Buster er skidt - igen

Onsdag morgen havde en af kattene diarre, det viste sig at være Buster. Siden er det blevet mere fast, dog meget ildelugtende.

Jeg har givet ham kvalmestillende, og Mirtazapin - som er appetitstimulerende - så han spiser normalt og kommer med det samme jeg begynder at finde noget frem.

Torsdag startede jeg op med Zoolac - siden fredag har jeg så også givet Prokolin+.
Samtidig fodrer jeg med W/D og Gastro Intestinal som tørfoder - og så det sædvanlige vådfoder.

Han er noget mat, det er dog lidt beroligende for mig at han spiser fint.

Jeg ville også give Loxicom, men det jeg havde var over 14 dage for gammelt ift hvornår jeg tog hul på den.
Fik fat i dyrlægen, og der er en recept på vej i posten.
har valgt at give det gamle i ventetiden ud fra tanken om at det højest ingen effekt har. Gav ham for en time siden, og derefter tørfoder. Han har siden været i haven, og ligger lige nu i min stol, og er meget omhyggelig med søndagsbadet :slight_smile:
De sidste to dage har han primært ligget i sin nullerput i vindueskarmen, over en tændt radiator.

Nu har jeg også ondt i maven, af ren og skær bekymring. Så syg som han har været i maj, så er det vel også naturligt…
Lige så højt man elsker de kræ, lige så ondt i maven får man når de ikke er på toppen.
Og efter at Buster har haft bugspytkirtelbetændelse er jeg endnu mere obs på selv det mindste.
Den ene dag synes jeg alt er galt og at jeg nok snart skal sige farvel - sådan er det i dag - andre dage tænker jeg at han bliver rigtig gammel, og ikke “kun” de 13 han er nu.

Rigtig god bedring til Buster, han skal da have mange år tilbage, den skønne dreng :ok:

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::

Rigtig god bedring med Buster :hjerte:

Håber det bedste for Buster :kryds::kryds::kryds:

God bedring til ham! Bugspytkirtelbetændelse er ikke vores favoritdiagnose, så ekstra mange positive bølger til ham.
VH
Susanne

Tusind tak allesammen

Fup havde jo ½ år med splatmave…alle prøver lå indenfor normal…og det var i øvrigt ikke første gang med en længere mave tur…det endte da jeg gik fra Hills over til RC…2 dage, så var han ok …
kunne det være sådan noget der spiller med …?

Åh altså. Buster, nu må du lige tage dig sammen og bliver bedre :hjerte:

Ved hvor hårdt det er, så du får lige et :kram:

(Jeg havde gevaldig succes med RC Gastro Intestinal, da Guccis mave var slået i stykker under hans sygdomsforløb)

1 Synes om

Har også besluttet at nu står den på Intestinal i tørfoder i et par dage.
Han får til tirsdag, ellers er det til tjek ved dr dyr.

Ved at jeg måske burde tage af sted i morgen. Har dog selv to aftaler på sygehuset, den ene en undersøgelse jeg har forberedt mig på i 6 dage.

Bliver det akut tager jeg selvfølgelig af sted.

Der er jo bare lige det med at han er tydeligt mærket af det.
Eneste ændring jeg kan komme i tanke om er at kattene tirsdag fik den grønne Topic fra Tyskland for første gang.

Stine fejler heldigvis intet.

åhhh…hvaerdetnu der er i den grønne…er det ikke fed oksekød…ser lige om der er en i toplaget

herzhaftem wild und leber …står der

Han har smagt det før, da jeg sidste år fik fat i et par dåser. der skete der ikke noget med maven.
Håber det bare er det, så der snart komemr ro på med ordentlig foder og kosttilskud

Håber han har fået det bedre :kryds:

Han virker mere frisk her til morgen. Ikke meget, men helt klart til den gode side.
Satser på at det er Loxicom og massive mængder Prokolin og Zoolac der hjælper.
Han spiser stadig gerne.

3 Synes om

Jeg krydser alt, hvad krydses kan, for Buster. :kryds:

Vi smutter til dyrlæge i morgen og bliver tjekket - det synes de er en god idé med Busters sygehistorie.

Både i går og i dag har han haft uheld med afføringen, den stakkel.
Han er heldigvis kvikket op fra i går, kan jeg mærke.

Krydser også fingre for jer :kryds: det er frygteligt at have en syg kat så håber dyrlægen kan hjælpe

Så har vi været ved dyrlæge.
buster tog det som sædvanlig i stiv pote, bortset fra at jeg skulle ridses da der blev tager blodprøver.

Det var en ny dyrlæge vi ikke kendte i forvejen.
Hun og jeg var enige om at mønstret i symptomerne ikke tyder på bugsytkirtelbetændelse, men derimod maveonde af en slags - på regningen står der tarmbetændelse.

Der blev taget basis blodprofil der var dog en fejl i målingen, så de skulle køre den ene igen - den sagde LOW til alt med røde og hvide blodlegemer, det virkede ret mistænkeligt.
Nyrer og lever var helt normale.
Venter nu på at dyrlægen ringer med svar på de prøver de måtte køre igen.

Buster er tilfreds med at være hjemme igen, men langt fra tilfreds med at blive smurt med Isaderm bagi - men det skal man når man har vasket sig så meget så både anus og noget af området omkring er næsten hudlæst.

Det var en hård bustur til dyrlægen - kørte imellem to tanker: Den ene bekymringen om af skulle aflives - den anden at han allerede er i bedring siden sømdag.

7 Synes om

Rigtig god bedring til Buster :bebe: :kryds:

Når han har haft bugspytkirtelbetændelse, tåler han nok ikke ret meget fedt. Så hvis der er mere fedt i den grønne Topic end han er vandt til, kan det godt have væltet hans mave balance.
Kan huske at Gråmis, som havde bugspytkirtel problemer, reagerede på ekstra fedt i maden på samme måde.

Har lige tjekket fedtindholdet på de fem varianter Topic jeg har hjemme. Rød og grøn - pate , er på 4,5%. De tre bidder i gele - gul, orange og blå - er alle tre på 5,5%.

1 Synes om