Bryllupsgave - hvad skriver man i kortet?

Ja, jeg skal til bryllup ved en god veninde og hendes kæreste (der også er en ven). Men hvad skriver man lige i kortet til?

Tænker noget i stil med

Kære brudepar

Vi håber I får en fantastisk dag og er glade for at måtte fejre den med jer.

Det tegnede er jeres gave, og kan afhentes i Egå
Kærlig hilsen
Casper og Eva

De to tomme linier symboliserer det jeg ikke lige ved hvad vi bør skrive? Jeg vil gerne skrive brudepar fremfor Kirsten og KE, for at fremhæve anledningen

Noget a`la håber i får mange skønne år sammen…fyld selv mere på…

Må jeres liv blive ledet af jeres kærlighed til hinanden, må alle glade stunder fylde jeres hjerter - således at de problemer i vil møde - vil i møde hånd i hånd…

Something like that… evt…

Måske et lille digt eller citat der opsummerer følelsen/dagen? Der er så mange gode derude i Google-land :ok:

Det gav sig selv -tihi der blev ikke plads til mere end

Kære brudepar
Vi håber I får en fantastisk dag,
og er glade for at måtte fejre den med jer.
Kærlig hilsen
Casper og Eva

De vil nemlig ikke pakke gaver op på dagen, og har derfor bedt om at få dem i celofan, da jeg ikke synes en papkasse er så pæn -høhø har jeg tegnet et billede af deres gave, købt en ramme, og skrevet hilsenen på tegningen, som så er kommet i rammen og med bånd om :slight_smile:

Men mange tak for jeres forslag, især det Barky skriver er rigtig pænt synes jeg (og Casper) :slight_smile:

Det er fordi at jeg er sådan en skabs-romantiker… (Eller nowet… G )
Bare du ikke sladrer til dem som kender mig IRL… Hihi…

Barky - Det lover jeg -engel

I dag det store skridt I ta’r.
Jeg håber, rigtigt valgt I har :muhaha:

(pardon)

Jeg er nok lidt gammeldags men jeg synes det er pænere når der står Kærlig hilsen Eva og Casper :slight_smile:

Enig - men hvis det primært er Caspers venner, kan den anden vej rundt “forsvares” IMO :slight_smile:

Man kan jo skrive lige det man vil :slight_smile:

Jeg skrev et meget personligt kort til min veninde og hendes mand:)

Jeg synes du skal skrive lige det du føler for. Mit kort/brev blev meget langt, men min veninde blev rigtig glad for at jeg havde taget mig tiden til at skrive hvad hun og nu de betyder for mig og hvor glad jeg var på deres vegne.

Derudover ønskede jeg dem selvfølgelig alt godt i fremtiden.

Hvad tænker du når du tænker på de personer det drejer sig om?
Er der noget særligt, der får dig til at smile ved at tænke på de nu skal leve sammen resten af deres liv?
osv.

[quote=Eife;439649]
De vil nemlig ikke pakke gaver op på dagen, og har derfor bedt om at få dem i celofan[/quote]

Mon det var dem, der blev snakket om i Mads og Monopolet i sidste uge :?

Hvad med noget som:
”Må kærligheden guide jer gennem livet”

:hjerte:

Nogle gange er det klassiske og enkle det bedste.
Det ville jeg skrive, hvis mit hovede skulle vrides for at hitte på. Så lader jeg være.
Det er lidt som den modsatte situation, sådan ca: Hvis nogen har mistet deres kære pga ulykke eller sygdom etc, så lader jeg mig fortælle, at det, der varmer, er et enkelt “Må jeg kondolere”/“kondolerer”. Bare det.
Så et “Tillykke med bryllupet” er måske standard, men velment og enkelt. F.eks.

Jeg tror nu faktisk det er meget almindeligt - Nu ved jeg ikke hvad de snakkede om i programmet…

Men jeg kender flere som beder/har bedt om celofan-indpakning… :slight_smile:

Personligt synes jeg noget af charmen ved en gave går af, men jeg kan da godt forstå det kan tage lang tid at pakke +30 gaver op ved de kæmpe store bryllupper…

Jeg ville helt klart skrive et lille rim eller et af de romantiske citater fra biblen.

Piet Hein går man ikke galt med:

Husk at glemme bagateller.
Husk at nemme hvad det gælder.
Husk at elske, mens du tør det.
Husk at leve, mens du gør det.

Tak for alle jeres forslag - tror ikke de har været snakekt om i Mads og Monopolet? :?

Og de er vel vores begges venner, Kirsten er dog mest min veninde. Men jeg har altid lært at man skriver sig selv til sidst :slight_smile: Men det var et godt bryllup :smiley:

Det hedder “Casper og jeg” når du omtaler jer - men på skrift er det altid kvinden først, dvs. Eva og Casper :slight_smile:

Mette - Ok, det jeg mener er ikke hvad man bruger når man omtaler sig selv, men at når man f.eks. er flere om det, så skriver man altid sig selv sidst, f.eks. Nina, Thea og Eva, fremfor sig selv først eller sådan noget…