Bule på hagen, stik eller byld?

Har lige opdaget en lille “bule” på/under Vívils hage (det er ALTID i weekenden :dokdok:)

Hvordan kan jeg se/mærke forskel på hvad det er? jeg lagde ikke mærke til den, da jeg kom hjem så tror at han har været i gang med et insekt :venter:

Jeg kan ligesom se et lille stik eller noget der ligner et stik. Han virker heller ikke påvirket af det overhovedet…ville en byld ikke gøre ondt når jeg rører ved stedet? :øhmm:

Åhja, det er typisk det er i weekenden!

På hagen … kan det være akne? :gruble:

Hvor stor er den?

synes ikke det ligner akne, bulen er ca 1cm vil jeg tro

Nej, okay … det er måske lige stort nok til at være akne, hvis han ikke plejer at have det.

Har du mulighed for at tage hans temperatur?
Ved feber er det nok en byld der skal til dyrlæge nu, men hvis der ikke er feber så er det måske bare et insektbid/-stik…

Min erfaring er at det dælme gør ondt på dem når de har en byld :slight_smile:

hmm…kan være jeg har et termometer et sted…men han virker nu ikke varm eller sløj…tænker også at det burde gøre ondt ved en byld…har prøvet at trykke på den uden nogen reaktion fra ham :øhmm:

Du må ikke trykke på den! HVIS det er en byld, gør du det meget værre :frowning:
Men hvis han slet ikke er øm, er det nok et stik af en art :slight_smile:

[QUOTE=Theomilou;1187416]Du må ikke trykke på den! HVIS det er en byld, gør du det meget værre :frowning:
Men hvis han slet ikke er øm, er det nok et stik af en art :-)[/QUOTE]

Ok, “trykke” skulle ikke tages alt for bogstaveligt :slight_smile: men tak :slight_smile: jeg prøver at se hvordan han har det i morgen :slight_smile: lige nu render han rundt på altanen, efter at have spist en hel masse vådfoder, så helt galt kan det ikke være :tihi:

Nej, det lyder ret tilforladeligt.
Var det mig, ville jeg dog tjekke temperaturen, hvis du da har et termometer liggende. :slight_smile:

Sådan her så min Krummelure pludselig ud for nylig. Og det var lige pludselig. Jeg er ret sikker på, det var et bistik eller måske mere sandsynligt et humlebistik - dem bærer han rundt på i munden :dokdok: Han var slet ikke påvirket af det, og han reagerede heller ikke på, at jeg rørte ved ham. Det forsvandt ret hurtigt igen, men det fremgår vist også af tråden.

kan ikke finde termometeret…tror det er i en kasse i kælderrummet…men holder øje :slight_smile:

En lille update :slight_smile: jeg kan nu næsten ikke mærke eller se bulen mere :smiley: derimod kan jeg tydeligere se et lille “stik-sår”, så det har nok været et insekt.
Havde han lignet “pelikanen” mere havde jeg nok ikke været så bekymret i går, men det var som en konsentreret lille kugle. Men nu er den næsten helt væk, så jeg må bare holde mere øje med ham når han slår insekter ihjel på altanen :tihi:

Når jeg vasker skålene i opvaskemaskinen får mine MCO sådan en bule. Det kan være en art kontakt eksem - det har ikke generet dem, da de havde det (nu vasker jeg i hånden så det er væk) - kun Tara der kradsede hul i det og fik en sekundær betændelsestilstand pga det

Jeg har ikke opvaskemaskine, så det er nok ikke det :slight_smile: Men er på udkig efter nye skåle, da jeg synes at Flykra har tendens til acne. Det er metalskåle de har p.t.