Capstar og pipette

Hej min kat er stadig fuld med lopper:doh: ville høre om man kan give den en capstar og samme dag give den en pipette?

Mvh maria

Aner det ikke - det må dyrlægen vide.

Godt råd … Kom katten i bad vask den med apotekest tes tee oil shampoo og balsam. Sprøjt dem med front line vet på spray flaske (den har blå spray ) det er akrurat det samme som er i pipetter siger min dyrlæge. Han anbefalder at bruge det i stedet for pipeter.
Husk og få huset rengjort GRUNDIG og evt. sprøjte for dem .

Har lige brugt frontline og det virkede ikke. så går over til advantage

et bad ville hjælpe som jeg skriver inden du sprøjter dem … det var det råd jeg fik da jeg fik lopper …

Hvad lopper angår, er et bad formålsløst, da lopper ikke lever på katten, men kun hopper på, når den skal spise.

Ifølge dette link kan capstar gives samtidig med brug af andre loppemidler.
(scroll ned på siden)
http://www.produktresume.dk/docushare/dsweb/GetRendition/Document-16934/html

Husk at spraye ell. kassere støvsugerposer efter brug, da de ellers virker som “rugekasser” for opsugede æg og larver.

det er jeg ikke enig med dig i for du kan se kræen kravle … og de har også sådan noget sort grums efter lopper og det shampoo som jeg siger kan lopper ikke lide lugten af

Man må ikke bade et par dage før og efter en loppekur svjh.- så forsvinbder virkningen nemlig.

Har kun givet Capstar sammen med Program Vet. Husker så ikke lige om det kun var hundene, der fik den omgang. Anyyway- har givet pipette ca. en uges tid efter Capstar, men ikke samme dag. Synes ikke at Capstar virkede her.

ved jeg ikke har gjort som min dyrlæge sagde og det har virket det vi gjorde …

[quote=skeem;261773]Godt råd … Kom katten i bad vask den med apotekest tes tee oil shampoo og balsam. Sprøjt dem med front line vet på spray flaske (den har blå spray ) det er akrurat det samme som er i pipetter siger min dyrlæge. Han anbefalder at bruge det i stedet for pipeter.
Husk og få huset rengjort GRUNDIG og evt. sprøjte for dem .[/quote]

Man skal ikke bruge Tea Tree oil shampoo til katte eller dyr overhovedet, de kan ikke tåle det.

Skal man loppe vaske dem virker en hvilken som helst god shampoo til at slå dem ihjel. Men vasken er mere til at fjerne generne på katten, hvis de har kløe.

Min søster har brugt Capstar og samtidig givet advantage til katten og Bayvantic til hunden, og efter 2 behandlinger på den måde var alle lopper væk.

Nu er det ca en uge siden jeg gav den en pipette og det virkede ikke. Og den klør som en i gal. Skal jeg så virkelig vente 3 uger før jeg kan give den advantage, for synes godt nok det er synd for ham

Er enig med Malle. Tea Tree oil er giftig.
For 6 år siden da jeg redde Noel , var han fuld af lopper. Der var der også en der gav mig det gode råd at dryppe det i nakken på ham.
Han blev så syg , de første 2 dag viste dyrlægen ikke om han ville overleve.
Det var bare så grimt, at se ham få krampe anfald og være så syg.:ked:
Han overlevede heldigvis, og Tea Tree oil og mit Shampoo er gemt godt væk .Så missene ikke kommer i nærhed af det.

nu har jeg vasket mine katte i en del gang og der er INGEN der er døde…
Det holder utøj væk …
Syntes det er lidt noget hysteri det med shampoo og det samme mener min dyrelæge også . Nu læste jeg her inde nogen vasker kat i opvaske middel og andet kemi for at få deres katte pæne til udstilling /med mere det er sgu noget være efter min mening.
Og det tee trea olie shampoo er natur produkt.

Synes nu ikke ,at det var hysteri, da vi stod med en død syg kat, som var forgiftet af det.

det har jeg ALDRIG hørt f’ør…

Nej det havde vi heller ikke, indtil vi stod med en syg kat af det.