes jeg også der er aaaaaalt for mange af -sorry

Hej

Jeg giver også gerne mit besyv med. Nu er jeg ikke den mest aktive på diverse fora, men indimellem bliver det da til et indlæg, hvis jeg synes, at jeg har noget at bidrage med. Jeg er ikke den store bruger af smileys, som nogle måske har lagt mærke til.

Smileys kan sagtens bruges på en god måde til at understrege humor, men hvis smileys bruges for at understrege fx foragt eller uvenlige ord, kan det i mine øjne nemt kamme over. Ligeledes hvis man skriver noget mindre pænt og så forsøger at opbløde med en smiley, så kan det næsten komme til at virke ekstra provokerende.
Jeg går ind for positive smileys i moderat mængde :slight_smile:

Hilsner
Mariann

Synes det er festligt med smileys, men bruger dem ikke så meget selv.

Nogle gange er der dog smileys på over halvdelen af et indlæg… Så lægger jeg ikke så meget mærke til det skrevne, må jeg indrømme…

jeg er måske den eneste af den her mening, men jeg er bare såååå ligeglad om folk bruger 80 smileys i et indlæg eller 0 :smiley: