Burgardiner

Jeg skal til og igang med et nyt projekt som hedder burgardiner:tihi:
Men er der nogen der kan sige mig hvad målene skal være når de skal kunne passe til både danske og udlanske udstillinger?:?

Og er der et bestemt slags stof som er bedre end andre? jeg mener f.eks. kan satin godt være temmelig eletrisk :S

mvh Hanna

Bare ikke velour. Det ser så “billigt” ud synes jeg, og så er det et mareridt at sy i :S

Hvad er det nu det hedder, det der stof som ikke krøller? Viskose?

Jeg endte med at købe sådan noget sportsagtigt elatisk stof, det var ikke det nemmeste at sy i, men da overkommeligt for selv en nybegynder som mig, og så krøller det ikke! :ok:

Ser sådan ud

okay så jeg skal helst undgå veluor, finde noget der er nemt og sy i og som ikke krøller - her med skrevet bag øret:ok:

Men hvad med burmålene :?
er det 4 (bag og side stykker ) a 80x 70
bund på 1.5x 70 eller??

Jeg kan desværre ikke hjælpe med de tyske burmål, men jeg mener at de er 10 cm højere end vores.

De tyske burmål er 70 x 70 x 70 cm for et enkelt bur og 70 x 70 x 140 cm for et dobbeltbur.

Og de danske er 60 x 60 x 75 for et enkeltbur og 60 x 60 x 150 for et dobbeltbur.

Så 70 i brede og højde, og 150 i længde… :slight_smile: Så har du noget der duer til både danske og tyske :slight_smile:
Og hellere lidt for lange end for korte - nogle af de tyske er nu altså en anelse længere end de 70 cm der er opgivet :slight_smile:

Husk på at de tyske bure ofte er opstillet så bagsiden vender ud mod publikum. Syr du siderne sammen med bagsiden - så er det ikke så smart i Tyskland - eller ander steder hvor der bruges samme opstilling.

De fleste af mine burgardiner er enkelstykker - to sidestykker og et bagstykke. 70 høje - ca. det dobbelte af burbredde - løbegang i toppen med bred elastik der kan trækkes og derved nemt tilpasses alle mål

Ja, det første billede jeg viser er fra en Tyskudstilling…

Jeg gør som Lis, har to side stykker og et bagstykke - og skal jeg så bruge det til et enkelt bur med gardin på alle tre sider, så bruger jeg et side stykke, og så bagstykket til et sammenhængende side- og bagstykke :slight_smile:
(Og lægger bund og top dobbelt) :slight_smile:

Tak nu har jeg i hvert fald fået købt noget stof, så vil tiden så vise hvad det bliver til :tihi:

Du må endelig vise dem frem, når de er færdige :slight_smile:

Ja Hanna vi vil se det færdige resultat :wink:

Hehe det må I også gerne :D- og jeg kan lige så godt sige med det samme at, jeg er ikke særlig kreativ anlagt så jeg har hyret min mors meget kreavtive veninde:tihi: :pote:

Melder mig lige på banen men med endnu et spørgsmål.:?
Jeg har netop syet burgardiner og skal snart til min allerførste udstilling. Jeg har dog ikke lavet det med løbegang men købt sådan nogle “gardinklemmer”
( ved ikke hvad de hedder )Klemme i den ene ende og "åben"krog i den anden ende til at hænge det op med.
Hvad med det som hænger ned under buret til at skjule alle ens medbragte sager. Hvad måler det?