Bule ifm neutralisering

Vores lille Lulu blev neutraliseret i tirsdags.
Sår ser fint og helt ud, væsker ikke, men hun har en lille bule ved siden af.
Læste at det kunne ske ifm. indvendig syning- kan i bekræfte dette ?

Hun virker ikke øm, leger og spiser normalt osv, men har ikke lige oplevet det hos vores andre hunkatte.

Det havde min Mercedes også, det er ret normalt, men ellers tag billede af det og send til din dyrlæge, det gjorde jeg

1 Synes om

Det har jeg indimellem også haft en enkelt med :slight_smile:

1 Synes om

Er det det, der er en reaktion på stingene? Det afhænger nok også af, hvor stor bulen er. Min første hunkat fik også en bule, men det viste sig at være væske, og det endte faktisk med, at hun måtte opereres om. Men det var også en stor bule. Hvis det bare er en lille hævelse, er det nok “bare” overfølsomhed.

1 Synes om

Ikke så stor- ca 1 cm i diameter, vil jeg gætte på.
Vi holder øje og ser det lige an ellers må de tjekke hende igen.

2 Synes om

Lige en update.
Lulu er helet fint og bulen er stort set væk nu. :smiley:

3 Synes om

Vores killinger har dem jævnlig i forbindelse med neutralisering, de forsvinder ret hurtig igen.

Hvis den ikke er rød, varm og væsker, så skal den nok forsvinde igen :slight_smile:

1 Synes om

en af mine 3 piger i a-kuldet som blev neutraliseret havde også nogle meget store “buler”, faktisk så store at jeg blev i tvivl om det var “normalt”.
Dyrlæge forklarede at det var relativ normalt at killingerne var overfølsomme overfor suturen og derfor udviklede disse buler. Jeg fik forklaret at de ville gå væk af sig selv i løbet af uger eller måske mdr.

Men det har du jo så allerede konstateret :slight_smile:

2 Synes om

Ja, studsede jo også lidt, for havde ikke set det før- har da fået fikset 5 hunkatte de seneste år- de sidste 2 var jo så voksne katte, men Belanna havde ingenting.