Bulder og brag

ER jeg den eneste der ELSKER tordenvejr?

Jeg har siddet og nydt det hele natten. Misserne har været lidt forvirrede… Ib tro’de vist han sku’ fotograferes da det lynede mest :klapper: Han sad og kiggede og forventede helt tydeligt at der skete ET eller andet fra min side… :tihi: De andre har bare kigget ud af vinduet når det var vildest…

Og hvor ER det dog skønt at få luften renset med sådan et gedigent regnvejr. Sommer og varme er skønt, meeeen der skal osse vand til.

Jeg er også vild med tordenvejr, men jeg sov fra det meste denne gang. Kan godt huske svagt at der var noget med nogle bulderbrag, men jeg vågnede ikke rigtigt. Først da det næsten var væk igen, vågnede jeg. Men nu kan jeg høre det så småt buldre igen i det fjerne :thumbup:

Da jeg var barn, blev vi altid vækket, hvis det tordnede om natten. Vi boede i stråtækt og vi unger havde et værelse helt oppe under taget. Så min mor vækkede os altid og så lavede hun pandekager. Det var så spændende at komme op midt om natten og få pandekager, mens det buldrede og bragede udenfor. Nok derfor jeg synes det er så hyggeligt den dag i dag :smiley:

Jeg haaaaader tordenvejr - men vi har også haft nogle uheld i familien i forbindelse med det…
Når det så er sagt, så er jeg bare så glad for alt det regn, som er kommet - min have trængte i den grad … og det rullegræs som blev lagt torsdag skulle ellers have været vandet - så jeg er happy happy :smiley:

Jeg bryder mig ikke om tordenvejr…glemmer ikke engang da jeg var barn og sad med min fætter og spillede kort lige pludselig 10 meter fra os slog lynet ned i vores pæretræ og det spintrede…OMG! et chok…vi kom i øvrigt også op om natten :slight_smile:

Tordenvejr er ikke lige min kop te. Jeg kan sagtens se at lyn er flotte at kigge på, men jeg bryder mig ikke om det alligevel. Hvis jeg vågner til lyden af tordenvejr står jeg gerne op, og venter på at det er ovre igen inden jeg går i seng.

Een gang, da jeg var teenager, slog et lyn ned i kirken om natten i den by mine forældre bor i. Der er vel maks 100 m hen til mit gamle værelse derfra, og jeg vågnede med et sæt, for braget var voldsomt højt! Min printer tændte sig selv. Den stod under mit skrivebord, og begyndte pludselig det lysshow, som kommer hver gang den startes. Lyset bevægelede sig, og jeg var bare sikker på at det var ild! Printeren brændte sammen den nat, selvom lynet ikke slog ned i vores hus, der kom dog ingen brand. Men pyh, hvor blev jeg forskrækket!

jeg ELSKER tordenvejr - jo vildere jo bedre! :smiley:

… i hvert så længe jeg ikke skal ud i det! :tihi:

Synes det er et af de mest imponerende naturfænomener, og især efter jeg sådan har fået en del undervisning i det på HTX, så er det kun blevet endnu mere spændende! :slight_smile:
Og så har jeg som barn altid lært at tordenvejr hos mine bedsteforældre var = hygge, tændte stearinlys, sidde og drikke hjemmelavet saftevand og spise nybagte boller og mine bedsteforældre der fortalte historier fra “den de var børn” :slight_smile: De lukkede nemlig for hovedafbryderen på støm på deres lille gård, når det tordnede og så skulle man jo lave et eller andet - og så hyggede vi os :slight_smile: det er et af de klareste minder jeg har fra mine bedsteforældre! :slight_smile:

Bragene er ok, men lynene :frowning:
De er såmænd pæne, men de er skræmmende pga den kraft de har. Ødelæggende og dræbende.

Jeg elsker det !!! … og det var godt nok nogle mega brag vi fik i nat !

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1103018]ER jeg den eneste der ELSKER tordenvejr?

Jeg har siddet og nydt det hele natten. Misserne har været lidt forvirrede… Ib tro’de vist han sku’ fotograferes da det lynede mest :klapper: Han sad og kiggede og forventede helt tydeligt at der skete ET eller andet fra min side… :tihi: De andre har bare kigget ud af vinduet når det var vildest…

Og hvor ER det dog skønt at få luften renset med sådan et gedigent regnvejr. Sommer og varme er skønt, meeeen der skal osse vand til.[/QUOTE]: Jeg elsker også tordenvejr og er fuldstændig imponeret over de de fantastiske lyn! Desværre deler min katte ikke min interesse så er jeg vågen. ta’r vi en hyggetur!

Cats og Conni

Har det tordnet i nat???
Det beviser hvor tungt jeg sover… Jeg bor 6 km fra Trekkie, og jeg har intet hørt…

Jeg er ikke som sådan bange for tordenvejr, men jeg har stor respekt for det… Har oplevet et lyn der slog ned få meter fra hvor jeg stod, det var ret skræmmende - lyden kom næsten får lynet. Siden dengang har jeg altid været indendørs med alt lukket, når det tordner…
Som barn var jeg panisk i torden, men det gik over da jeg var ca. 14-15 år…

Men ja, det har frisket dejligt op i luften, i går var ret trykkende til sidst…

Jeg hader det!

Har heldigvis intet hørt i nat…

[QUOTE=louiseogbuster;1103059]Har det tordnet i nat???
Det beviser hvor tungt jeg sover… Jeg bor 6 km fra Trekkie, og jeg har intet hørt…

Jeg er ikke som sådan bange for tordenvejr, men jeg har stor respekt for det… Har oplevet et lyn der slog ned få meter fra hvor jeg stod, det var ret skræmmende - lyden kom næsten får lynet. Siden dengang har jeg altid været indendørs med alt lukket, når det tordner…
Som barn var jeg panisk i torden, men det gik over da jeg var ca. 14-15 år…

Men ja, det har frisket dejligt op i luften, i går var ret trykkende til sidst…[/QUOTE]

Forresten - en gang for mange år siden, dengang jeg havde et 56K-modem il internettet, der kørte via telefon-ledningen. Det blev brændt af i et tordenvejr… Selve computeren eller min telefon skete der intet med - men modemmet røg sig en tur…

Jeg har også mistet et modem + et bundkort i computeren til tordenvejr :slight_smile:

Her på Fyn har der ikke været så meget som ekkoet af et tordenskrald eller skyggen af et lyn, solen skinner, og det er lummert. Men det bliver det også hos jer, når vandet begynder at fordampe igen :muhaha:

Jeg vil også have tordenvejr :hmpf:

[QUOTE=galath;1103064]Jeg har også mistet et modem + et bundkort i computeren til tordenvejr :slight_smile:

Her på Fyn har der ikke været så meget som ekkoet af et tordenskrald eller skyggen af et lyn, solen skinner, og det er lummert. Men det bliver det også hos jer, når vandet begynder at fordampe igen :muhaha:

Jeg vil også have tordenvejr :hmpf:[/QUOTE]

Så er det derfor jeg intet har hørt :wink: Synes dog bestemt her er mindre lummert nu end i går aftes :slight_smile: Og har har da regnet lidt :slight_smile:

Ja, det var også forkert at mig at skrive “her på Fyn”. Skulle have skrevet her i Odense. Eller måske bare her på min vej, for der er ikke kommet så meget som en dråbe vand :frowning:

Enten har det ikke tordnet her i Skanderborg, eller også fik vi lidt for meget rødvin i aftes, til at vågne ved det. Herhjemme ELSKER vi tordenvejr…og det må gerne være meget vildt :slight_smile:

Så har du sovet godt.
Her er DMI’s opgørelse for døgnets første 9 timer - og Skanderborg ligger lige midt i det hele… :smiley:

Vi har haft regn, men ikke torden. Det er gået pænt udenom det sønderjyske :slight_smile:

[QUOTE=FinnFrode;1103075]Så har du sovet godt.
Her er DMI’s opgørelse for døgnets første 9 timer - og Skanderborg ligger lige midt i det hele… :smiley:

[/QUOTE]

Ergo fik vi for meget vin…ha ha

Her i Albertlund er der ikke kommet så meget som en dråbe vand ej heller bulder og brag.

Vi tænger til vandet, så det må gerne snart kommer forbi. Men bulder og brag må gerne blive hjemme. Jeg er så ræd for begge dele. Ved ikke helt hvorfor.