Buster og Stine - sammenføring mm

Nu har jeg sagt ja til at Stine flytter hjem til Buster og jeg - og det er aftalt at jeg henter hende på lørdag.

Laver derfor denne tråd til update om sammenføringen og så videre…

Indtil videre har jeg haft en hule af Stines med hjem til Buster. Buster snuste da til den i et minuts tid, men så var det heller ikke mere spændende…

Det bliver spændende :slight_smile:

Så er det i morgen at den unge dame flytter ind :uha::hjerte::blegne::kryds:

Er så spændt, og på den ene side har jeg lyst til at løbe skrigende bort, på den anden side er jeg rigtig spændt. Puha…

Tidligere ejer siger at som hun kender Stine vil hun gå ind under noget - formentlig sengen - og være der de første par uger, da hun er meget forsigtig.
Tidligere ejer ville vælge at åbne transportkassen og selv lade Stine bestemme hvad hun vil, også uden lukkede døre til Buster. Det tror jeg at jeg prøver, og så selvfølgelig lukker dørene mens jeg ikke er hjemme.

Har købt et lukket toilet, som er stillet i soveværelset, og har ny seng og ny hule, som Buster ikke har brugt, så det er helt neutralt for både ham og hende.

Min største frygt ved dette er at Buster bliver kronisk fornærmet og sur på mig. Jeg prioriterer selvfølgelig ham i starten ift. snak, nus mm. Og Stine får ro til at tage det i sit tempo…

Ja, jeg ville nu lukke dørerne mellem de to, til Stine havde haft en chance for lige at orientere sig og finde kattebakke og mad og vandskål mv. :slight_smile:

Det vigtigste ved sammenføringer er at undgå, at kattene farer i flæsket på hinanden, for den oplevelse kan sætte sig i dem for altid.

Jeg vil til hver en tid anbefale at holde dem adskilt nogle dage, bytte rundt mellem rummene så de vænner sig til den nye duft, evt. lade dem se hinanden gennem en netdør eller en dør på krog - og når de så endeligt mødes, observere kropssproget meget nøje.

[QUOTE=FinnFrode;1310183]Det vigtigste ved sammenføringer er at undgå, at kattene farer i flæsket på hinanden, for den oplevelse kan sætte sig i dem for altid.

Jeg vil til hver en tid anbefale at holde dem adskilt nogle dage, bytte rundt mellem rummene så de vænner sig til den nye duft, evt. lade dem se hinanden gennem en netdør eller en dør på krog - og når de så endeligt mødes, observere kropssproget meget nøje.[/QUOTE]

Og jeg vil tilføje, at jeg er enig. Det kan være, det viser sig, at de lynhurtigt vænner sig til hinanden, og så kan man lukke dem sammen, og så er der ingen skade sket. Men det er svært at gå den modsatte vej, og der kan netop ske uoprettelig skade, hvis de se sig sure på hinanden.

Så er hun ankommet…

Da vi kom hjem fik de lov at snuse gennem lågen i transportkassen.
Jeg lukkede derefter op for Stines kasse, hun kom og og de hilste ærbødigt på hinanden :slight_smile:

Det eneste Stine ikke har gjort er at gemme sig under noget - hun har fået lov at gå rundt og orientere sig, og kender placeringen af begge bakker, og har været oppe og kravle rundt i Busters bakke.
Buster har været så flink, og ladet hende gå rundt og snuse.
De har duttet næse flere gange, og den eneste der har hvæst en smule er hende. Samtidig har de begge høje haler.

Nu har de hilst på hinden i omkring 3 kvarter, så nu er Stine i soveværelse/badeværelse - er dog ikke sikker på at hun synes det er særlig fedt…

Lige nu har jeg en god fornemmelse i maven :smiley:

Og først da Stine blev lukket inde i soveværelset fandt hun et hjørne at gemme sig i.
Mon ikke hun komme frem når vi tager etape 2 senere på dagen…

Og nå ja, hun er vist allerede glad for løbegården :slight_smile:

Hvor er det bare to gode katte.:hjerte::hjerte: Jeg håber, det fortsætter sådan. :thumbup:

Sikke en god begyndelse, I har fået. Det lyder som om, at det nok skal blive rigtigt godt. :hjerte:
Tillykke med hende. :slight_smile:

Er så stolt

Nu har de også haft et møde mere, dvs. de opførte sig eksemplarisk, undgik hinanden, og hilste pænt når deres veje krydsedes…

Nu er frøkenen igen i soveværelset, og Buster opfører sig som om Dexter det mest naturlige at jeg slæber en kat hjem.

I nat får Stine stuen og Buster og jeg tager soveværelset som vi plejer:tihi:

Det lyder jo helt vildt at det kan være så nemt :wink: Er glad på jeres vegne. Hun lyder som en rigtig god mis… og Buster ligeså, at han bare sådan uden videre tager så godt i mod hende :hjerte:

Ja, der er da høj haleføring, må man sige :høhø: Jeg håber, I har haft en god nat alle 3 :slight_smile:

Natten er gået fint.
Buster kom i soveværelset, så vi kunne sove sammen som vi plejer. Stine havde så stuen for sig selv.
Et par gange var Buster ovre og kradse på døren, men da han ikke fik noget ud af det kom han i seng igen.

Her til formiddag går det også fint. De er sammen, men kun når jeg vil kunne gribe ind, hvis der opstår noget.

Jeg er vist de der har det værst, for jeg har en massiv klump i maven - noget jeg kender fra min tid med angst.
Men kattene klarer det så fint :smiley:

Nogengange overrasker ens kat altså en :slight_smile:
Super at det går så godt :smiley:

Når nu det går så godt, ville jeg holde op med at lukke dem fra hinanden… ingen grund til nærmest at skulle starte forfra på introduktionen flere gange om dagen :slight_smile:
Til lykke med hende :slight_smile:

Jeg ville også lade dørene være åbne, undtagen om natten og når du ikke er hjemme. Kattene lyder til at have ganske godt styr på situationen :slight_smile:

I dag har der været åbent hele dagen, på nær da jeg ikke var hjemme.
Og det bliver planen.
Når jeg har lukket fra har der ikke været problemer når jeg har åbnet igen. Jeg har så også tænkt at det var en mulighed for at de to kunne slappe af, uden at skulle tænke om den anden lige kom forbi.

[QUOTE=louiseogbuster;1310264]I dag har der været åbent hele dagen, på nær da jeg ikke var hjemme.
Og det bliver planen.
Når jeg har lukket fra har der ikke været problemer når jeg har åbnet igen. Jeg har så også tænkt at det var en mulighed for at de to kunne slappe af, uden at skulle tænke om den anden lige kom forbi.[/QUOTE]

Lige præcis. Når du ikke er hjemme, kan de få ro og en lille tænkepause og få bearbejdet alle de nye indtryk - og det samme om natten. Samtidig kan du forhåbentlig selv slappe lidt af og få noget ro, uden at bekymre dig over om de mon opfører sig ordentligt. De skal nok selv give udtryk for hvornår en lukket dør om natten er for meget. Da jeg førte Ease og Balloo sammen, var det Ease der ninja’ede den om natten og i hvert fald ikke ville lukkes fra Balloo længere. Jeg fortsatte dog med at lukke dem hver for sig, når jeg ikke var hjemme i en yderligere en uges tid.

Ja, i nat ville Buster da gerne ud af soveværelset
, men om det lige så meget var fordi døren var lukket skal jeg ikke kunne sige. Alt han behøvede var i soveværelset, og bakken var da også brugt i morges.