Byld i hodet som ikke vil gro

Har noen erfaring med katt som har fått byll i hodet, som ikke lar seg kureres med antibiotika eller satt inn dren? En fortvilet kattungekjøper ringte meg nettopp for råd. Det var øyebetennelse også med i starten. Flere turer til vetrinær, flere antibiotikakurer, og til slutt dren. Det ble renset helt ned til skallebenet. Dem vil jo ikke helst gi opp katten,men om der ikke finnes noen råd for å få katten frisk - blir det jo bare en eneste stort pengesluk. Kan ev Fiv/Felv eller andre styggedommer ha noe medvirkning?Om det kan ha noen innvirkning på at det ikke ordner seg? Det er ikke testet for dette. For jeg vet ikke mine arme råd,og det er jo ingen egen erfaring, men katten får lov å gå inn/ut og lever et veldig godt liv. Katten er kastrert.

Dem ønsker jo ikke å avlive han,men blir det ikke slutt på denne voldsomme betennelsen,så ser dem ikke noen annen utvei.
Dette er ellers en sunn og pigg katt, og han virker ikke medtatt av byllen. Spiser,leker og koser seg som alltids.
Eneste erfaringen jeg har med en byll som ikke lar seg fikse var Milla ,da hun endte med å måtte operere vekk det ene brystet da hun ble så fryktelig syk med sin første kull. Hun fikk også satt inn dren i magen.
Men dem kan jo ikke operere vekk “halve hodet” på denne katten.

*********************************’

Nåværende råd er :
Sjekke tenner
Sjekke for parasitter
Analyse av pusset

Jeg er i kontakt med kattungekjøper - så jeg gir bare alle råd videre.
Er det noe som ikke er blitt sjekket - så kan dem gjøre det fortløpende :slight_smile:
Mulig noe av dette er sjekket allerede :slight_smile:

Tenkte bare å linke til denne tråden - så hun kan få se.
Håper noen har noen lignende erfaringer,dem er desperate til å prøve hva som helst for han.

I hvert fald, som du også siger, at få undersøgt betændelsen/pusset, så man kan bestemme hvilket antibiotika, der vil være det rette…
Og selvfølgelig at holde såret rent hele tiden…
Måske en operation, hvor man fjerner dødt væv?

Håber det går godt for dine købere :kryds:

Nogen af vores venner havde for mange år siden en huskat som fik en byld i hovedet som ikke ville hele…efter mange behandlinger måtte de desværre give op og give katten fred. Det viste sig at det var kræft der var skyld i “bylden” :frowning:

x fingre for dine købers kat kommer sig.

Tusen takk ,dere :slight_smile:
Jeg håper det går godt, han er jo bare 2 år gammel.

Jeg håper ikke det er kreft :frowning: Det ville være så urettferdig både for de skjønne eierene og katten - selv om man ikke kan rå over sykdommer.

Med hensyn til FIV… jeg skal ikke påstå jeg ved meget om det, men når katten har været fritløbende ville jeg nok vælge at teste. Udfra at FIV er defekt immunsystem, kunne et sår der ikke vil hele godt passe. Jeg gætter bare, jeg ved egentlig ikke om det er på symptomlisten for FIV - men personligt ville jeg tage den test - og krydse fingre for at det ikke er det, selvfølgelig. Jeg sender de bedste ønsker for den lille mis :kryds:


Og jo, det er på listen. Øjeninfektioner også… men det kan jo også være 100 andre ting, selvfølgelig.

[QUOTE=Ann R;1100783]Med hensyn til FIV… jeg skal ikke påstå jeg ved meget om det, men når katten har været fritløbende ville jeg nok vælge at teste. Udfra at FIV er defekt immunsystem, kunne et sår der ikke vil hele godt passe. Jeg gætter bare, jeg ved egentlig ikke om det er på symptomlisten for FIV - men personligt ville jeg tage den test - og krydse fingre for at det ikke er det, selvfølgelig. Jeg sender de bedste ønsker for den lille mis :kryds:
[/QUOTE]

Jeg ved godt nok ikke noget om, hvordan symptomerne for FIV/FELV er, men så vidt jeg har erfaret, kan en FIV/FELV-test udføres mens man venter, så det kan nærmest ikke betale sig ikke at gøre det.

En liten beskjed fra min kattungekjøper :

Tusen takk for all hjelp !!! hils alle som har bidrag og takk de ! Jeg skal ringe dyrlegen i morgen, først skal jeg gjennomgå alt som du/dere har bidratt med før jeg ringer! skal gi beskjed hvordan det går!