Budget på rejsen

Ja, i mine ivrige undersøgelser af priser på billeje, flyrejser og hoteller, slog det mig, at jeg egentlig ikke har et billede af, hvor meget/lidt vi skal sætte af til de følgende poster;

  • Mad
  • Benzin

Skal siges at turen går til USA og vil komme til at vare 5-6 uger (når vi engang kommer der til :ups:).

Håber I vil dele jeres erfaringer på disse punkter :kryds:

Jeg mener jeg har skrevet om det et sted. Skal se om jeg kan finde det.
Ellers er det at finde hoteller på nettet og lave ca. pris (sørg for at bo lidt udenfor byerne) og gange med dage. KM, regn km ud på ruten, dertil kan du bruge Rand McNally. Hvad der køres på liter (skyd på 10 km hvis det er en fed bil) og finde prisen på nettet for benzin (som er gallon dvs 3,8 liter).
Mad - den er lidt svær, jeg kan ikke huske det. Find nogle restauranter på nettet og se hvad en normal middag koster, og hvad morgenmad koster. Og køb ellers en køletaske så man selv kan lave frokost, hvis man er ude i “nowhere” og kan iøvrigt spare den vej.

[quote=Denise;337223]Jeg mener jeg har skrevet om det et sted. Skal se om jeg kan finde det.
Ellers er det at finde hoteller på nettet og lave ca. pris (sørg for at bo lidt udenfor byerne) og gange med dage.[/quote]

Men jeg mener madbudgettet? :tihi: Hotellerne regner jeg med at have nogenlunde styr på… :slight_smile:

Madbudget: kommer jo an på hvor I har tænkt jer at spise :stuck_out_tongue:

Man kan købe billigt ind i f.eks. Costco og selv lave mad.
Man kan også købe billigt fastfood.
Men man kan også sagtens komme af med mange penge :slight_smile:
Hvilken slags mad har du forestillet dig at I skal leve af?

FDM kan hjælpe dig med pris på bil + benzin

Et slag på tasken ville jeg regne med 100$ om dagen, men det er i 3-år gamle priser, f.eks. 20 til morgenmad, 50-60 til aftensmad og resten til frokost hvor man selv kan købe ind i stedet for at fare på restaurant hele tiden.

[quote=Nevadaisy;337227]Madbudget: kommer jo an på hvor I har tænkt jer at spise :stuck_out_tongue:

Man kan købe billigt ind i f.eks. Costco og selv lave mad.
Man kan også købe billigt fastfood.
Men man kan også sagtens komme af med mange penge :slight_smile:
Hvilken slags mad har du forestillet dig at I skal leve af?

FDM kan hjælpe dig med pris på bil + benzin[/quote]

Jeg regner med, at vi vælger en blanding af at lave noget selv, gå på diners og/eller restauranter eller købe nogle billige sandwiches til frokost og sådan noget :slight_smile: Da vi var i New york fandt vi et sted, hvor New Yorkerne selv købte deres morgenmad (Der var masser frisk frugt, kæmpe muffins og meget mere), det var meget billigere end at gå på café ell. morgenmadsrestauranter - selvom det nu også skulle opleves :savle:

Tør skisme ikke spørge FDM… :S Fik en prisidé fra dem over fly (kbh.-san fransisco, san fr.-NYC og NYC-kbh. og billeje og hotel i NYC = 52-55.000 -what :besvimer:
Har selv fundet samme flyrejse(r) og 7 dages hotelophold i NYC OG rejseforsikring (som ikke var med i deres pris) for ca. 22.500,-:thumbup:

Men kan se at 1 gallon koster lige over 4$ = 5,8,- pr. liter. Og hvis vi tager Denises idé om 10 km/ltr. Så er det jo okay, vil jeg mene. Ca. 38 km. for 22,-

den der fly billet kan du også finde billigere…
Vi skal give knap 7000 kr for Kbh - San fran og LA - Kbh. Den pris bør være billigere når LA skiftes ud med NY.

Og en indenrigs billet i usa kan fåes til knap 2000 kr på tværs af USA så vidt jeg husker… :slight_smile:

Så er der relativt meget tilbage til hotel i NY og rejseforsikring :wink:

Sjovt du ikke fik et brugbart svar ved FDM :?

Vi har bestilt vores rejse igennem dem og har tjekket alle priser og kan ikke gøre det billigere selv…medmindre vi vil bo dårligere end FDMs forslag og det vil vi ikke for det har jeg prøvet i USA og gør det aldrig igen.
Vores flybillet hamborg/LA og San fran/hamborg kostede 5.000 kr.

Vi regner med 80 dollars om dagen til mad i gennemsnit, men vi skal nogle dage spise ved mine venner i USA og det betaler vi ikke for og ved nogle af hotellerne er der morgenmad med i prisen.

Forresten skal du huske på at der er forskel på at købe rejsen som en pakkerejse og så selv stykke den sammen, men det har du vel tjekket :slight_smile:

[quote=Nevadaisy;337910]Sjovt du ikke fik et brugbart svar ved FDM :?

Vi har bestilt vores rejse igennem dem og har tjekket alle priser og kan ikke gøre det billigere selv…medmindre vi vil bo dårligere end FDMs forslag og det vil vi ikke for det har jeg prøvet i USA og gør det aldrig igen.
Vores flybillet hamborg/LA og San fran/hamborg kostede 5.000 kr.

Vi regner med 80 dollars om dagen til mad i gennemsnit, men vi skal nogle dage spise ved mine venner i USA og det betaler vi ikke for og ved nogle af hotellerne er der morgenmad med i prisen.

Forresten skal du huske på at der er forskel på at købe rejsen som en pakkerejse og så selv stykke den sammen, men det har du vel tjekket :)[/quote]

Har bestilt Rand Mcnally Road Atlas til at planlægge ruten ud fra :slight_smile:
Tror også de 100$/dagen er lige i overkanten, men hellere for meget end for lidt :wink:

Tjah. Kan jo være de havde besvær med det, fordi rejsen først skal foregå om 2 år :venter: Men bad bare om et overslag på de ting jeg har nævnt ud fra priserne dags dato… Syntes da også det var helt vildt!

Mht. tror jeg, at vi sætter 5-600,- til hver aften… Nogle aftener bliver det så nok billigere andre dyrere, hvis det er et sted vi vil blive et par dage og slappe af, se nogle seværdigheder. Så må det jo gerne lidt bedre standard end et motel…

Fly skal vi give i alt 9600,- for inkl. indenrigsfly for os begge. Dk-USA-DK koster ca. 8000,-.

Prøv lav samme søgning fra Hamburg :slight_smile: En togbillet til Hamburg er til at betale sig fra og koster helt sikkert ikke over 4000 som er forskellen mellem din og Nevadaisys pris :slight_smile:

Enig og så betyder det også meget hvornår man tager afsted. Vi ville egentlig have været afsted en uge senere, men en flink person ved FDM gjorde os opmærksom på at vi kunne spare 2.000kr per flybillet ved at rejse en uge tidligere, så det valgte vi så.