Buster mener han sulter

Buster er af den klare overbevisning at han sulter.
Ene og alene af den grund at der kun bliver serveret vådfoder 2-3 gange om ugen…
Han ahr altid adgang til tørfoder, pt. Sanabelle Light, men det gider han ikke, for nu er han ved at være nået bunden af en 10 kg sæk, så nu er det kedeligt, han vil have forandring i maden.
Han får lidt “godbidder” hver dag i form af tørfoder fra prøveposer, men det er heller ikke nok mener han.

Lige for tiden er han meget fokuseret på at fortælle mig at han synes der bliver serveret for lidt vådfoder, og lige så snart jeg går i køkkenet så snakker han og skælder ud, også selvom jeg fx. bare er gået derud for at vaske op.

Jeg ved at han ikke sulter, for der er som sagt altid adgang til tørfoder, så det er meget frustrerende at han tigger sådan.
Jeg prøver virkelig at lade være med at reagere når han tigger sådan, men det er svært. Og jeg skal passe på at det så ikke bliver en ond cirkel, så han altid forventer at få noget ved det mindste miav.
Jeg prøver at vente med at give ham noget til han har været stille i et par minutter, så han føler han får noget for at “opføre sig pænt”, men nogen gange giver jeg for hurtigt op.

Passer også meget på med det ekstra for at undgå at Buster igen tager på i vægt.
Siden i sommer har han tabt næsten et kilo, på en god måde, og jeg ønsker ikke at han tager det på igen.

Bare lidt tanker og frustration jeg skulle have ud…

Spiser han af sit tørfoder. Kan jo være han ikke spiser nok af tørfoderet og derfor rent faktisk er sulten. En af mine ilder hvalpe ejere ringede til mig da hendes ilder var gået af maden, viste sig at producent havde ændret opskriften. Med det samme foderet blev skiftet spiste hun på livet løs igen. Kan det være sådan noget der sker for ham med det tørfoder du bruger , altså at han bare ikke kan lide det?

Samtidig lærer du ham at tigge når du giver dig når han gør det :stuck_out_tongue:

[quote=tzari;351624]Spiser han af sit tørfoder. Kan jo være han ikke spiser nok af tørfoderet og derfor rent faktisk er sulten. En af mine ilder hvalpe ejere ringede til mig da hendes ilder var gået af maden, viste sig at producent havde ændret opskriften. Med det samme foderet blev skiftet spiste hun på livet løs igen. Kan det være sådan noget der sker for ham med det tørfoder du bruger , altså at han bare ikke kan lide det?

Samtidig lærer du ham at tigge når du giver dig når han gør det :p[/quote]

Ved godt det er farligt ift tiggeri mm.
Han spiser skam af tørfoderet.
Ser ham gøre det flere gange dagligt, og kan jo se det svinder i tørfoderet svarende til det han har brug for… (Han er jo eneste kat, så det er let at se)

Hvad med at byde ham på flere slags tørfoder?
Mine har altid 2-3 slags at vælge imellem. De er glade for især RC Sterilised, RC Obesity (ret proteinrigt), og Hill’s w/d (fiberholdigt).

[quote=MiSi;351646]Hvad med at byde ham på flere slags tørfoder?
Mine har altid 2-3 slags at vælge imellem. De er glade for især RC Sterilised, RC Obesity (ret proteinrigt), og Hill’s w/d (fiberholdigt).[/quote]

Overvejer også at blande lidt.
Har prøvet det lidt tidligere, Buster fiskede så bare, og nøjedes med at spise det han syntes var bedst…

Men på et tidspunkt vil der kun være de “kedelige” ting i skålen, og så må han spise det inden han får noget nyt :slight_smile:

Men Louise, har du tænkt at du måske er frygtelig ond ved ham… Sådan ikke at føje hans mindste ønsker, stakkels kat :D:D:D

[quote=Bamse;351655]Men på et tidspunkt vil der kun være de “kedelige” ting i skålen, og så må han spise det inden han får noget nyt :slight_smile:

Men Louise, har du tænkt at du måske er frygtelig ond ved ham… Sådan ikke at føje hans mindste ønsker, stakkels kat :D:D:D[/quote]

Ved godt jeg er ond ved ham, det fortæller han mig mange gange om dagen:?
Han synes det nuværende mad er kedeligt fordi det er det samme jeg har serveret det sidste halve år.:ups:
Jeg køber aldrig mere en 10 kilos sæk med foder, det tager simpelthen for lang tid at nå bunden, og så er Buster alt for træt af det…

Hvorfor må han ikke få vådfoder hver dag?

:øhmm::øhmm::øhmm:

[quote=louiseogbuster;351648]Overvejer også at blande lidt.
Har prøvet det lidt tidligere, Buster fiskede så bare, og nøjedes med at spise det han syntes var bedst…[/quote]

Jamen, jeg mener ikke blande. Jeg mener 2-3 skåle og foder på klatrepladser.
Så skal katten springe og klatre for at komme op til maden, og det gør de gladeligt. Jeg bilder mig ind, at det hjælper 11-årige Leise til stadig at være en muskuløs og adræt fyr i sin ret høje alder. Jeg ser jo andre persere se sølle ud som bare 8-9 årige :S
Mine spiser helst ikke blandet foder, og det hører jeg også fra andre katteslaver.
Men de er glade for at have noget at vælge imellem
Foderet kan godt holde sig i mere end ½ år, hvis du tjekker datomærkningen ved køb, og så opbevarer så lufttæt som muligt - f eks i sækken (lukket til) og ned i en foderspand. Jeg fik mine store fodertønder med gratis ved køb af en sæk kattemad i Maxizoo, og det er Hills i praktisk facon, så de ikke fylder som en rund tønde gør.

[quote=louiseogbuster;351660]Ved godt jeg er ond ved ham, det fortæller han mig mange gange om dagen:?
Han synes det nuværende mad er kedeligt fordi det er det samme jeg har serveret det sidste halve år.:ups:
Jeg køber aldrig mere en 10 kilos sæk med foder, det tager simpelthen for lang tid at nå bunden, og så er Buster alt for træt af det…[/quote]

Det bliver han så ikke, hvis du har 2 sække - for så kan han vælge fra måltid til måltid. Sådan funker det ialtfald her :slight_smile:

[quote=Eva;351676]Hvorfor må han ikke få vådfoder hver dag?

:øhmm::øhmm::øhmm:[/quote]

Overvejer også om han skal have mere vådfoder, men er lidt i tvivl, da det er det billige fra supermarkedet jeg fodrer med. (Er i tvivl om det vil være godt nok, eller om han vil mangle noget)
Jeg skal bestille fra ZooPlus i næste måned, så der regner jeg med at tage noget vådfoder med.

Jeg giver mine to katte vådfoder hver dag. Det er faktisk godt at de får vådfoder, da der er væske i vådfoderet (logisk) og mange katte drikker ikke nok vand. De får kun ca 1 spsk hver 1-2 gange dagligt og så putter jeg ofte lidt ekstra vand i.

Så vidt jeg ved, bruger du Lux fra Aldi :? Det kan du altså sagtens give ham hver dag. Medmindre der direkte står på dåsen, at det ikke er fuldfoder, kan du godt gå ud fra, at det er fuldfoder :slight_smile:

Bruger ikke Lux fra Aldi.
Har overvejet det, men har det selv svært med vådmad, så vil helst have noget i “portionsstørrelse”.
Kan blive helt dårlig af at stå og tage mad fra en stor dåse. Men det kan jo komme an på en prøve…

Tusind tak for jeres kommentarer til denne tråd.
Vil lige skrive at Buster skam får den mad han har brug for, han mener bare at jeg ikke føjer ham, når han beder om vådfoder flere gange dagligt.
Han har altid adgang til tørfoder, og spiser det skam, han er bare kørt træt i det han har nu.
Jeg bruger ikke madskåle til Buster, men foderbold og sådan. Dette er pga Busters tidligere overvægt. Ved at fjerne madskålen og skifte til at fodre på denne måde har Buster tabt ca. 800 gram, hvilket var meget tiltrængt.

Jeg prøver meget at lade være med at give efter for hans tiggeri, for ved at han meget hurtigt vil bruge det mod mig:ups:

Lige nu ligger han og hygger sig i sin haneben-seng, så tror faktisk at nu er et godt tidspunkt af finde vådfoder til ham, for så er det ikke noget han har tigget sig til…