Bryllupsgaven - skitsen er endelig færdig!

Ja, det har taget nogle timer, men er virkelig tilfreds med den. nu skal ejg bare have malet den.

Hvad synes i?

Det er egyptisk og forestiller en halskæde som de gamle faraoer bar for at fortælle deres status men også for at nyde gudernes beskyttelse.

Hvor er den flot!
Det bliver spændende at se den med farver:ok:

[QUOTE=Theomilou;922135]Hvor er den flot!
Det bliver spændende at se den med farver:ok:[/QUOTE]

Ja jeg er også selv spændt. lækre stærke farver som netop kendetegner det gamle egypten og så naturligvis masser af guld - særlig indkøbt maling er selvfølgelig købt til lige præcis dette formål (og betalt et par gange :yikes:)

Wow hvor ER den flot!

Jeg glæder mig også til at se den med farver på. Guld og lapis :smiley:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;922180]Wow hvor ER den flot!

Jeg glæder mig også til at se den med farver på. Guld og lapis :D[/QUOTE]

Mange tak. Jeg har er billed jeg skal male efter (også det jeg har skitser efter) for at ramme de rigtige farver da også farverne havde bestemte betydninger alt efter hvordan man brugte dem, og så vidt jeg husker er der ikke brugt lapis til netop denne halskæde.

Det er iøvrigt et billed af en ægte halskæde fra faraonernes tid i det gamle Egypten :wink:

Spændende!
Har du forsøgt dig med denne metode før? At lave en skitse og derefter male ovenpå?

Jeg er ret god til at tegne i hånden, men forfærdelig til at male og har derfor haft forsøgt mig med at gøre det på samme måde.
Men først havde jeg problemer med at male blyantstregerne over …
Dernæst måtte jeg indse at skygger/nuancer osv. i maling bare ikke er min stærke side (men øvelse gør selvfølgelig, hvis ikke mester, så bare marginalt bedre).

Jeg tror de bliver rigtig glade for den personlige gave, det er så fint! :slight_smile:

[QUOTE=MissPil;922244]Spændende!
Har du forsøgt dig med denne metode før? At lave en skitse og derefter male ovenpå?

Jeg er ret god til at tegne i hånden, men forfærdelig til at male og har derfor haft forsøgt mig med at gøre det på samme måde.
Men først havde jeg problemer med at male blyantstregerne over …
Dernæst måtte jeg indse at skygger/nuancer osv. i maling bare ikke er min stærke side (men øvelse gør selvfølgelig, hvis ikke mester, så bare marginalt bedre).

Jeg tror de bliver rigtig glade for den personlige gave, det er så fint! :)[/QUOTE]

Ja, jeg har altid malet på den måde, først en skitse og derefter maling. Skitsen er dog i dette tilfælde markant mere gennemtrængende i stregerne fordi det er skrylmaling jeg har valgt til dette projekt - istedet for de vante akvarel-farver - da det giver stærkere farver.

Den er bestemt flot, den kan du godt være stolt af :smiley:

Det kunne være jeg skulle prøve at give det en chance til i så fald…
Dejligt at høre at det i hvert fald kan lade sig gøre. :slight_smile:

Mange tak :smiley:

[QUOTE=MissPil;922259]Det kunne være jeg skulle prøve at give det en chance til i så fald…
Dejligt at høre at det i hvert fald kan lade sig gøre. :)[/QUOTE]

Hvis du vil gøre det nemmere for dig selv - med henblik på at skjule stregerne - så vil jeg helt klart anbefale olie- eller akrylmaling. Det er begge to "tung2 maling så det dækker meget nemmere end akvarel som er en meget vandbaseret farve, dvs. den bliver nemt meget tynd i farven.