Bruger du kaffefløde?

Har svaret Ja.

Men det er kun sjældent, når det så er sagt, så har de lige fået i dag… Tror også det er en måned eller mere siden de sidst har fået…

(Zeus deler dog min yoghurt med mig hver morgen, så han får vidst det han skal have:-))

Jeg har altid startet mine killinger op på torskerogn med kaffefløde (er killingerne små ved opstart bruger jeg dog KMR).

Nej - efter min mening skal hverken hunkat eller killinger have “tomme kalorier”. De skal have alt, hvad de kan spise, men en fedtprocent som piskefløde er jeg ikke tilhænger af.

Hvorfor ikke, kan du ikke lide mælk eller ost eller smør? :slight_smile:

Ligesom mange katte er jeg laktoseintollerent. Dvs jeg kan ikke nedbryde mælkeproteinet og dermed ikke optage energien. I stedet ligger laktosen i tyndtarmen og danner bakterier som medfører luft i maven, diarré og kan medføre utæt tarm som medfører andre og mere ubehagelige ting.

Jeg prøver så vidt det er muligt, kun at give mine katte produkter som de ville spise i naturen.

Jeg leder stadig efter solsorte og musse dåsemad :wink:

Selvfølgelig er der nogle katte der kan tåle mælk - jeg synes bare ikke der er nogen grund til at give dem det :wink:

[quote=Roses mor;350235]
Selvfølgelig er der nogle katte der kan tåle mælk - jeg synes bare ikke der er nogen grund til at give dem det ;-)[/quote]

Men killinger skal jo altså have mælk - det får de også i naturen :slight_smile:

Ja selvfølgelig, det skal menneskebørn også.
Men vi har jo ikke brug for det når vi bliver voksne :wink:

daffy får nu og da en lille bitte skål med piskefløde, og det får han som forkælelse, trixie gider ikke sådan noget