Min 12årige kastrat ( NFO ) har i længere tid haft en bums i højre side ca 5 cm mellem bagbenet og rygraden. Den vædsker og i starten trykkede jeg den jo bare ud og tænkte den forsvinder - og da gang jeg jeg havde ham til dyrlægen i anden forbindelse fik han et skud “noget?” Og bumsen forsvandt…
Så gik der måske et 1-1½ år og den kom igen. Da jeg en dag alligevel havde ham dernede sagde jeg at nu havde han fået sådan en igen om ikke han kunne få et skud mere for det havde jo virket så fint sidst. Og han fik det… Men denne gang hjalp det ikke… Og han er begyndt at få flere nu. Den oprindelige er der stadig den er stor og hård ( - og vel nærmest som en byld nu ) den vædsker ind i mellem og hans pels i området er helt fedtet og klam - jeg forsøger at holde ham så ren som muligt, men det er lidt svært, fordi den ligesom ikke kan tømmes helt. Og jeg kan jo heller ikke lide at gøre ham ondt…
Sidst jeg havde ham med dernede, sagde jeg at indsprøjtningen ikke havde hjulpet noget så om hvad jeg kunne gøre for at få den væk - og der blev kigget på ham og gryntet lidt, men jeg fik intet svar… Så jeg spurgte igen, men der kom stadig intet svar…
Jeg er ellers super glad for min dyrlæge, men lige her er det nu lidt irriterende at jeg ikke ved hvad jeg skal stille op. :? For den er jo øm og jeg må tilstå jeg har svært ved at lade den være når jeg ser der er noget som kan trykkes ud - tænker at det er bedre jeg tager så meget jeg kan på et stykke papir og desinficerer området bagefter - end at den bare får lov at poppe åben af sig selv og smatte ud i hans pels…
Ingen af de andre katte der har været i mit liv har haft bumser på den måde - så jeg står uforstående overfor hvad det mon kan være og hvordan jeg kan afhjælpe det, hvis det er muligt…Er der nogen der kender noget til dette fænomen og om hvad man evt. kan gøre, nu dyrlægen ikke rigtig har noget bud - hvis han havde havde han vel sagt noget…?