Burgardiner og gardinspiraler

[quote=mea culpa;377270]Den nemme - og dyre :slight_smile: løsning, køb en sturdi :D:D

KH
Linda[/quote]

Jeg kan godt se fordelen for udstilleren - og måske katten - med en sturdi.
Men jeg synes ikke den er særlig publikum venlig, og så fylder de meget - ofte langt mere end et enkelt bur f.eks. ( hvis man kun har en kat med). Som vi så i Belgien så var et af pladsproblemerne netop de ofte store sturdies folk havde med.
Jeg synes personligt det er sværere at se kattene i de fleste sturdi og det synes jeg selv er et handikap.

Og så synes jeg ærligt talt selv det er lidt sjovt at skifte baggrund til mine katte ( i.e. forskellig farvede gardiner) ind imellem.

Teresa

[quote=Teresa Guldager;377326]Jeg kan godt se fordelen for udstilleren - og måske katten - med en sturdi.
Men jeg synes ikke den er særlig publikum venlig, og så fylder de meget - ofte langt mere end et enkelt bur f.eks. ( hvis man kun har en kat med). [/quote]

Der er så mange “almindelige” bure, der ikke er publikumsvenlige. Hvor mange udstillere fylder ikke deres bure med diverse kattesenge/huler, som kattene kan gemme sig i? Mange katte gemmer sig også bag gardinet størstedelen af dagen. Og så er der alle de bure (også enkeltbure), hvor gardinerne fylder så meget, at man kun lige kan se lågen - og hvis burgardinet så endda er mørkt, kan man alligevel ikke se, om der er en kat i buret :frowning:

Jeg synes ikke, sturdier er specielt pæne - eller specielt publikumsvenlige (min har dog plasticlåger, så der er langt bedre kig til mine katte end til mange, der bliver udstillet med gardiner - men jeg synes bare, at argumentet fra udstillere med f.eks. dårlig ryg, som næsten ikke kan sætte et burgardin op uden hjælp, er bedre. For alt andet lige har en udstilling behov for udstillere til 250 pr. kat, før publikum til 35 pr. voksen overhovedet gider komme :slight_smile:

Man må heller ikke bruge sturdies i alle de danske hovedklubber, så vidt jeg ved. Mener kun det er 2 af dem.

De er tilladt hos Racekatten året ud :slight_smile:

Det er 2 udstillinger, det kan jeg jo ikke bruge til noget, hvis jeg går ud og bruger 1500 på en sturdi :slight_smile:

Ikke at det overhovedet er aktuelt, ville bare nævne det for dem der ikke vidste det, så de var forberedt.

JYRAKs formand har en, så går ud fra at det er tilladt der i fremtiden også :slight_smile:

Det vil så sige, at 3 ud af 4 FIFé hovedklubber tillader dem minimum resten af 2010 :slight_smile: Og derudover tillader Viking Cats dem - og så er der alle de andre ting, en sturdi kan bruges til (som f.eks. hvis man har en kat, der kortvarigt skal skåne sit ben).

Selvfølgelig skal man ikke købe en sturdi for udelukkende at bruge den på udstilling, men det kender jeg heller ikke nogen sturdi-ejere, der gør :slight_smile:

Nu har jeg besluttet mig for at sætte bukseelastikker i mine gardiner og sætte en krog i hver ende. Så ser vi om jeg kan fungere med det. Og så smuttede jeg da lige forbi og købte noget nyt stof også - bare til bund og top. Mit sorte var simpelthen for mørkt og kattene blev helt væk derinde.

Så nu er vi ude i noget sommerligt retro-mønster :yah:

Spændende :thumbup: